וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי המכתב לשחרור החטופים: הסלבס ההוליוודים שדורשים הפסקת אש

25.10.2023 / 13:37

אחרי המכתב שהפציר מהנשיא ביידן לפעול ככל יכולתו כדי לשחרר את כל החטופים, עליו היו חתומות גם גל גדות ונועה תשבי לצד שלל כוכבים מהוליווד, מגיע מכתב נוסף שכולל עוד הרבה שמות גדולים, אבל הפעם הם דורשים להניח את הנשק ולהפסיק את המלחמה

שחקנים ואמנים רבים בהוליווד כבר הספיקו להתגייס למען מדינת ישראל מאז התחילה המלחמה הקשה והמדממת בה אנחנו נמצאים היום. שמות גדולים כמו קייטי פרי ולנה דל ריי לצד דיוויד גילמור ואיארן מקרוגר חתמו על מכתב שקרא לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן לעשותכל מה שביכולתו כדי שכל החטופים שבעזה ישוחררו והודו לו על התמיכה בישראל.

אך למרות שרשימת השמות כללה את חלק מהאנשים הגדולים בבידור בהוליווד, היא לא כללה את כולם, במיוחד לא את 112 אנשי התעשייה שחתמו על מכתב נוסף שפונה לנשיא ביידן, בו הם דורשים הפסקת אש מיידית, באמצעות תנועה בשם " Artists4Ceasefire", אמנים למען הפסקת אש: "אנחנו פונים אלייך בתור אמנים ופעילים, אבל יותר חשוב מהכל, בתור בני אדם שצופים באובדן החיים הגדול בישראל ופלסטין", נכתב בפתיחת המכתב.

"אנחנו מבקשים ממך, בתור נשיא ארצות הברית, שאתה וארה"ב תקראו לעצירת הידרדרות מיידית ולהפסקת אש בעזה ובישראל לפני שנאבד חיים נוספים. יותר מ- 5,000 אנשים נהרגו בשבוע וחצי האחרונים, מספר שכל אדם עם תודעה יודע שהוא קטסטרופי. אנחנו מאמינים שהחיים הם קדושים, לא משנה מה האמונה או המוצא האתני של האדם ואנחנו מגנים את הרג האזרחים הפלסטינים והישראלים.

"אנחנו מפצירים בממשלתך, בקונגרס ובכל מנהיגי העולם לכבד את כל החיים בארץ הקודש וקוראים לסיוע בהפסקת אש ללא דיחוי: סיום ההפצצות בעזה ושחרור בטוח של כל השבויים. חצי משני מיליון תושבי עזה הם ילדים, ויותר משני שליש הם פליטים שצאצאיהם נאלצו לברוח מבתיהם. חייבים לאפשר לכוחות הומאניטרים להגיע אליהם".

"אנחנו מאמינים שארה"ב יכולה לשחק תפקיד דיפלומטי משמעותי בסיום הסבל ואנחנו מוסיפים את קולנו לכל אנשי הקונגרס, אנשי ה- UNICEF, ארגון "רופאים ללא גבולות", הצלב האדום, ועוד רבים אחרים. הצלת חיים היא צווי מוסרי, ואם להדהד את מילותיהם של UNICEF: "חמלה, והחוק הבינלאומי, חייבים לגבור". בזמן כתיבת שורות אלה יותר מ- 6,000 פצצות הופלו על עזה ב- 12 הימים האחרונים, שתוצאתן הייתה הרג של ילד אחד כל 15 דקות".

הם המשיכו ותיארו רק את המצב שמעבר לגדר, ללא התייחסות לטבח באזרחים חפים מפשע שנעשה בישראל על ידי החמאס ומבלי להזכיר את מתקפות הטילים ונסיונות החדירה שממשיכים מצדם: "ילדים ומשפחות בעזה חיים ללא אוכל, מים, חשמל, תרופות וגישה בטוחה לבתי חולים, בעקבות התקיפות האוויריות שקטעו את כל נתיבי האספקה. הדלק לחשמל הסולארי של עזה נגמר ביום רביעי בצהריים וגרם לעצירת החשמל, המים והטיפולים במי השופכין".

"רוב התשובים כבר לא יכולים יותר למצוא מים ראויים לשתיים בחנויות או בברזים שלהם. המשבר ההומניטארי הגיע לשפל חסר תקדים, ועדיין כל הכתבים ממשיכים לדווח על התקפות נוספות ברחבי הרצועה. מעבר לכאב והאבל שלנו על כל האנשים ששם ועל אהוביהם מסביב לעולם אנחנו חדורי מטרה בעזרת רצון חזק כדי לעמוד על האנושיות המשותפת שלנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דואה ליפה, טקס פרסי האופנה הבריטי 2021. GettyImages
דואה ליפה, טקס פרסי האופנה הבריטי 2021/GettyImages

"אנחנו בצד של השלום, של הצדק, הכבוד ושל השלום לכל האנשים, וההשתוקקות לעצור את מרחץ הדמים. אנחנו מסרבים לספר לדורות הבית סיפור על שתיקה, שעמדנו מהצד ולא עשינו כלום. כמו שאמר ראש סיוע החירום מרטין גריפית'ס לחדשות האו"ם: ההיסטוריה צופה בנו", כתבו לבסוף.

בין השמות שחתומים על המכתב אפשר למצוא את חואקין פיניקס, קייט בלנשאט, ג'סיקה צ'סטיין, קריסטן סטיוארט, רוזי אודונל, אליסה מילאנו, מייקל מור, ג'ן קיוזאק, מארק ראפלו, מאקלמור, ג'ן סטיוארט, דואה ליפה, הדיג'יי דיפלו, צ'נינג טייטום, מנדי מור, פלורנס פיו, מייקל סטייפ, אמריקה פררה, אילנה גלזר, אנדרו גארפילד, אוסקר איזק ועוד רבים.

בעקבות המצב עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully