וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפחיד לגדל כאן ילד": הסלבס מגיבים לאירועי האלימות האחרונים

עודכן לאחרונה: 12.9.2023 / 20:14

הסרטונים המחרידים הרצים ברשת בימים האחרונים בהם מתועדים לינצ'ים שמבצעים בני נוער בנערים אחרים הצליחו לזעזע מדינה שלמה. גם הסלבס בביצה המקומית לא נשארו אדישים למראות הקשים, והביעו את התסכול מהמצב ברשתות החברתיות. וואלה! סלבס לא לאלימות

גל מלכה נגד אלימות/אינסטגרם צילום מסך

רק לפני כשבועיים נפתחה שנת הלימודים החדשה, וברשת כבר רצים לא מעט תיעודים מהימים האחרונים בו נראים בני נוער וילדים צעירים מבצעים מעשי לינץ' אלימים בנערים אחרים. בין אם בתוך הכיתה או בגינה הציבורית, הסרטונים שמתועדים על ידי הילדים עלו לרשת וגרמו לכל מי שצפה בהם להזדעזע מהמראות הקשים.

גם הסלבס לא יכלו לעצור את עצמם מלהגיב למקרה, וביממה האחרונה רבים מהם הגיבו ברשתות החברתיות על הסרטונים והמצב בקרב בני נוער. השחקנית גל מלכה העלתה סרטון בדמעות, שהמסר שלו אמור להיות מובן מאליו אבל משום מה הוא לא: "אחר הסרטון של אתמול לא נרדמתי בלילה. לא מצליחה לעצור את הבכי. קשה לי לראות שיש דברים כאלה בין ילדים בבתי ספר שילד אחד מקבל מכות בכללי שילד מקבל מכות".

"באיזה עולם אנחנו חיים שצריך ילד לקבל מכות? אני חושבת על אח שלי הקטן, ואם זה היה קורה לו אני הייתי משתגעת. אני הייתי באמת משתגעת, אני לא רוצה לחשוב על ההורים שראו את הילד שלהם מקבל ככה מכות והם לא יכולים לעשות כלום, הם לא יכולים ללכת לילד השני ולפרק אותו במכות. אני מאוד מקווה שימצו את הדין עם הילדים האלה, גם שהם ילדים, מגיע להם להיענש. ואני אומרת לכל הילדים שעוקבים אחריי: אלימות זה אסור", הפצירה מלכה בעוקבייה פעם אחר פעם את המסר שגם היה כתוב באדום על הסרטון.

דניאל גרינברג על האלימות של ילדים. אינסטגרם, צילום מסך
דניאל גרינברג/צילום מסך, אינסטגרם
עומר אדם על האלימות. אינסטגרם, צילום מסך
עומר אדם/צילום מסך, אינסטגרם

גם דניאל גרינברג העלתה את הסרטון המחריד וכתבה: "אני מזועזעת! חבורה של ילדים ערסים חסרי ערכים וחינוך!!! איך אפשר אלוהים? איזה חוסר אונים איזה רוע. תמיד שנאתי את "עברייני צעצוע" בבית הספר, אלה שגברים על חלשים, ומבחינתי אתם אפסים מוחלטים. גבר חזק לא משתמש בידיים, הוא משתמש במוח שלו ובפה. אז אתם החלשים העלובים, הקטנים והלא גבריים ובעיקר לא חכמים גדולים. הורים יקרים אל תתעלמו מהילדים שלכם, אתם המראה שלהם תשקיעו בערכים של ובכבוד לאחר, בשיח ופתרונות לא באלימות!"

בחיבוק הוירטואלי הענק השתתף גם הזמר עומר אדם: "תכף ראש השנה ויום כיפור במקום לקחת על עצמנו עוד זכויות וללמוד להיות באחדות. מגיעים לרוע כזה, באמת בושה. בע"ה מאחל אהבת חינם ואתה אח שלי שם באמצע אוהב אותך ומה שצריך אני כאן איתך". אדל בספלוב שיתפה גם היא וכתבה: "אני מזועזעת!! הבעיה שלא יהיה עונה ולא ילמדו וזה ימשיך. עצוב מפחיד לגדל ילדים כאן!! איכס".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
לירן כוהנר מגיבה לאירועי האלימות של בני נוער. אינסטגרם, צילום מסך
לירן כוהנר/צילום מסך, אינסטגרם
אדל בספלוב מגיבה לאירועי האלימול של בני נוער. אינסטגרם, צילום מסך
אדל בספלוב/צילום מסך, אינסטגרם

מאיה ורטהיימר כתבה בסטורי שהעלתה: "התעוררתי באמצע הלילה הסרטונים של האלימות שראיתי היום ברשת גמרו אותי. הורים, אתם חייבים לעשות הכל כדי לחנך ילדים לעולם שבו אלימות היא לא פתרון. ואם אתם בני נוער בבית ספר ויש לכם ילדים אלימים תתלוננו. הם דפוקים והם אלה שצריכים לפחד לא אתם".

לירן כוהנר התייחסה לא רק לאירועי האלימות, אלא גם חשפה את סיפורה האישי מילדותה אחרי שסבלה מבריונות על ידי חבורת נערים: "קמתי עם מועקה בלב אחרי שראיתי את הסרטון הנוראי הזה של הילדים שמרביצים לילד בכיתה, משפילים אותו ומצלמים אותו. הייתי שם, בחטיבה. חבורת בנים החליטה שהיא עושה עליי יד אחת לשנאה (בלי סיבה) כשהמקרה הכי קשה שאני זוכרת זה שהם רדפו אחרי הביתה".

כוהנר המשיכה במסר להורים: "תעשו טובה הורים, דברו עם הילדים שלכם על רגשות. גם של האחר. על כוחן של מילים- שיכולות להשאיר צלקות לו, או למשפחה שלו אם הוא יחליט לעשות מעשה. תלמדו אותם חמלה. תלמדו אותם לראות את האחר. לזהות כשמישהו עצוב".

הדוגמנית עדן פינס העלתה סטורי זועם וכתבה: "אנחנו מגדלים דור של ילדים חרא ללא ערכים, ללא מידות, חסרי לב וכבוד, שחושבים שכבוד משיגים באלימות ובהפחדות. הלב שלי מתרסק מלחשוב על הילד הזה- מה הוא עבר וההירם שלו והמשפחה שצופים בסרטון הזה יחד עם כל המדינה. אתם לא גנגסטרים- אתם אפסים".

השחקנית דון לני גבאי שיתפה בפחד של כל הורה: "אני בדיכאון כבר יומיים מלראות את הסרטונים של הנערים המסכנים האלה שחבורת בהמות החליטה להיות גיבורה על חלשים. הכנסתי את זוהר לכיתה א' והמשחק החברתי הזה מתחיל ונגמר לי הלב מלחשוב שאולי זאת תהיה הילדה שלי. ומה העונש שהם יקבלו החארות האלה. אני מתה לעשות משהו בשביל הילדים שמעכשיו יסחבו את הצלקת הזאת כל החיים".

שי עופרי על האלימות. אינסטגרם, צילום מסך
שי לי עופרי/צילום מסך, אינסטגרם
מאיה ורטהיימר על האלימות. אינסטגרם, צילום מסך
מאיה ורטהיימר/צילום מסך, אינסטגרם

גם המצטרפים החדשים לביצה, דיירי בית האח הגדול שהחלו להפנים את מעמדם החדש וההשפעה שלהם בקרב בני נוער, הצטרפו לגל הגינויים. שי לי עופרי כתבה: "אני צופה מהשנייה שהתעוררתי שוב ושוב ואני נשארת ללא מילים. פשוט כואב לראות את כל הזוועה הזאת שחבורה של נערים מכים נער אחד שהוא חסר אונים ולא יודע אפילו איך להגיב לסיטואציה שהוא נכנס! אני מסתכלת על המבט שלו בסרטון ונשבר לי הלב. אני מאחלת שכל השנאה הזאת תסתיים, שיפסיקו להילחם עם ידיים ולהתחיל לתת מקום לדיבור!! אהבת חינם".

גם דיירים נוספים הביעו את דעתם ומחאתם על הסרטונים: "אותם אנשים שחושבים שהם גיבורים, אין לכם מושג כמה אתם חלשים. אני מקווה שאתם לא ישנים טוב בלילה ואם כן אז טיפול דחוף כי זאת לא דרך. להקיא עליכם", כתב אורי נגר ושניר בורגיל כתב: "אני פשוט לא מאמין שגדל דור כזה אכזרי. העיניים שלי מסרבות להאמין שזה מה שקורה היום במדינה".

משטרת ישראל מפעילה כיום מוקד לאומי שמהווה כתובת לציבור לדיווח, למידע ולסיוע. כמו כן, היחידה יוזמת ומובילה פעילות למיגור הפשיעה המקוונת, וכן לחשיפת פשעים נגד קטינים במרחב המקוון תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים. אם אתם או אחד מבני הנוער שאתם מכירים סובל מבריונות ואלימות ברשת, פנו למוקד 105.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully