וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות האחות שהושעתה מעבודתה: עינב בובליל נגד משרד הבריאות

עודכן לאחרונה: 26.10.2023 / 10:14

רז שפירא, אחות במיון ילדים בבית החולים "סורוקה" ובעבר מנחה בערוץ הילדים, הושעתה מעבודתה אחרי שקראה לטפל בעובדי רפואה התומכים בחמאס. השעייתה עוררה סערה גדולה ברשת, כולל אצל עינב בובליל שהגיעה עם הנושא עד לעימות עם משרד הבריאות.

תקופת המלחמה הכואבת מתנהלת בימים אלו לא רק בשדות הקרב בזירות השונות, כולל בזירה נוספת ומשמעותית מאוד- הרשתות החברתיות, בהן מתנהלת מלחמת הסברה בין ישראלים ותומכי ישראל לבין פרו-פלסטיניים. הגולשים הישראלים נוקטים לא מעט יוזמות על מנת לאתר כאלו התומכים בחמאס ובמעשיהם, לדווח עליהם ברשתות ואף להתלונן עליהם במשטרה במקרים של הסתה חמורה.

מי שהחליטה להלחם בתופעה המסוכנת של אלו המסיתים ברשתות, ובמיוחד כאלו הגרים ועובדים במדינת ישראל ובמערכת הבריאות בפרט, היא רז שפירא, אחות במיון ילדים בבית החולים סורוקה בבאר שבע, שלפני קצת יותר מעשור הייתה מנחה בערוץ הילדים. כבר כשהחלה המלחמה פירסמה שפירא ברשתות החברתיות סטוריז בהם כתבה: "חייבים לטפל בתומכי הטרור כאן, אחרת לא עשינו כלום. זה הזמן להעביר שמות, נגמר הסיפור. כל מי שמפרסם תמיכה בשואה שאנחנו עוברים - לשלוח לי את החשבון שלו, אני על זה".

בעקבות הדברים הייתה זו דווקא שפירא שהורחקה מעבודתה עד להודעה חדשה. בשיחה עם וואלה! היא סיפרה: "ביקשו ממני פשוט לא להגיע יותר לעבודה באופן מידי. אמרו לי שאני יוצאת לחופשה כפויה ויודיעו לי על המשך העסקה שלי. התייעצתי עם עורך דין, הוא הגיש מכתב אזהרה לבית החולים ואנחנו ממתינים לתשובה מעורך הדין שלהם. אנחנו מדינה דמוקרטית, חופש הביטוי זה דבר ראשון. אני חושבת שצריך להוקיע עובדי בריאות שתומכים בחמאס. אני דואגת לעתיד של מדינת ישראל".

שפירא טוענת: "חשוב לי להבהיר שזה לא קשור לסורוקה, רציתי למגר את התמיכה בטרור בקרב אחים ואחיות. מדובר פה בחיי אדם, זה יכול להיות מסוכן", מזהירה רז ומוסיפה, "אני אוהבת לטפל בילדים ואני יודעת לעשות את זה הכי טוב. אנחנו מטפלים בכל הילדים בלי הבדל דת, גזע ומין".

יעל גולדמן נגד משרד הבריאות. אינסטגרם, צילום מסך
יעל גולדמן נגד משרד הבריאות/צילום מסך, אינסטגרם
עינב בובליל נגד משרד הבריאות. אינסטגרם, צילום מסך
עינב בובליל נגד משרד הבריאות/צילום מסך, אינסטגרם

ההשעייה של האחות מעבודתה עוררה סערה גדולה מאוד ברשת, כשרבים התרעמו על כך שדווקא מי שמנסה להלחם בטרור מבית נענשת. מי שנחלצו להגנתה של שפירא היו גם יעל גולדמן, חברתה הקרובה, ועינב בולבליל, שהגיעה עם הנושא עד למשרד הבריאות.

בסטורי שהעלתה גולדמן לאינסטגרם כתבה: "למי שלא מכיר את רזי, חברת נפש שלי, וגם אחות במחלקה לרפואה דחופה ילדים. רז נשלחה לביתה רק כי העזה להעלות מודעות לגבי צוותי רפואה אשר תומכים ומתבטאים בעד הטרור! יש לי משהו אחת לומר להנהלת בית החולים סורוקה: אף אחד לא ישתיק אותנו. אנחנו לא מפחדים! רזי אני מאחוריך וכל מדינת ישראל".

גם עינב בובליל העלתה סטורי וכתבה: "למה הכל הפוך במדינה שלנו??? בית החולים סורוקה ומשרד הבירואת אנחנו עם ישראל דורשים שתחזירו אותה לעבודה ומיד!!! לא יעלה על הדעת שאחת שתומכת בנו תצא ל"חופש" בחסות בית חולים בישראל!!". כעבוד מספר שעות עידכנה בובליל כי יצרו איתה קשר ממשרד הבריאות וכי "הנושא בבדיקה בדרגים הגבוהים ביותר".

בתגובה לפרסום הראשוני בוואלה! על השעיית האחות משרד הבריאות מסר: "הנהלת המרכז הרפואי סורוקה פועלת ללא פשרות ומוקיעה כל ביטוי של תמיכה בחמאס או של הסתה, ואם חלילה יהיו ביטויים כאלה מצד עובדים הם יושעו לאלתר. לצד זאת, לא נקבל ביטויים הפוגעים בציבור שלם של עובדי המרכז הרפואי והשמצות כנגדם. לא נוכל להשלים עם קריאה ל'ניקוי אורוות' ואיומים על פגיעה במקום העבודה של עובדים מסורים. המרכז הרפואי טיפל ומטפל במאות נפגעים מהתקפת הטרור המתועבת של חמאס ביום שבת ה 7.10 ומאז, במסירות עצומה, כתף אל כתף, של כלל עובדי המרכז הרפואי מכל המגזרים בחברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully