וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמים, פיגועים ודיקטטורים: הצד האפל של האירוויזיון

עודכן לאחרונה: 11.5.2023 / 21:30

התחרות הכי צבעונית וכיפית מסתירה מתחת לאאוטפיטים המפריכים היסטוריה אפלה, שכוללת כמה תקריות שהן ממש לא דוז פואה. וואלה! סלבס מזמרת

נועה קירל על במת האירוויזיון/באדיבות כאן, תאגיד השידור הישראלי ואיגוד השידור האירופי

במוצאי שבת הקרובה נועה קירל תעלה על הבמה בגמר האירוויזיון, ותראה לכל אירופה איזה מפעל יפה לייצור חדי קרן יש בישראל. למרות שמדובר בתחרות השירה הכי צבעונית, כיפית ומעניינת, כזו שנותנת לנו הצצה למחוזות הביזאר ערב אחד בשנה, גם לה יש צד אפל. קבלו את התקריות שהכי לא מגיע להן דוז פואה.

אפוד תוצרת ישראל

בשנת 1973 אילנית ייצגה את ישראל עם השיר "אי שם" בלוקסמבורג. התחרות התקיימה פחות משנה אחרי טבח הספורטאים הישראלים במינכן, והחשש לפיגוע נוסף נגד מטרות ישראליות היה גדול. על פי שמועות עיקשות, אילנית הופיעה על הבמה כשהיא לובשת אפוד חסין כדורים.

בנוסף, ההופעה התנהלה תחת אבטחה כבדה והקהל באולם הונחה שלא לקום במהלך השיר, כיוון שהמאבטחים במקום עשויים לירות בהם. תחרות שהיא פאן, כבר אמרנו? למרות החששות אילנית נתנה הופעה נהדרת, וישראל הגיעה למקום הרביעי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הנשיקה של פינלנד

בשנת 2013 הזמרת קריסטה זיגפריד ייצגה את פינלנד עם השיר "Marry me". בסוף השיר, ולהפתעתם של הצופים מסביב לעולם, זיגפריד התנשקה עם אחת מרקדניות הליווי שלה. הצעד המפתיע גרר מחאה מצד מדינות כמו טורקיה וסין, אבל זו הייתה הנקודה של קריסטה, שמחתה נגד איסור נישואים גאים במדינה אותה ייצגה.

"הומופובים כועסים עלי בגלל הנשיקה הזו, אבל הבטחתי הפתעה בסוף השיר. זה היה לייב ואף אחד לא היה יכול לעצור אותי. אני לא חושבת שמדובר בשיר פוליטי, הוא עוסק באהבה וסבלנות. אבל פינלנד אסרה על נישואים גאים, וזה פסול בעיני. רציתי לצאת בהצהרה". כנראה שזה עבד, כי פינלנד אישרה נישואים גאים מספר שנים לאחר מכן. בקרוב אצלנו?

הדיקטטור הספרדי

הזכייה של שנת 1968 נחשבת לאפלה ביותר בתולדות התחרות וכוללת תיאורית קונספירציה שוואלה! סלבס חובבת במיוחד. המוזיקאי הבריטי קליף ריצ'ארדס ושירו "Congratulations" היה מועמד בטוח לזכייה והפייבוריט של כולם.

הטייטל הנכסף נחמס על ידי נציגת ספרד, כל הנוגעים בדבר התבאסו והמשיכו בחייהם. ואז הגיעה שנת 2008 והביאה עמה סרט דוקו, שטען כי השיר הספרדי זכה לאחר שהרודן פרנסיסקו פרנקו שיחד בכירים בתחרות, כדי להבטיח את זכייתה של המדינה.

נציגת ספרד זעמה על הטענות ויצאה בחריפות נגד יוצר הסרט, שהתנצל על התחלת השמועה וטען שהמילים שלו הוצאו מהקשר.

ישראל עושה שמח

השנה היא 2000 ומדינת ישראל, בצעד שאין להגדירו אלא כתמוה, בחרה בלהקת "פינג פונג" לייצג אותה. לא ניכנס לאיכויות של השיר או של הזמרים, אבל נתמקד ברגע בו בחרו להניף על הבמה את דגלי ישראל וסוריה.

השיר עסק בבחורה ישראלית שמתאהבת בגבר סורי, ו"רוצה לעשות את זה איתו כל היום". עם שובה של המשלחת לישראל, היא התקבלה בבוז מהקהל והממסד גם יחד. רשות השידור ביקשה לקבל החזר על הוצאות המשלחת, דבר שלא קרה בסוף, וועדת החינוך של הכנסת כינתה את השיר "ביזיון". עם שבע נקודות שהם קיבלו, קשה להתווכח עם הקביעה הזו.

הסמים של האיטלקים

בשנת 2021 איטליה בחרה שלהקת הרוק מנסקין תייצג אותם. כמו בכל אירוע שמכבד את עצמו, האקשן האמיתי התרחש בגרין רום, שם צולם חבר הלהקה כשהוא מסניף חומר החשוד כקוקאין מהשולחן.

חברי הלהקה התנדבו לעבור בדיקה לגילוי סמים עם שובם לאיטליה וחבריה סיפרו שלא מדובר בסמים, אלא בהזזה של שברי כוס שנשברה וזווית צילום מפוקפק. כך או כך, האירוע תועד ועורר שערוריה בכל העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully