וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תלמדי לקרוא": יוצאת האח הגדול נגד חברת הכנסת מרב מיכאלי

עודכן לאחרונה: 31.10.2023 / 18:37

יוצאת הריאלטי ואושיית הרשת שיתפה בעמוד האינסטגרם שלה ציוץ מזוייף שנכתב כביכול על ידי חברת הכנסת מיכאלי. על אף שהסירה אותו אחרי שפנו אליה מלשכת הח"כית בהבהרה שמדובר בפייק שלא נכתב מעולם, השיח בין הצדדים הדרדר והגיע עד לאיום בפנייה לעורכי דין. מה קרה שם?

בר כהן ומרב מיכאלי. צילום מסך אינסטגרם / יונתן זינדל פלאש 90, עיבוד תמונה
בר כהן ומרב מיכאלי/עיבוד תמונה, צילום מסך אינסטגרם / יונתן זינדל פלאש 90

פייק ניוז לכל סוגיו הוא כבר ממש לא דבר חדש, אבל במיוחד בימים מתוחים כמו אלו, כל ידיעה וכל סיפור הופכים לנפיצים ורגישים במיוחד. כשכולנו נמצאים גם ככה בקצה גבול יכולת ההכלה, עם לא מעט מטענים של כעס ועצב, נראה שכל דעה שונה משלנו מקפיצה אותנו אפילו עוד יותר, גם אם בסוף מתברר שהכעס כנראה היה לחינם כי הידיעה ששיתפנו מלכתחילה הייתה שקרית.

מי שנקלעו ביממה האחרונה לסערה סביב ציוץ מזוייף הם אושיית הרשת וכוכבת הריאלטי בר כהן ויושבת ראש מפלגת העבודה חברת הכנסת מרב מיכאלי, כששיחה בין לשכתה של מיכאלי לבין הכוכבת הדרדרה במהירות למקומות נמוכים שהגיעו עד לאיום בפנייה לעורכי דין.

הסיפור בין הצדדים החל כשכהן העלתה לעמוד האינסטגרם שלה ציוץ מזוייף שפורסם כביכול על ידי חברת הכנסת ובו נכתב: "המלחמה היא שכת כושר לגורמים מסיונרים לבצע מעשי הדתה בתוך צה"ל. כשאני רואה את טרנד החיילים בציציות, אני מבינה שהפסדנו במערכה. הארץ האהוב שלי שינתה את פנייה". כהן צירפה צילום מסך של הציוץ ותקפה את חברת הכנסת.

בר כהן נגד מרב מיכאלי. אינסטגרם, צילום מסך
בר כהן נגד מרב מיכאלי/צילום מסך, אינסטגרם
ומרב מיכאלי נגד בר כהן. אינסטגרם, צילום מסך
ומרב מיכאלי נגד בר כהן/צילום מסך, אינסטגרם

מדובר, כאמור, בפייק מתועב במיוחד והציוץ המדובר לא נכתב ולא פורסם מעולם על ידי מיכאלי. כהן קיבלה פנייה מלשכת חברת הכנסת בבקשה להסיר את הסטורי שהעלתה כיוון שמדובר בפייק. היא שיתפה את תוכן השיחה בעמוד האינסטרם שלה, הבהירה שמדובר בפייק אך המשיכה לתקוף את מיכאלי.

"מסתבר שמדובר בציוץ שהוא פייק ולא אמיתי. זה לא גורם לי לסלוד מהדעות שלה ומהשימוש שלה במלחמה למסע פוליטי. אבל מחקתי- כי אם היא לא כתבה את זה זה לא הוגן", כתבה כהן על רגע השיחה שהתנהלה בין הצדדים במהלכה ביקשו ממנה בלשכת הח"כית שלא להפיץ פייק ניוז.

כהן פירסמה את המשך השיחה בינה לבין הלשכה ואת תלונתם של אנשי מיכאלי על כך שהם לא רואים איפה היא כתבה שמדובר בפייק, וענתה להם על כך "אז תלמדי לקרוא. ופה הסתיימה השיחה". בתגובה לכך כתבו מלשכת מיכאלי: "הפצת פייק בסטורי, מן הראוי שתפיצי התנצלות בסטורי. נכון, השיחה הסתיימה והועברה לטיפול עורך דין. בשורות טובות אמן".

הכוכבת לא נשארה חייבת והוסיפה לצילום המסך של השיחה: "חשבתי שכל הלשכות בממשלה עסוקים במלחמה. כנראה שללשכה של מרב יש המון זמן פנוי לאיים עליי עם עורכי דין לאחר שציינתי שזה פייק לבקשתה". בהמשך צירפה צילום מסך קודם המדגיש את העובדה כי היא ציינה שמדובר בפייק, וכתבה: "עברית שפה קלה. לא ידעתי שניתן לתבוע על דעה. חשבתי שאם היא אומרת את דעתה כל היום אז גם לי מותר. שתינו משלמות מיסים לא?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

במקביל לשיח בין השתיים, מיכאלי העלתה לעמוד האינסטגרם שלה צילום של מכתב ההתראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים אותו שלחה כביכול לכל מי שהמשיך להדהד את הפייק, אך לא ציינה במפורש למי נשלח המכתב. בצירוף למסמך כתבה: "בשעות האחרונות משתולל נגדי קמפיין פייק שטוען שכתבתי דברים מכוערים, דברים שלא היו ולא נבראו. בעקבות זאת, קיבלתי איומים על חיי ומאות הודעות אלימות. פניתי לקצין הכנסת כדי שיגיש תלונה במשטרה".

"נוכח ההסתה המכוערת, אין לי ספק שזו עבודה של מכונת הרעל שהתחילה לעבוד נגדי בעקבות הדרישה להדיח את נתניהו באופן מיידי ולאור מהלכים שאני רוקמת בעניין. ברור לי שאם לא הייתי מודיעה שאני משוחחת עם חברי קוליאציה- בהם ח"כים חרדים, לא הייתי מתמודדת עם כזו אלימות".

מלשכת מיכאלי נמסר בתגובה: מאתמול מתנהל נגד ח"כ מיכאלי קמפיין שקרי הטוען שכתבה דברים מכוערים: דברים שלא היו ולא נבראו. בעקבות זאת, מיכאלי מאויימת ומקבלת איומים על חייה לצד מאות הודעות אלימות. לכן אמש פנתה לשכתה לקצין הכנסת שיפעל נוכח ההסתה החמורה.
באשר לכהן: ביקשנו ממנה לפרסם כי מדובר בציוץ שקרי ולהתנצל על הפרסום. היא סירבה ועל כן הודענו שזה עובר לטיפול עו"ד. בעקבות זאת היא העלתה סטורי, בו הבהירה כי מדובר בשקר אך סירבה להתנצל.

בעקבות הפרסום השקרי שהעלתה כהן, מיכאלי קיבלה מאות הודעות מכפישות ובהן גם איומים על חייה. המעשה של כהן מתיר את דמה של מיכאלי ומול הפצת פייק שקרי בזמן מלחמה, צריך להתמודד בהתאם לחוק. אין לנו ספק שגם הסטורי הזה, כמו ציוצים שקריים נוספים זו עבודה של מכונת הרעל שהחלה לעבוד נגד ח"כ מיכאלי בעקבות דרישתה להדיח את נתניהו באופן מיידי ולצד מהלכים הפוליטיים שמיכאלי מובילה בעניין. הדבר ברור כי אלמלא הודעת מיכאלי על השיח עם חברי קואליציה - בהם ח"כים חרדים, בעניין הדחת נתניהו לא הייתה מופנית אליה כזו אלימות.

תגובתה של בר כהן

‎"האינסטגרם שלי כמו של אחרים הוא המקום האישי שלי להביע את דעותיי בהרבה סוגיות ביניהן גם סוגיות פוליטיות. נבחר ציבור מקבל ביקורת מהציבור וזה יותר מלגיטימי. הזכות לחופש הביטוי וליצירת תוכן הרשת שמורה גם לחברי הכנסת וודאי גם לנו, האזרחים.

"הציוץ השקרי שהופץ תחת שמה של מירב מיכאלי, הגיע אליי והכעיס אותי מאוד, בעיקר בעת הזו שעם ישראל נמצא במלחמה מול אוייב נתעב ואכזרי. העליתי אותו לעמוד האינסטגרם שלי וכתבתי את דעתי עליו. משנודע לי שזה אינו ציוץ שהיא כתבה ושזה למעשה פייק מחקתי אותו וכתבתי שהציוץ הוא שקרי ושזה לא הוגן כלפיה להפיץ זאת.

"עם זאת, עם דעותיה והתבטאויותיה האחרות אינני מסכימה ויש בי ביקורת רבה כלפיהן שאני גם מביעה בצורה מכובדת כשאני רואה לנכון, כפי שראוי ומותר במדינה דמוקרטית מתוקנת. אני נגד כל אלימות, שקרים או איומים כלפי כל אזרח במדינה בין אם מדובר בחבר כנסת ובין אם באזרח פשוט. לא סוד שיש המון תוכן שקרי שרץ באינטרנט ולנו אין דרך להבחין באם כן או לא עד שגורם רשמי מודיע כך. מציינת שוב משהודיעה לי, הסרתי את הציוץ והבהרתי בסטורי נוסף שמדובר בציוץ שקרי שלא נכתב על ידה.

"עצוב לי שלשכת חברת הכנסת, בית המחוקקים בישראל, בעלי תפקיד חשוב כל כך וממלכתי כל כך, בייחוד בעת הזו, מוצאת זמן פנוי בימים אלו כדי להתעסק בי בכל הקשור לציוץ הזה כשאני בעצם גם קורבן שנחשף לפייק ללא ידיעתו. יותר עצוב מכך, שבזה מתעסקת לשכה שלמה של חברת כנסת בישראל בעת כזו כשמדינת ישראל נמצאת במלחמה הקשה שידעה בתולדותיה.

"מקווה שנדע ימים שקטים ונזכה לנבחרי ציבור ראויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully