וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"טרור בכל מקום, השם ישמור ויציל": סלבס מדברים על המצב הבטחוני

עודכן לאחרונה: 30.3.2022 / 10:11

הפיגוע המחריד בבני ברק גרם לכמה מהכוכבים הגדולים ביותר במדינה לדבק על הפחדים שמלווים אותם ותחושת חוסר האונים. וואלה! סלבס מבועתת

מעיין אדם פיגוע בני ברק. אינסטגרם, צילום מסך
מלחמה אחרונה. מעיין אדם/צילום מסך, אינסטגרם

השבוע האחרון היה מדמם במיוחד במדינה, ו-11 אזרחים נהרגו בשלושה פיגועים בבאר שבע, חדרה ובני ברק. כמה מהכוכבים המקומיים לא נשארו אדישים לחדשות ולמראות הנוראיים וחלקו את המחשבות והפחדים ברשתות החברתיות.

אמש (ג'), אחרי הפיגוע הנורא בבני ברק, כתבה מעיין אדם "אנחנו נכנסים לחדר החזרות ולא נוגעים בטלפון. בועה. ואז מדי פעם מוציאים את הראש לאוויר ונחנקים מהבשורות. נולדתי באינתיפאדה הראשונה ואבא שלי שר לי מאז שאני קטנה 'שזו תהיה המלחמה האחרונה'. אני כבר ילדה גדולה וזה לא נגמר. מרסק".

אור שפיץ פיגוע בני ברק. אינסטגרם, צילום מסך
חרדה. אור שפיץ/צילום מסך, אינסטגרם

אור שפיץ כתבה "אני כבר אומרת לכם, הלב שלי נקרע ואני לא מתכוונת להעלות כאן תמונות מהפיגוע או מהחדשות כי זה פשוט עושה לי רע. אני רואה את ההודעות שלכם, את הלחץ של כולם, והדבר הראשון שעשיתי הוא לחפש בגוגל איך מתמודדים עם המצב הבטחוני".

השף טום אביב לא דיבר על תחושותיו, אלא על הענישה במקרים כאלה. "נמאס! צריך ענישה חסרת רחמים למעגל הקרוב למרצחים ללא קשר למעורבותם. החרמת רכוש, הגלייה ומאסרים. שמירה על בטחון מחייבת בהפחדה מפני ענישה וענישה חמורה היא פגיעה בערך. כאשר ערך החיים או החופש אינם חשובים, צריך לחשוב בצורה שונה.

ערבי "ישראלי" אשר מרגיש צורך לקחת יוזמה, לבצע פעולות טרור בשם ארגון שכבר מזמן מת, צריך להבין שאלחר נטרולו אימא שלו, אבא שלו, האחים שלו וכל מי שקשור אליו ישלם את המחיר. אולי הוא יחשוב פעמיים. זו לא גזענות, זה לא רוע. זה המצב".

עוד בוואלה!

ההרוגים בפיגוע בבני ברק: אבישי יחזקאל, יעקב שלום, אמיר חורי ושני אזרחים אוקראינים

לכתבה המלאה
טום אביב פיגוע בני ברק. אינסטגרם, צילום מסך
ענישה קשה. טום אביב/צילום מסך, אינסטגרם
רוסלנה רודינה פיגוע בני ברק. אינסטגרם, צילום מסך
קוראת לכולם להישמר. רוסלנה רודינה/צילום מסך, אינסטגרם

רוסלנה רודינה, ששוהה בחופשה בחו"ל, התייחסה גם היא למצב ופנתה לחבריה ועוקביה. "אני לא יכולה להתעלם ממה שקורה בארץ. חברים, קוראת לכולם להישמר ולא לצאת מהבית אלא אם מדובר במשהו דחוף. הם לא ירגעו! תנסו כמה שיותר לשמור על עצמכם. נשבר לי הלב. ניסיתי לברוח לשקט, אבל הלב נקרע".

קורין גדעון כתבה פוסט ארוך על ההיסטוריה שחוזרת על עצמה ועל תחושותיה כאימא. "אי אפשר יותר להכיל. לא יכולה לעכל את זה עוד ועוד חיים של אנשים, עולמות שלמים שנחרבים ועל מה? זהו, הגיע סופית הפחד לצאת מהבית. זה זרק אותי ישר לימים של לפני 20 שנה, אבל אז בתור ילדה הפחד לא שיתק אותי.

לא בטוח שהבנתי עד הסוף, אבל עכשיו כשאני אמא זה נוגע לי בעצב הכי חשוף: אין לי יכולת להגן על הבת שלי! זאת האחריות הכי גדולה שלי, הדבר הכי יקר לי! צמרמורות בכל הגוף, מועקה בלב והבטן מתהפכת. לאיזו מציאות הבאתי אותה? מציאות שבה אני מתה מפחד לצאת איתה מפתח הדלת?! בעיר שלי, במדינה שלי! אין לנו ביטחון. המחשבות על המשפחות שאיבדו את היקרים להם מכל לא מרפות. אמהות כמוני. שנעקר להן הלב מהמקום, כמה יתומים ויתומות. הלכתי לישון עם דמעות בעיניים וחרדה עצומה. כואב לי ברמות".

מיכאל בן דוד פיגוע בני ברק. אינסטגרם, צילום מסך
קרוב לבית. מיכאל בן דוד/צילום מסך, אינסטגרם
חן אמסלם פיגוע בני ברק. אינסטגרם, צילום מסך
הלב נשבר. חן אמסלם/צילום מסך, אינסטגרם

נציג ישראל לאירוויזיון מיכאל בן דוד, אשר מתגורר במסוך למקום בו אירע הפיגוע, ניצל את הסטורי כדי לספר שהוא מוגן. "פיגוע מחוץ לבית. לכל מי שמתקשר - הכל בסדר. אנחנו בתוך הבית. פחד אלוהים".

חן אמסלם כתבה "טרור בכל מקום. השם ישמור ויציל, איזה פחד. כמה כאב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully