וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה להחרים את החתולים האהובים של טיילור סוויפט ואד שירן

12.11.2022 / 23:32

ארגוני בעלי חיים דורשים להוציא אל מחוץ לחוק גידול של חתולי סקוטיש פולד, שהם בעלי הפרעה גנטית הגורמת לדלקות מפרקים. הם מבקשים מסלבריטאים כמו טיילור סוויפט ואד שירן להפסיק להציג את החתולים המיוחסים שלהם ברשתות החברתיות

חמישה דברים שלא ידעתם על חתולים/מערכת וואלה! news

אוזניהם המקופלות ועיניהם הרחבות הפכו את חתולי הסקוטיש פולד לגזע אהוב על סלבריטאים חובבי חתולים כמו טיילור סוויפט ואד שירן. אולם, את המראה הייחודי שלהם קיבל הגזע המיוחס עקב פגם גנטי המזיק לבריאותם. לכן ארגוני בעלי חיים דורשים כעת להוציא את גידול הזן הזה אל מחוץ לחוק.

ארגון הצדקה "הגנת החתולים" (Cats Protection) דורש שגידול חתולי סקוטיש פולד יהה לא חוקי בבריטניה, עקב הדאגה לבריאותם ואינו מרוצה שסלבריטאים רבים הביאו לעלייה בביקוש לחיות המחמד האלו. הסחוס באוזניים של הסקוטיש פולד חלש באופן חריג עקב מצב תורשתי הנקרא אוסטאוכונדרודיספלזיה (Osteochondrodysplasia) הגורם לסחוס פגום גם במקומות אחרים בגופם, במיוחד המפרקים. כתוצאה מכך, החתולים נוטים מאוד לסבול מדלקת מפרקים שגרונית בגיל צעיר בהרבה מגזעים אחרים.

כוכבת הפופ טיילור סוויפט חולקת באופן קבוע תמונות של שני חתולי הסקוטיש פולד שלה (מרדית' גריי ואוליביה בנסון) עם 230 מיליון עוקביה באינסטגרם, בעוד אד שירן יצר פרופיל נפרד לחתול שבבעלותו.

טיילור סוויפט עם החתול שלה

ה-Mail on Sunday דיווח שאיתר מוכרים המציעים סקוטיש פולד לכל המעוניין עבור יותר מ-4,000 שקלים לאחד, כחלק מטרנד רחב יותר של גזעים מיוחסים - שנוצרו על ידי זיווג של חתולים בעלי אותם מאפיינים אסתטיים. עם זאת, היעדר גיוון גנטי זה מגביר את הסיכון למחלות תורשתיות.

דו"ח הגנת חתולים גילה כי 38 אחוז מהחתולים שנרכשו ב-12 החודשים האחרונים בבריטניה היו מיוחסים, כאשר הסקוטיש פולד זינקו מכמויות 'זניחות' בשנת 2021 ל-110,000 השנה - אחוז אחד מאוכלוסיית החתולים כולה בבריטניה. "הדוח שלנו מצא שמספרים הולכים וגדלים של בעלים פוטנציאליים רוצים חתולים ממוצא מיוחס עם מאפיינים פיזיים נדירים, כמו סקוטיש פולד, שיכולות להיות להם בעיות בריאותיות רציניות", אמרה מדיסון רוג'רס, ראש מחלקת ההסברה של "הגנת החתולים".

גב' רוג'רס הוסיפה שהעלייה בפופולריות ניזונה מ"סלבריטאים משפיענים". היא אמרה: "אנו מפצירים בהם להיות מודעים לבעיות הבריאותיות הקיימות כאשר לחתול יש תכונות קיצוניות ולשקול את העמדות שלהם בנושא כמודל לחיקוי".

החתולים של אד שירן

נכון לעכשיו אין תקנות לגידול חתולים מיוחסים באנגליה, וויילס או צפון אירלנד, אך סקוטלנד אוסרת על גידול חתולים עם בריאות לקויה, כולל סקוטיש פולד. דובר המחלקה לאיכות הסביבה, המזון והכפרים בבריטניה אמר: "כל מי שמגדל חתולים באנגליה חייב להגן עליהם מפני סבל מיותר. אי-עמידה בכך עלולה להוביל למאסר, קנס או שניהם. בעלים השוקלים לגדל חתולים צריכים לפנות לייעוץ לגבי הסיכון של מצבים תורשתיים אלו".

לוואלה! סלבס היה פעם חתול שקראו לו שמיל, עד שנחשף שהוא בכלל כוכב הסרט "עבודה בעיניים" וייצג את ישראל באיורוויזיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully