וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק מיכה ואצילי: הספורטאים שצריכים לקבל כרטיס אדום

עודכן לאחרונה: 29.7.2022 / 7:53

ההתכתבויות של צמד השחקנים חשפו שיטת פעולה מעוררת בחילה, אבל הם לא היחידים על המגרשים שהחליטו לנצל את כוחם ומעמדם. סמים, אונס ורצח - קבלו את הספורטאים שסרחו. וואלה! סלבס נוק אאוט

דור מיכה, עומר אצילי. דורון שיינר, אתר רשמי
ביזיון. דור מיכה ועומר אצילי/אתר רשמי, דורון שיינר

ההתכתבויות של דור מיכה ועומר אצילי, שחשף העיתונאי אלמוג בוקר, הפכו לאחד הנושאים הבוערים ביותר בישראל ולא בכדי. הניגון חוזר על עצמו אחת לכמה שנים, ורק הדמויות משתונת: חברי כנסת, נשיא, מוזיקאים וספורטאים שמשתמשים בכוחם ומעמדם כדי לנצל נשים, במקרה הזה קטינות, למען סיפוק אישי מעוות.

ההתכתבויות שחשף בוקר מעלות תחושות קשות של בחילה ובושה, אבל למרבה הצער אצילי ומיכה אינם הראשונים, וכנראה שגם לא האחרונים להפר כל אמת מידה, מוסרית או ספורטיבית, שקיימת בחברה. אז מי חברי הנבחרת האחרים שצריכים לקבל כרטיס אדום, ויפה שעה?

20 שנות מאסר: דארן שארפר

שחקן הפוטבול דארן שארפר. AP
שחקן הפוטבול דארן שארפר/AP

שחקן הפוטבול לשעבר דארן שארפר היה סיפור הצלחה מהמם. הוא שיחק בקולג' בו למד, ובשנת 1997 נבחר לשחק ב-NFL, שם בילה 14 עונות. היה לו הכל: כסף, תהילה וקריירה משגשגת, אולם כל אלה נגדעו בשנת 2011, זמן קצר לאחר שפרש.

בחודש מרץ של אותה שנה, שתי נשים הגיעו לתחנת משטרה במיאמי וסיפרו שבילה בדירתו של שארפר. בשלב מסוים הן איבדו את הכרתן, והתעוררו עירומות. השנים פתחו צוהר לגיהנום, ולאחר חקירה התברר שמדובר במפלצת של ממש. שארפר הורשע בשנת 2016 באונס וסימום נשים. על פי כתב האישום, היו לו לא פחות מ-16 קורבנות בארבע מדינות שונות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

היכל התהילה: מייק טייסון

המתאגרף מייק טייסון. GettyImages
המתאגרף מייק טייסון/GettyImages

מייק טייסון משתייך לז'אנר הספורטאים האדירים שהפכו לבני אדם נוראיים. הוא נחשב לאחד המתאגרפים הטובים ביותר בכל הזמנים, אלא שבין אליפות לאליפות הוא ריצה עונש מאסר.

טייסון נעצר בתחילת שנות ה-90, לאחר שמלכת יופי מקומית בשם דזירה וושינגטון התלוננה שהוא אנס אותה בבית מלון. טייסון, שהיה אז בן 25, נמצא אשם במקרה, לו היו מספר עדי ראייה. הוא ריצה עונש מאסר קצרצר של שלוש שנים וחזר לזירה, כאילו לא היו דברים מעולם.

מאז הוא הספיק להתמודד עם התמכרויות לסמים ואלכוהול, לנהל מערכות יחסים אלימות עם נשים נוספות ושיטה מפוקפקת במיוחד לזיוף בדיקות שתן, שכוללת פין תותב.

יצר הרע: אדם ג'ונסון

אדם ג'ונסון מחוץ לבית המשפט. GettyImages
אדם ג'ונסון מחוץ לבית המשפט/GettyImages

הכדורגלן אדם ג'ונסון, ששיחק בקבוצות מנצ'סטר סיטי וסנדרלנד, נכנס לסטטיסטיקה העגומה של גברים בני 20 פלוס שמחליטים להתרועע עם קטינות. ביג מיסטייק, היוג'.

בשנת 2015, כשהיה בן 28, שלח ג'ונסון הודעה לנערה בת 15. הוא נפגש עמה ונעצר בחשד שקיים מגע מיני עם נערה מתחת לגיל ההסכמה, שזה השם היפה לילדה. בהמשך, הודה בקיום יחסי מין עם נערה נוספת, והוא נמצא אדם ונדון לשש שנות מאסר. בפועל, הוא ריצה חצי מהן ובשנת 2019 הוא שוחרר מהכלא וחי את חייו הרחק מאור הזרקורים. למרבה האירונה, הוא אב לבת שתגיע לגיל של הקורבנות שלו בעוד כמה שנים. מעניין מה הוא יעשה למבוגר שינסה להתחיל איתה.

זה נגמר בדם: פיליפ אדמס

שחקן הפוטבול פיליפ אדאמס. Paul Sakuma, AP
שחקן הפוטבול פיליפ אדאמס/AP, Paul Sakuma

שחקני פוטבול רבים בארצות הברית היו מעורבים במקרי רצח מזעזעים. המפורסמים שבהם הם או ג'יי סימפסון, שאמנם יצא זכאי במשפט הפלילי, אבל בואו. גם ארון הרננדז עלה לכולרות בנסיבות דומות, ועורר דיון סביב נצפלופתיה טראומטית כרונית, או בקיצור - CTE.

אנשים שסובלים מפגיעות ראש חוזרות ונשנות ישלמו על כך מחירים כבדים: קוגנטיביים, התנהגותיים ונפשיים. נראה שאחד מהם היה פיליפ אדמס, ששיחק במשך שש עונות ב-NFL ופרש בעקבות פציעה. בשנה שעברה, רופאו הנאמן ד"ר רוברט לזלי, החליט לנסות ולגמול את אדמס ממשככי כאבים.

ההחלטה הזו עלתה לו בחייו: אדמס הגיע לביתו כשהוא חמוש באקדח וירה למוות בחמישה אנשים שהיו בפנים, ביניהם לזלי עצמו. לאחר שעות של חיפושים הוא אותר, ושם קץ לחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully