וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטלי דדון: "תומכת בנשים באיראן, אישה לאישה מלכה!"

עודכן לאחרונה: 27.9.2022 / 14:01

הדוגמנית ואושיית הרשת פרסמה פוסט בחשבון האינסטגרם שלה, וכתבה שהיא תומכת במהומות החיג'אב במדינה, שפרצו בעקבות מותה של צעירה שנעצרה על ידי משטרת המוסר משום שלא עטתה חיג'אב. וואלה! סלבס זכויות אדם

הדוגמנית, אושיית הרשת ולוחמת זכויות האדם נטלי דדון, פרסמה היום (ג') בחשבון האינסטגרם שלה מסר לנשים שחיות באיראן. דדון, ששינתה את תמונת הפרופיל שלה, כתבה "מי זוכר את איראן של לפני 1979? נשים הסתובבו בחצאיות וגופיות ממיטב בתי האופנה האירופאים, מסיבות נערכו ואפילו היהודים נהנו מקהילה מאוחדת ושלטון אוהד.

המדינה פרחה ושגשגה, כלכלית, חברתית וחינוכית. מאז ועד היום החופש והשגשוג דעך ותהליך ההקצנה של הממשל הלך וגבר. נשים מנועות מלקבל חינוך, חופש הלבוש נלקח מהן והן מחוייבות להסתובב ברחוב כמו גם לפתוח את דלת ביתן כשאורח מגיע עם חיג'אב ולכסות עצמן מכף רגל ועד ראש".

אישה שורפת חיג'אב במהלך מחאה בעקבות מותה של הצעירה מהסא אמיני, טהראן, איראן, 20 בספטמבר 2022. טוויטר, צילום מסך
המחאה באיראן/צילום מסך, טוויטר

דדון המשיכה וכתבה על המציאות הקשה בה נשים חיות במדינה המוסלמית, והמחאה האלימה שהתעוררה בימים האחרונים: "הן סובלות מאלימות, הטרדות מיניות והשפלות קשות. מתייחסים אליהן כאל רכוש, פיסת בשר לסחור בו ללא יכולת לבחור אפילו עם מי להתחתן. הן נטולות כל חירות במדינה שלהן.

לאחרונה התעוררה מחאה בעקבות ההתעללות והרצח של מהסא אמיני שנתפסה ללא חיג'אב בפומבי, הוכתה קשות ומתה מפצעיה. המחאה הגוברת מוצדקת וראויה, אולם גובה קורבנות רבים. נשים שלוקחות בה חלק נרצחות ברחוב בירי כדורים, הן מקבלות מכות רצח משוטרים. אנו חיים בשנת 2022, זה בלתי נתפס שארועים כאלה קיימים, כולנו חייבות להשמיע את קולנו, להזדהות איתן ולתת להן גב!
אנחנו חייבות! זה המעט שנוכל לעשות כנשים חופשיות, לשתף ולזעוק בעבורן, לתמוך! אישה לאישה מלכה!".

וואלה! סלבס מקדמת מחאות בסתר על ידי גרפיטי שהיא מפזרת ברחבי העיר נגד האקס שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • נטלי דדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully