וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדנה ארזי: "ראיתי מקרוב את אימת המוות"

עודכן לאחרונה: 28.4.2022 / 0:09

הזמרת הנהדרת לקחה חלק בפרויקט מרגש שמטרתו להעביר את סיפורי הניצולים לדורות הבאים, והקדישה מסר מיוחד להוריה, ששרדו את המלחמה הנוראית. וואלה! סלבס לא שוכחת

ירדנה ארזי פרויקט יום השואה. יח"צ, שי פרנקו,
שושלת אמיצה. ירדנה ארזי/יח"צ, שי פרנקו

ירדנה ארזי, שחגגה השנה את יום הולדתה ה-70, החליטה לצאת למסע מיוחד בעקבות אמה ובנות משפחה נוספות, שסיכנו את עצמן והצילו מאות ילדים ממוות בתקופת השואה. המסע המטלטל הפך לסרט, אולם ארזי ממשיכה להפיץ את הסיפור המשפחתי המדהים בפרויקט מרגש נוסף.

מספר ניצולי השואה שהגיעו לצעוד השנה במצעד החיים הוא שמונה בלבד. לכן, הנושא המרכזי של המצעד הוא העברת האחריות על זיכרון השואה מדור הניצולים לדורות הבאים. ארזי, יחד עם כוכבים נוספים, נרתמה להעלאת המודעות בחשיבות שימור סיפורי הניצולים, וכתבה מסר אישי באתר של מצעד החיים.

"מלחמת העולם השניה טלטלה את חייהם של הוריי. אבי, דוד פיינבאום, נמלט מגרמניה עם עליית הנאצים לשלטון והצטרף למקימי בית הערבה וכברי. אמי, איבט לואנז'ה שהייתה רק בת 12, הצטרפה עם אחיה, אחיותיה ובן דודם לארגון אוז"ה במחתרת הצרפתית.

מיכל הקטנה פרויקט יום השואה. יח"צ, טל עבודי,
זוכרת. מיכל הקטנה/יח"צ, טל עבודי

בחשאי, בתחכום ותוך סכנת חיים, הם הבריחו מאות ילדים יהודים לשוויץ. ראיתי מקרוב את המציאות הבלתי נתפסת, את אימת המוות והחשש לחייהם. שמעתי עד כמה הייתה גיבורה. הלוואי והייתי יכולה להגיד לה את זה".

גם מיכל הקטנה לקחה חלק בפרויקט וכתבה "עצם היותנו כאן במדינת ישראל, חיים את חיינו, מגדלים את ילדינו, נעים בחופשיות ובביטחון, כל זאת הוא אך ורק בזכות כל אותן נפשות שעולמם נלקח, הושמד ונגזל מהם. על כן, עלינו לזכור ולהזכיר אותם בכל יום מחדש,. לזכור ולא לשכוח, לחקור ולהנציח".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הראל סקעת פרויקט יום השואה. יח"צ, טלי בן אריה,
עם ישראל חי. הראל סקעת/יח"צ, טלי בן אריה

מירי בוהדנה כתבה "השנה, הלב שלי יהיה עם השורדים האחרונים שצועדים באושוויץ, אולי בפעם האחרונה בחייהם. כשהם כבר לא יהיו איתנו, האחריות הגדולה לספר לעולם מה קרה שם, באירופה, עוברת אלינו. אני מבטיחה לא לשכוח ולא לתת לא, אחד אחר לשכוח".

כוכבים נוספים שלקחו חלק בפרוייקט היו הראל סקעת שחתם את המסר שלי במילים "עם ישראל חי" וגם מאיה בוסקילה, מורן אטיאס, מיכל אנסקי, צופית גרנט רנד, ציפי רפאלי, שיר אלמליח, שלום אסייג, דין מירישניקוב ועוד ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully