וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תמיד תהיה היהודי המלוכלך": אלי פיניש יצא נגד מארק צוקרברג

עודכן לאחרונה: 23.10.2023 / 14:43

המלחמה בזירה הדיגיטלית הפכה לבוערת ומלאת מחלוקות, אחרי שסרטוני הסברה וחשבונות של ישראלים נחסמו ונמחקו על רגע פרסום תוכן הקשור למלחמה בארץ. הקומיקאי אלי פיניש לא יכול להעביר את המקרים האלה על סדר היום ופנה הכי גבוה שאפשר

אחד הדברים שמאפיינים את המלחמה הנוכחית היא הזירה הווירטואלית של הרשתות החברתיות, בה מתקיימת מלחמה שונה ממה שבשטח אך חשובה לא פחות. סרטוני ההסברה והתמונות משני צדי המתרס, זה הישראלי וזה הפלסטיני, חורכים את הרשתות במלחמה על תשומת הלב והשכנוע של הקהילה הבינלאומית.

אחת הבעיות החמורות שגילו המשתמשים בישראל בתקופה האחרונה, היא כי הסרטונים והפוסטים החשובים שמועלים לרשת מוסרים בעקבות דיווחים ממשתמשים שמתנגדים לתוכן ולמדינת ישראל בכלל. הקומיקאי אלי פיניש לא יכול היה לעבור בשתיקה על הסרת הסרטונים האינפורמטיביים שחושפים את רוע המחבלים הנתעבים, ופנה לאיש שבידיו יש לא מעט כוח.

בסרטון שהעלה לחשבון האינסטגרם שלו התלונן פיניש על המצב ופנה ישירות למנכ"ל מטא, מארק צוקרברג: "לא יודע אם שמתם לב אבל יותר ויותר חשבונות אינסטגרם ופייסבוק שלנו, של יהודים ושל ישראלים נחסמים ונסגרים. כי מה לעשות, הם יותר מאיתנו והם מדווחים וככה האלגוריתם עובד והתוכן לא הולם בלה בלה בלה", תיאר את התירוצים המכובסים להורדת החשבונות והפוסטים".

אלי פיניש מארק צוקרברג. GettyImages ניר פקין, עיבוד תמונה
"איפה אתה לעזאזל? אתה יהודי!" אלי פיניש ומארק צוקרברג/עיבוד תמונה, GettyImages ניר פקין

"אז איפה מארק צוקרברג? הוא לא יהודי?", המשיך. "מר צוקרברג, סליחה על האנגלית שלי אבל למדתי מסמוטריץ', אז תהיה סבלני איתי. איפה אתה לעזאזל? אתה יהודי! אתה לא רואה מה קורה לאנשים שלך? אתה לא רואה שהאנשים שלך נלחמים על הזכות לחיות ועל הזכות להתקיים? אל תשכח שזה לא משנה כמה אתה עשיר כי למוסלמים, במיוחד לקיצוניים, אתה תמיד תהיה היהודי המלוכלך. אז תתעורר ובבקשה תעזור לנו, ואם אתה חושב שאני יוסף חדד אז לא, הוא טוב יותר ממני, אני רק קומיקאי רגיל, תתעורר!".

בעקבות האירועים עמותת נט"ל מתגברת את קו הסיוע 1-800-363-363 או באתר האינטרנט של העמותה. הקו מעניק סיוע נפשי לכל מי שחש לחץ, חרדה וזקוק לתמיכה וסיוע נפשי בעקבות המצב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully