וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליוני דולרים: הביצה ההוליוודית נרתמת לשריפות בהוואי

עודכן לאחרונה: 13.8.2023 / 14:13

אופרה ווינפרי וג'ף בזוס הם רק חלק מהכוכבים שמיהרו לסייע לנפגעים משריפות הענק שמשתוללות ופוגעות ברבים ברחבי איי הוואי. וואלה! סלבס משלחת חילוץ

לפני שלושה ימים (ה') פקד את האי מאווי ואת עיירת הנופש להאינה בהוואי אסון השריפות הגדול ביותר מזה שנים, שלא הפסיק להסלים במהלך סוף השבוע. מדובר בסדר גודל שקשה לתפוס, וההערכות הן שכדי לשקם את מה שהיה פעם גן עדן, יהיה צריך לגייס 5.5 מיליארד דולר. מספר הנספים עולה מדי יום, ועדיין יש אנשים המדווחים כנעדרים שלא יצרו קשר עם המשפחות והאהובים שלהם.

האסון מתואר כאפוקליפסה ודובר על כך שהמקום נראה כמו איזור מלחמה. הנזק הכבד נגרם כתוצאה מההוריקן "דורה" שהביא איתו רוחות במהירות של עד 100 קמ"ש, מה שזירז את התלקחות השריפות. מי שנרתמו לסייע לניצולים הם העשירים בהוליווד.

נכון להיום (א'), יש כבר לפחות 89 אנשים שנספו בשריפות, ויש עוד אלפי בני אדם שעדיין לא יצרו קשר והודיעו ששרדו את הסיוט. ההערכות הן ש- 2,207 מבנים ניזוקו או נהרסו כתוצאה מהשריפות, וכ-2,170 דונמים נשרפו. לכן לא מופרך שאנשים שגרים באיזור ואולי לא היו שם באותו הרגע, כמו בניה של בריטני ספירס, חרדים לגורל חבריהם.

הבנים של בריטני ספירס

עורך הדין של קווין פדרליין, האקס של ספירס, סיפר למגזין Page Six על שלומם של שון פרסטון (16) וג'יידן (17): "הם לא הושפעו באופן אישי מהשריפות אבל עדיין יש אנשים באיזור שמתים ושבתיהם נהרסים, אז מדובר בחוויה טראומתית. כמובן שעכשיו כולם מאוד עצובים על מה שקורה עם השריפות ומההרס שלהן. אבל חוץ מהטראומה הזאת הם מאוד שמחים להיות שם". כמה טוב שיש עורכי דין רגישים.

הבנים של ספירס עברו להוואי ממש לאחרונה מקליפורניה. בחודש יוני האחרון דווח על כך שהזמרת לא ראתה את הילדים שלה כבר שנה, ולפני שהמעבר החל פדרליין כבר הספיק לאיים בצו בית משפט אחרי שספירס התעכבה בחתימה על המסמכים שיאשרו את השינוי בחייהם של הבנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

ג'ייסון מומואה

כוכב אקווה מן ג'ייסון מומואה, שהוא גם יליד הונלולו שבהוואי, כנראה נחרד קצת יותר מרוב העולם כשצפה בנופי ילדותו הופכים לאפר והעלה לחשבון האינסטגרם שלו אזהרה לכל המטיילים.

"מאווי הוא לא מקום לחופשה עכשיו. אל תטיילו למאווי. אל תשכנעו את עצמכם שהנוכחות שלכם נחוצה באי שסובל כל כך. מהאלו (תודה) לכל מי שתרמו והראו אלוהה (שלום) לקהילה בזמן שהיא הכי צריכה"

בעקבות כמות הנפגעים הגדולה והצורך בסכומי עתק, המיליארד ג'ף בזוס, ובת זוגו מגישת החדשות לורן סאנצ'ז, הודיעו שהם יתרמו סכום של 100 מיליון דולר כדי לעזור לשקם את ההריסות.

בהודעה משותפת של השניים, שעלתה בחשבון האינסטגרם של סאנצ'ז, ובה תוייג גם בזוס נכתב: "אנחנו חושבים על המשפחות שאיבדו כל כך הרבה, ועל הקהילות שנשארו הרוסות. הצרכים המידיים כרגע חשובים, וכך גם הבנייה מחדש לטווח ארוך שתצטרך לקרות - גם לאחר שהרבה מתשומת הלב ירדה".

אך בין כל התגובות שהיו מלאות בהכרת התודה לתרומה, היו גם גולשים שלא היה מרוצים: "100 מיליון בהשוואה להון שלך זה אפילו לא כל כך נדיב. תעשו קצת חשבון, זה נמוך יותר מ- 0.5%". גולשת נוספת חיזקה והוסיפה: "זה נפלא ונחוץ, אבל אם כבר מתייחסים למשבר האקלים, זה הזמן ל-100 מיליארד דולר כדי לקדם ייעור מחדש וסיום השימוש בדלקים מאובנים. בבקשה לא רק לדבר, במיוחד עם הטיולים שלכם. כל הידיים צריכות להיות על הסיפון. תודה".

אופרה ווינפרי

בזוס לא היה היחיד שהזדרז לעזור בסיוע לנפגעים. גם מגישת הטלוויזיה המיתולוגית אופרה ווינפרי, שהיא גם אחת אחת מגדולי בעלי הנכסים הפרטיים באי מאווי, חילקה כריות שינה באיצטדיון War Memorial שעשה הסבה למקלט לנפגעים מהשריפות הקשות.

בראיון קצר לרשת ה- BBC סיפרה ווינפרי: "אתם יודעים, זה מאוד מציף. אבל אני כל כך שמחה שיש הרבה אנשים שתומכים, אנשים שפשוט מביאים כמה שהם יכולים ועושים מה שהם יכולים". בנוסף, המיליארדרית הייתה מהראשונים לרכוש ציוד כמו שמיכות, טואליטיקה וכריות. ואפילו בילתה עם המפונים. ווינפרי היא מבקרת קבע באי כבר מעל 15 שנים. למזלה של המגישה לשעבר, מתוך כל הנכסים שלה באיזור, רק נכס אחד, בשווי מוערך של 6.6 מיליון דולר, נקלע לאיזור השריפות.

ווינפרי לא הייתה היחידה בביצה שנכסיה ספגו פגיעה כתוצאה מהאסון הנורא. מה שהיה מקום הצילומים של הסרט Hereafter, והיום משמש כביתו של האגדה ההוליוודית קלינט איסטווד, נפגע מהשריפות שמקורן היה לא רחוק ממנו. לאיסטווד שלום.

גם המוזיקאי מיק פליטווד, סולן Fleetwood Mac איבד נכס לא פחות חשוב: המסעדה שלו. למרות הכאב, בחר המוזיקאי לכתוב בחשבון האינסטגרם שלו מסר מעודד: "בשמי ובשם משפחתי אנחנו שולחים את התפילות שלנו לאנשי מאווי. אנחנו מחוייבים לתמוך בקהילה ובאלה שהושפעו מהאסון הנורא בימים, חודשים, ובשנים הבאות".

מי שההתמזל מזלו והרוחות דווקא לא הביאו אליו את הלהבות הוא השחקן אוון ווילסון, שגר בחלק הצפוני יותר של האי ולמרות הקרבה לאיזור הסכנה, הצליח להינצל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully