וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשאני על סמים אני בלתי מנוצחת": קארה דלווין מספרת על הגמילה

עודכן לאחרונה: 9.3.2023 / 13:03

הדוגמנית והשחקנית נתפסה בעדשות צלמי הפאפרצי בספטמבר האחרון כשהיא נראית במצב הרע ביותר שלה מזו תקופה ארוכה. כעת היא מספרת בראיון חדש על ההתמכרויות מגיל צעיר, ההתפכחות והתהליך שהיא עוברת. וואלה! סלבס תכנית גמילה

הדוגמנית והשחקנית קארה דלווין (30) ידעה כבר לא מעט רגעים סוערים בחייה, אבל אחד מהשיאים היה ללא ספק בחודש ספטמבר האחרון, כשצלמי הפאפארצי תפסו אותה כשהיא נראית מוזנחת וסהרורית, מה שעורר דאגה בקרב רבים. בראיון חדש למגזין Vogue היא מספרת על קריאת ההשכמה שהיא קיבלה בעקבות התמונות, על ההתמכרות לסמים ואלכוהול שהתחילה כבר בילדות ועל ההתמודדות היום יומית שלה בהליך הגמילה שהיא עוברת.

"לא ישנתי, לא הייתי בסדר. זה קרע לי את הלב כי חשבתי שאני נהנת, אבל בשלב מסוים הבנתי שאני לא נראית טוב" היא מספרת על תמונות הפאפרצי המדוברות ואומרת כי הן גרמו לה לבושה ומבוכה עצומה, מה שלבסוף היווה עבורה קריאת השכמה דחופה להתרחק מהסמים והאלכוהל ולהתמודד עם הבעיות האישיות העמוקות יותר שלה: "לפעמים אתה צריך בדיקת מציאות, ולכן במובן מסוים התמונות האלו הן משהו שאני צריכה להיות אסירת תודה עליו".

קארה דלווין. אינסטגרם, צילום מסך
קארה דלווין/צילום מסך, אינסטגרם

דלווין מספרת על ההתנסות הראשונה שלה עם אלכוהול, כשהייתה בגיל שבע בלבד, בזמן חתונה משפחתית: "התעוררתי בבית של סבתא שלי בחדר השינה שלי עם האנגובר". בהמשך היא מספרת שהיא התחילה לשתות לעיתים תכופות יותר כשהייתה נערה: "התחלתי לשתות ולחגוג היה לי צורך לברוח ולשנות את המציאות שלי". הדוגמנית חוותה חיים לא פשוטים כילדה ונערה, עד גיל עשר היא כבר קיבלה מרשמים לכדורי שינה לטיפול בנדודי שינה מהם סבלה. היא אובחנה עם דיספרקסיה, המשפיעה על התפקוד התנועתי ועל הקואורדינציה: "זו הייתה ההתחלה של בעיות נפשיות ופגיעה עצמית שלא במכוון". מה שהוביל למגוון של טיפולים שהיא עברה.

בגיל 15 היא סבלה מהתמוטטות ולקחה תרופות נגד דיכאון כדי לעזור לה להתמודד עם תחושת הבדידות העמוקה שחשה: "לקחתי תרופות וזה פשוט הציל את חיי. זה לא היה חוסר איזון כימי, זו הייתה כתגובה לטראומה. לא חשפתי את החור שהיה לי בפנים, את המערבולת האמיתית בתוכי. אני עדיין חושבת שיש חלק באבחון ובתיוג שמזיק. היו כל כך הרבה פעמים שעודדו אותי לקחת תרופות."

היא חותה התקפי דיכאון לאורך שלבים שונים של חייה, אבל בשנת 2020 כשהתחילה הקורונה המצב שלה החל שוב להדרדר, אחרי שמערכת היחסים עם בת הזוג שלה באותה התקופה, אשלי בנסון, הסתיימה אחרי שנתיים של זוגיות: "ואז הייתי לבד, ממש לבד. זו הייתה נקודת שפל. היה לי משבר קיומי מוחלט. כל תחושת השייכות שלי והזהות שלי היו עטופים בעבודה שלי. וכשזה נעלם, הרגשתי שאין לי מטרה. פשוט לא הייתי שווה כלום בלי העבודה שלי וזה היה מפחיד. במקום להקדיש את הזמן באמת ללמוד משהו חדש או לעשות משהו חדש, נקלעתי מאוד לסבל, זו הייתה תקופה ממש עצובה."

משבר נוסף הגיע לקראת יום ההולדת ה-30 שלה: "תמיד ידעתי שדברים יצטרכו להשתנות בשנות ה-30 לחיי, כי הדרך בה חייתי הייתה בלתי אפשרית. היה צורך בשינוי, אבל נלחמתי בו כל כך הרבה. זה היה כמו הלוויה לחיים הקודמים שלי, פרידה מעידן. אז החלטתי שאני הולכת לחגוג הכי חזק שאני יכולה, כי זה הסוף. כשאני על סמים, יש לי תחושה שאני בלתי מנוצחת. אני מסכנת את עצמי ברגעים האלה כי לא אכפת לי מהחיים שלי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
קארה דלווין, אשלי בנסון. GettyImages
עם האקסית, אשלי בנסון/GettyImages

לאחר שתמונות הפאפרצי שלה משדה התעופה התפרסמו, התקבצו סביבה חברי הילדות שלה: "מספטמבר, רק הייתי צריכה תמיכה. הייתי צריכה להתחיל להושיט יד לעזרה. וחברי הילדות שלי מגיל 13 הגיעו וכולנו התחלנו לבכות. הם הסתכלו עלי ואמרו, מגיעה לך הזדמנות לשמוח." דלווין מספרת: "עשו לי מספר התערבויות בעבר, אבל לא הייתי מוכנה וזאת בעיה. אם אתה לא על הרצפה ומוכן לקום מנה, אתה לא תקום. בספטמבר הייתי מוכנה".

היא הכניסה את עצמה לגמילה בסוף השנה שעברה, בידיעה שהיא זקוקה לתמיכה ולטיפול: "לא הלכתי לטיפול שלוש שנים. תמיד חשבתי שצריך לעשות טיפול כשהזמנים רעים, אבל בעצם צריך לעשות את זה כשהם טובים. צריך לעשות את זה באופן עקבי. זה אף פעם לא יתרפא לגמרי, אבל אני בסדר עם זה. לפני זה תמיד הייתי בעניין של ריפוי מהיר, וזה עזר לדקה, אבל זה אף פעם לא הגיע לדברים העמוקים יותר. הפעם הבנתי שטיפול 12 הצעדים זה הדבר הכי טוב עבורי. לתהליך הזה יש כמובן עליות ומורדות, אבל התחלתי להבין כל כך הרבה. זה לא קורה בין לילה".

כיום היא נקייה כבר ארבעה חודשים ונמצאת בזוגיות עם המוזיקאית ליאה מייסון, איתה התחילה לצאת לפני קצת יותר משנה: "היא מסוג האנשים שיש להם גבולות, והגיב השלב איתי שהיא לא התכוונה לקבל את המצב שלי עוד הרבה זמן, וזו הייתה הברכה במסווה. זו הפעם הראשונה שאני מרגישה שאני במערכת יחסים ולא מנסה להציל מישהו". לגבי העתיד, היא אומרת: "העבודה שלי חשובה, אבל היא משנית, כי העבודה העצמית שלי היא הדבר החשוב ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully