וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורין גדעון: "אבא שלי לא חזר אותו הדבר מהמלחמה הזאת"

עודכן לאחרונה: 4.5.2022 / 11:06

המגישה ואושיית הרשת חלקה בחשבון האינסטגרם שלה את סיפור הגבורה של אביה, אמנון, ששירת בחטיבה 188 של חיל השיריון. "עם המודעות שיש היום, הוא היה נכנס ההגדרה 'הלום קרב'". וואלה! סלבס זוכרת

קורין גדעון. אינסטגרם, צילום מסך
זוכרים. אמנון וקורין גדעון/צילום מסך, אינסטגרם

מדינת ישראל מציינת היום (ד') את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה. מקום המדינה, נהרגו 24,068 נשים, גברים וילדים. קורין גדעון החליטה לנצל את היממה הכואבת ביותר בלוח השנה כדי לחלוק את סיפור הגבורה של אביה, אמנון, שלחם במלחמת יום הכיפורים בחטיבה 188 של חיל השיריון.

"אבא שלי איבד המון מהחברים שלו. אפשר להגיד שהוא לא חזר אותו הדבר מהמלחמה הזאת. עם המודעות שיש היום, הוא כנראה היה נכנס תחת ההגדרה 'הלום קרב'.

הוא לא מדבר הרבה על מה שעבר, אבל הצל"ש שקיבל על תפקודו בשדה הקרב אומר הכל. הצל"ש, וגם זה שעד היום, כל רעש חזק מקפיץ אותו. וזה שבמשך שנים הוא היה צועק בלילה מתוך הסיוטים שלו 'אש אש אש'. בכל יום זיכרון הוא קצת יותר מתכנס בעצמו ובזכרונות מהמלחמה שלא חזר ממנה אותו האדם.
כשצפינו יחד ב'שעת נעילה' ושאלתי אותו אם ככה זה היה, הוא ענה לי 'הרבה יותר גרוע'. לא האמנתי.
אני מעריצה את אבא שלי הגיבור, סא"ל במיל' אמנון גדעון ואת כל מי שנלחם על התקומה שלנו".

קורין גדעון. אינסטגרם, צילום מסך
קורין גדעון/צילום מסך, אינסטגרם

גדעון סיפרה על תני ז"ל, חברו הטוב של אמנון שנפל במלחמה. עוד כתבה על הקשר המיוחד שנרקם בין משפחתה לאורה ז"ל, אימו של תני. "בכל שנה, מיד אחרי הצפירה, היינו נוסעים כל המשפחה לאורה בקיבוץ בארות יצחק. היא הייתה כמו סבתא שלי ובאת כמו סבתא, היא ידעה כל פרט על החיים של כולנו. אהבתי אותה מאוד".

קורין המשיכה וסיפרה על ספר התהילים שאביה נשא לאורך המלחמה. "במשך כל המלחמה, אבא שמר ספר תהילים בכיס המדים. הוא העביר אותו לשני האחים שלי שהיו קצינים קרביים, ושמר אותו עד היום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אגם רודברג. אינסטגרם, צילום מסך
אגם רודברג/צילום מסך, אינסטגרם

כוכבים נוספים חלקו את רגשותיהם ביום העצוב הזה. השחקנית והדוגמנית אגם רודברג חלקה בחשבון האינסטגרם שלה קטע של נתן אלתרמן.

"בני גדול ושתקן ואני פה כתונת של חג לו תופרת, הוא הולך בשדות. הוא יגיע עד כאן, הוא נושא בליבו כדור עופרת".

נטלי דדון. אינסטגרם, צילום מסך
נטלי דדון/צילום מסך, אינסטגרם

נטלי דדון כתבה "כל כך צעירים, ואני מסתכלת על ריף שלי, איך שהזמן טס, המחשבה שהוא יעלה על מדים חונקת אותי. יחליף צעצועים במדי מלחמה. ואם לרגע תיגמר הסוללה ואצרח את נשמתי איפה אתה?! חרדות של אמא כחול לבן.

חלקי גאה, שירתתי בצבא הלכתי עם נשק בגאווה, חלקי מתפללת שלא יצטרכו אותך, שיהיה כאן עולם של פיס אנד לאב! אני יודעת שחייבים לזכור ולהזכיר ושלא הוגן לשכוח, אבל אם מישהו יכול לכבות את היום הזה או פשוט להחזיר את כולם ושלא יהיה קיים, שלא יהיה בו צורך בכלל.

משפחות השכול, אתם שמתגעגעים בכל נשימה, בכל יום. לומדים לחיות עם כאב בזמן שלא הגיוני לכם איך העולם פשוט ממשיך בשלו איך יכול להתקיים היקום בלעדיה או בלעדיו - תודה על ההקרבה! החיוך של ריף שלי, הבית והבטחון שלנו בזכות כל אחד מכם. תודה. וסליחה. אני וריף שלי מחבקים חזק חזק! עד כמה שניתן, הלוואי שלא תדעו עוד צער לעולם, היינו נותנים עולם כדי שהמציאות שלכם , שלנו , תהיה שונה".

מעיין אדם. אינסטגרם, צילום מסך
מעיין אדם/צילום מסך, אינסטגרם

מעיין אדם כתבה "זוכרים תמיד. יהי זכרם של חללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה ברוך. ושלא נדע עוד דפיקה אחת בדלת, אמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully