וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה חדשה חושפת פרטים משונים על בית הספר של קניה ווסט

עודכן לאחרונה: 17.4.2023 / 9:50

הראפר שמסתבך חדשות לבקרים בשערוריות שונות נמצא במרכזה של תביעה חדשה, החושפת פרטים הזויים על בית הספר שאותו הקים בשנה שעברה, שמזכירים מאפיינים של כת משונה לכאורה עם כללים נוקשים במיוחד. וואלה! סלבס סטודנטית חופשית

הראפר השנוי במחלוקת קניה ווסט הוא לא רק יוצר ומוזיקאי מחונן, ויש שיגידו אף גאון ואנטישמי, אלא גם מחזיק בתחומי עיסוק רבים כידוע כמו עיצוב בגדים ונעליים. אך לראפר יש גם נכס נוסף, בית ספר פרטי שהקים ונמצא בבעלותו. בימים אלו שתי נשים שעבדו כמורות בבית הספר הגישו תביעה כנגד הראפר ובית הספר, וחשפו פרטים משונים במיוחד על האופן בו מתנהל המוסד.

אקדמיית "דונדה", המוסד הפרטי אותו הקים הראפר על שמה של אמו המנוחה, נוסד לפני כשנה בספטמבר 2022, הוא למעשה בית ספר פרטי-נוצרי לגילאי טרום חובה עד כיתה י"ב ונמצא בקליפורניה. במידה ואתם שוקלים לרשום את ילדיכם, או לעבוד בתור מורים בעצמכם, קחו בחשבון שתנאי הקבלה כוללים חתימה על הסכם סודיות מחמיר הכולל שמירה על סודיות של מיקום בית הספר, החברים בו, שיטות הלימוד ואיסור על דיבור בפומבי בכל מה שקשור לבית הספר. כמו כן, ישנו גם קוד לבוש אחיד גם לסגל ההוראה וגם לתלמידים, הכולל מדי בלנסיאגה שחורים ונעלי ייזי שעוצבו כולם על ידי הראפר. בית ספר לגיטימי או כת מסתורית? שאלה טובה.

לאחרונה הוגשה תביעה על ידי שתי מורות לשעבר שלימדו בבית הספר, הטוענות שפוטרו ללא סיבה מוצדת זאת לאחר שהתלוננו על לקויות שונות בתחום הבריאות והבטיחות, שיטות חינוך בלתי חוקיות וכללים חריגים במיוחד בבית הספר של הראפר. השתיים טוענות בין היתר כי הארוחה היחידה המוגשת בצהריים מדי יום היא סושי, וכי לתלמידים אסור להביא אוכל או שתייה מבחוץ, למעט מים. את הארוחה אגב, אוכלים יחדיו, כל שכבות הגיל, באותו הזמן ועל הרצפה, מכיוון שגם שולחנות אין במוסד המשונה.

בית הספר דונדה של קניה ווסט. אינסטגרם, צילום מסך
תלמידי בית הספר והכדורסל ג'יילן בראון שביקר במוסד/צילום מסך, אינסטגרם

עוד טענו התובעות כי בהוראת הראפר אסור לפתור תשבצים או דפי צביעה בתחום המוסד, התלמידים לא מורשים להשתמש במזלגות או כלים, אסור לתלות יצירות אומנות ויש איסור גם על ענידת תכשיטים, כשהסיבה לכך היא שהראפר "פשוט לא אוהב תכשיטים". טענה נוספת היא שווסט לא התיר כיסאות והילדים נאלצים לשבת על כריות או לעמוד, והמורים יכולים להשתמש בשרפרף או עמידה גם כן.

בכתב התביעה נאמר גם כי לבית הספר לא היו צוות אבטחה או רפואה, וכי תרופות אוחסנו בצורה לא מאובטחת ולצד כאלו שפג תוקפן. בנוסף, בבית הספר אין פחי אשפה מחוץ לכיתות או במטבח. דלתות בית הספר היו ננעלות מבחוץ במהלך יום הלימודים ולתלמידים אסור היה לצאת לבחוץ. ואם לא די בכך, לטענת התבועות אין מערכי שיעור או נהלי משמעת, מה שגורר מקרים רבים של בריונות ותקיפות נגד תלמידים וצוות המורים.

המורות לשעבר טוענות שלא רק שפוטרו משום שהזהירו מהליקויים וההפרות לכאורה של קוד החינוך, אלא גם בגלל גזען- לטענתן הן שתי המורות השחורות היחידות בבית הספר. על כן הן מאשימות את הראפר לא רק שפוטרו כנקמה על כך שהן התריעו בפני הליקויים, אלא גם כאפלייה גזעית בשל מוצאן.

  • עוד באותו נושא:
  • קניה ווסט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully