וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משיא התהילה לאשפוז בכפייה: עלייתה ונפילתה של אמנדה ביינס

עודכן לאחרונה: 23.3.2023 / 17:59

היא התחילה את חייה בתור ילדה-כוכבת שלוהקה לכמה מהסרטים הזכורים ביותר בתחילת שנות ה-2000, הייתה שווה מיליונים ובילתה בחוגים הכי נחשבים בהוליווד. מה הוביל אותה לאשפוז כפוי אחרי שנמצאה עירומה ברחוב?

אמנדה ביינס. GettyImages, GettyImages
כמה עצוב. אמנדה ביינס/GettyImages, GettyImages

בשבוע החולף שמה של אמנדה ביינס חזר לכותרות בהקשר שלילי, בדומה לכותרות אודותיה בעשור האחרון. מי שהתחילה את חייה בתור ילדה-כוכבת שכבשה את הטלוויזיה והקולנוע, הרוויחה מיליונים ובילתה עם כל המי ומי בהוליווד, נמצאה משוטטת עירומה ברחובות לוס אנג'לס, לפני שנלקחה לאשפוז כפוי מבית חולים פסיכיאטרי.

הנפילה של ביינס הייתה איטית, מתוקשרת ומזעזעת. כמו רכבת שדוהרת לעבר קיר, היה ברור שהכוכבת המבטיחה נמצאת במסלול התרסקות ישיר ולנו לא היה מה לעשות חוץ מלצפות בזוועה משודרת בלייב. אז מה קרה לה?

אמנדה ביינס נולדה בשנת 1986, בת שלישית להוריה שעסקו ברפואת שיניים. כבר כשהייתה בת שלוש החלה לשנן את השורות ממחזה בו השתתפה אחותה הגדולה בבית הספר שלה. ההורים הבינו שיש לאמנדה פוטנציאל, והיא חתמה בסוכנות כשהייתה בת שבע.

אחרי שהפגינה כשרון יוצא דופן בסדנאות משחק, כיכבה בפרסומות ומחזות זמר, היא עברה בהצלחה אודישן לסדרה של ניקולודיאון והפכה לכוכבת של "All That" בגיל עשר. שלוש שנים לאחר מכן היא כיכבה בקומדיה משלה שנקראה "המופע של אמנדה".

בראיון שהעניקה למגזין Paper סיפרה ביינס על התכניות: "זה היה כמו חלום שהתגשם". דרק בל ששיחק לצידה סיפר שהיא הייתה שחקנית נהדרת: "הכל בא לה לגמרי בטבעיות". הכסף החל לזרום לחשבון הבנק של משפחת ביינס ועל פי הערכות שונות, אמנדה הרוויחה בין שניים לשלושה מיליון דולרים לשנה עוד לפני שמלאו לה 14.

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
אמנדה ביינס בראד פיט. GettyImages, GettyImages
כל המי ומי/GettyImages, GettyImages

הצעד הבא היה מעבר לליגה של הגדולים: הוליווד. היא כיכבה במספר סרטים שזכו להצלחה בקופות, כאשר אחד הזכורים שבהם הוא הסרט "יש לה ביצים". ביינס הייתה בת 20 כשהסרט יצא ולאחר מכן סיפרה שההשתתפות בו הובילה אותה לדכאון עמוק.

"הייתי בדכאון שנמשך בין ארבעה לשישה חודשים. גילמתי בן, התלבושות והאיפור עיוותו את המראה שלי. זו הייתי חוויה חוץ גופית ונקלעתי לסחרור לא בריא". לא הרבה זמן אחר כך, פיתחה ביינס תלות בכדורים ובשנת 2010 הודיעה שהיא לוקחת פסק זמן ממשחק. למעשה, היה זה הסימן לתחילת ההדרדרות וסוף הקריירה שלה.

"עבדתי כל החיים ופתאום נשארתי עם ריק נוראי", סיפרה בראיון. "לא היה לי דבר בחיים מלבד זמן פנוי". הדבר הוביל אותה להתחיל להשתמש בחומרים אסורים ואחרי שנתיים החלו ההסתבכויות עם החוק: ביינס נעצרה פעם אחרי פעם באישומים שכללו נהיגה תחת השפעת אלכוהול, שימור ואחזקה של סמים. כאשר שוטרים הגיעו לדירתה, היא השליכה באנג מהחלון של הקומה ה-36.

אמנדה ביינס. GettyImages, GettyImages
מששון לאסון/GettyImages, GettyImages

כדי להפיג את השעמום, החליטה ביינס לפתוח חשבון טוויטר. עם הזמן, הציוצים שלה הפכו להיות אפלים וביזאריים במיוחד. בין היתר, כתבה לנשיא ברק אובמה שעליו לפטר את השוטרים שעצרו אותה כשנהגה תחת השפעת אלכוהול. בשנת 2013 היא אושפזה בבית חולים פסיכיאטרי והוריה ביקשו להפוך לאפוטרופוסים שלה ושל רכושה.

חודשים ספורים לאחר מכן, האשימה ביינס את אביה בכך שהתעלל בה מינית. לאחר שהוריה הכחישו את הדברים בתקשורת, אמנדה חזרה מדבריה בטוויטר, והאשימה את ה"מיקרו צ'יפ ששתלו לי במוח, וגרם לי להגיד את הדברים האלה". היא אובחנה כסובלת מהפרעה דו קוטבית, החלה לקבל טיפול תרופתי ועברה גמילה.

ביינס התחילה ללמוד עיצוב אופנה במכללה וסיימה את לימודיה. היא סיפרה שגמילה ויציבות נפשית עומדות בראש סדר העדיפויות שלה, התנצלה על הדברים שאמרה והודתה להורידה, בזכותם הייתה פיכחת ארבע שנים. לרגע המעריצים קיוו שהיא תחזור, בין אם לעולם המשחק או בגלגול חדש כמעצבת אופנה. אז קיוו.

אמנדה ביינס מדברת על הסערה סביבה ועלויות הטיופול בה/amandabynesreal

בשנת 2020 ביינס העלתה תמונה לחשבון האינסטגרם שלה והודיעה שהיא מאורסת לפול מייקל, אותו הכירה חודשים ספורים לפני כן בגמילה נוספת. מספר שבועות לאחר מכן, חלקה אמנדה תצלום אולטרסאונד ברשתות החברתיות וכתבה שהיא מצפה לילד. עורך הדין שלה התראיין לערוץ E! ואמר "אמנדה לא מצפה לילד. היא נמצאת במקום בו היא מוגנת".

אם חשבתם שסיפור האהבה הסתיים באושר ועושר, אתם לא במדור הנכון. בני הזוג נפרדו, ואחרי תקופה שקטה יחסית דווח כי האפוטרופוסות שהוריה קיבלו עליה נפסקה. ביינס חזרה לחיים עצמאיים והשבוע, כאמור, אושפזה בבית חולים אחרי אפיזודה פסיכוטית נוספת. ארוסה לשעבר אמר שהיא הפסיקה לקחת את הכדורים שלה וכינה אותה "מטורפת".

אבל ביינס לא מטורפת, אלא אחת מתוך אינספור ילדים כוכבים שהפכו למבוגרים מעורערים. היינו רוצים לחשוב שלסיפור הזה יהיה סוף טוב, אבל אנחנו יודעים שזה כבר לא יקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully