וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ותקיפות מיניות: המחאות שכבשו את הוליווד

עודכן לאחרונה: 30.9.2022 / 8:55

בשנים האחרונות כמה מהכוכבות הגדולות בעולם הפסיקו לשתוק, והתחילו לצאת לרחובות חמושות בשלטים, משרוקיות והרבה זעם מוצדק. אז מי צעדו ברחובות בדרישה לצדק, ובחלק מהמקרים אפילו הצליחו? וואלה! סלבס עושה היסטוריה

איראן: מחאות החיג'אב נמשכות, ראיסי קורא להתעמת עם המפגינים/מערכת וואלה!

בשנים האחרונות אנחנו רואים יותר ויותר מחאות ואנשים שיוצאים לרחובות כדי להגן על הזכויות שלהם. אחת המחאות הגדולות ביותר שנשמעות לאחרונה היא זו באיראן, כאשר נשים דורשות חופש, מסירות את החיג'אב ומעלות סרטונים בהם הן גוזרות את השיער.

אחד הדברים הטובים ביותר שיכול לקרות למחאה הוא המעבר ממשהו מקומי, ששייך למדינה או מגזר, לוויראליות בינלאומית שמביאה יחס עולמי. זו הסיבה שכשסלב מצטרף למחאה, היא בדרך כלל מקבלת יותר ויותר חשיפה, והדרך הופכת למעט חלקה יותר. לשמחתנו, ישנם סלבס רבים שלא מפחדים לצעוק נגד עוולות, ויוצאים לרחובות ולרשתות החברתיות על מנת להביא עוד קהל וחשיפה למטרות חשובות.

האחרונה שהצטרפה למחאה באיראן היא אנג'לינה ג'ולי, שהעלה פוסט וכתבה "כבוד לנשים האמיצות, המתריסות, חסרות הפחד של איראן". וחתמה ב"לנשות איראן, אנחנו רואים אתכן". נכון, מדובר בפוסט אחד מתוך עשרות פוסטים, אבל כשקוראים לך אנג'לינה ג'ולי, מדובר בצעד שיביא אפילו יותר חשיפה למטרה החשובה. אז איזה מהפכות היו גדולות מספיק כדי לרתום גם את הוליווד?

#METOO

אולי המחאה הגדולה ביותר בעולם בשנים האחרונות, וללא ספק זו שדחפה את הפמיניזם קילומטרים קדימה ושינתה לנצח את פני הוליווד ובהמשך את העולם כולו. "מי טו" החלה כציוץ של אליסה מילאנו, שצייצה באוקטובר 2017 "אם הוטרדת או הותקפת מינית תכתבי metoo" בתגובות.

התגובות התחילו ולא הפסיקו. למעשה, הציוץ זכה לעשרות אלפי תגובות של נשים מוכרות יותר ופחות שענו, סיפרו והאשימו, כשבין המגיבות שהתחילו את כדור השלג היו גם ליידי גאגא, ויולה דייויס, אוון רייצ'ל ווד ועוד אינספור מפורסמות. בין הגברים שתקפו מינית וקשר השתיקה סביבם נפרם היו הארווי וינשטיין, לואי סי קיי, קווין ספייסי ועוד רבים ודוחים.

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה

תפוס להם ב***: כוכבות נגד טראמפ

מפגינים נגד טראמפ ביום כדור הארץ, ארה"ב  אפריל 2017. רויטרס
מפגינים נגד טראמפ ביום כדור הארץ, ארה"ב אפריל 2017/רויטרס

סלבס, אמריקאים בעיקר, ידועים בכך שהם לא אוהבים להיות מקושרים לפוליטיקה - ממש כמו אצלנו. הפילוג בארצות הברית רחב מדי, וכשהפופולאריות עומדת במבחן מול הרצון להביע דעה פוליטית, הרוב מעדיפים לשתוק.

ועדיין, בשנת 2017 נראו ברחובות נשים כמו ג'וליאן מור, נטלי פורטמן, אמריקה פררה, צ'לסי הנדלר ואחרות, שצעדו במחאה על מדיניות ההגירה של הנשיא טראמפ. לאורך שנות כהונתו, הוא חטף לא מעט ביקורת מתעשיית הבידור, וברוך השם - לא היו חסרות אמירות שנויות במחלוקת.

כולנו שווים: Black Lives Matter

На демонстрации в защиту репродуктивных прав. Chelsea Guglielmino, GettyImages
На демонстрации в защиту репродуктивных прав/GettyImages, Chelsea Guglielmino

נראה שזו המחאה הגדולה ביותר שנולדה מתוך כאב בלתי נתפס עם מותו של ג'ורג' פלויד. המחאה הביאה איתה אינספור סלבס שמחו נגד האלימות המשטרתית בארה"ב או תרמו סכומי כסף עצומים, אבל היו כאלו שלא הסתפקו בשיחה עם מנהל הבנק או הקלדת סטטוסים.

נעמי ווטס וכריסטי טרלינגטון צעדו במחאה בניו יורק, הזמרת פרגי ובנה, קאיה גרבר, ג'ניפר לופז ואלכס רודריגז, מייקל בי ג'ורדן ואחרים עשו את אותו הדבר בלוס אנג'לס. נראה שהוליווד מבינה את החשיבות של הבעת דעה ובעיקר מתחילה לפחד פחות - אחד הצעדים החשובים ביותר בדרך לשינוי אמיתי.

אמילי רטאייקאוסקי הפגנות ג'ורג' פלויד ארצות הברית שחורים גזענות. אינסטגרם, צילום מסך
אמילי רטאייקאוסקי הפגנות ג'ורג' פלויד ארצות הברית שחורים גזענות/צילום מסך, אינסטגרם

היו גם מעצרים: נשים נגד מינויים

כשבית המשפט העליון בארה"ב שקל את מינויו ברט קבאנו, שהואשם על ידי שלוש נשים שונות בהטרדה מינית, מאות נשים הגיעו להפגין מחוץ לבניין הסנאט.

בהפגנה נעצרו מעל ל-300 נשים, וביניהן הובלו לתחנת המשטרה גם הקומיקאית איימי שומר והדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי, שנשאה את השלט "כבדו את הקיום הנשי או צפו להתנגדות שלנו". טראמפ, אגב, צידד בקבאנו ואף לעג לאחת המתלוננות נגדו. אם זה לא עושה חשק להרים מגהפון, אנחנו לא יודעות מה כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully