וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "גשר לונדון": ההכנות למותה של המלכה אליזבת'

עודכן לאחרונה: 8.9.2022 / 20:57

המלכה אליזבת' השניה הלכה לעולמה בגיל 96, ומבצע "גשר לונדון" יצא לדרך. מי ימלוך אחריה, מתי הדגלים יורדו לחצי התורן וכמה זמן תימשך תקופת האבל? וואלה! סלבס מורבידית

המלכה אליזבת. רויטרס
לא עלינו. המלכה אליזבת'/רויטרס

המלכה אליזבת' השניה הלכה הערב (ה') לעולמה בגיל 96, אחרי ששלטה בממלכה המאוחדת שבעה עשורים שלמים. נכון, מדובר בגיל מכובד לכל הדעות ואיש אינו הופתע ממותה, אבל העצב בעולם כולו גדול.

מדובר ללא ספק באירוע היסטורי, והוא תוכנן באופן מלא לחלוטין, עם פרוטוקולים לכל תרחיש. אז הנה מה שהולך לקרות ביום שאחרי עידן אליזבת'.

המלכה אליזבת באירוע בארמון ווינדזור, בריטניה, 16 בפברואר 2022. רויטרס
סימני הגיל כבר ניכרים/רויטרס

כאשר המלכה הלכה לעולמה בנוכחות בני משפחתה, מי שקיבלו את ההודעה הם ראש הממשלה וגורמים רשמיים, והארמון הוציא הכרזה רשמית לעיתונות כמו גם הודעה שתעצור את כל שידורי הטלוויזיה. חשבונות המדיה החברתית ואתר המלוכה הרשמי ייצבעו בשחור ויכריזו על מותה - הכל במטרה ליצור מצב שלא יאפשר פייק ניוז או בלבול מצד הציבור.

אתרי האינטרנט הממשלתיים בממלכה יתהדרו גם הם בבאנר שחור, ומגישי החדשות בערוצים הממלכתיים יוציאו מהארון את הג'קטים והעניבות השחורות.

כל הדגלים הלאומיים בכנסיות ובארמונות ברחבי בריטניה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד יורדו לחצי התורן בתוך עשר דקות מההכרזה על מותה של המלכה, מטחי כבוד רשמיים יתקיימו ברחבי הממלכה ויתחיל אבל לאומי רשמי, שישבית את אנגליה כולה.

בערב של יום המוות, הנסיך צ'ארלס יישא נאום ובבוקר למחרת הוא יוכרז באופן רשמי כמלך, יישבע אמונים לממלכה ורק אז הדגלים יחזרו למקומם ויתחילו מטחי כבוד. זו לא תהיה הכתרה רשמית אלא רק הודעה, במטרה לאפשר לציבור לעבור את תקופת האבל, ולהתכונן להכרתה רשמית שתיערך רק לאחר כמה חודשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הנסיך צ'ארלס ורעייתו הדוכסית קמילה מבלים בקובה. רויטרס
קבלו אותם. הנסיך צ'ארלס וקמילה/רויטרס

שלא כמו ביהדות, האנגלים לא ימהרו לקבור אותה. ארונה של המלכה, שהלכה לעולמה בבלמורל, ישונע חזרה ללונדון ב"מבצע חד קרן", ובחמשת הימים הראשונים גופתה של המלכה תהיה בארמון בקינגהאם. לאחר מכן היא תועבר לכנסיית ווסטמינסטר בתהלוכה, בו תהיה לציבור גישה לארונה של המלכה במשך שלושה ימים על מנת שיוכלו לחלוק לה כבוד אחרון וניתן יהיה לבקר בו 23 שעות ביממה.

ביום העשירי בלבד תתקיים ההלוויה המלכותית בווסטמינסטר ובצהריים של יום ההלוויה יתקיימו שתי דקות דומיה לזכרה. לאחר מכן ארונה של המלכה יועבר לטירת וינדזור, לקבורה בקפלת סנט. ג'ורג לצד בני משפחת מלוכה אחרים וכמובן לצד הנסיך פיליפ.

פיליפ קבור כרגע בבית קברות של משפחת המלוכה שמתחת לקפלה, והוא יועבר לצד המלכה, שתיקבר לצד הוריה ואחותה. אחת השאלות הגדולות שנשאלות היא האם הנסיך הארי ומייגן מרקל יגיעו להלוויה. נכון להיום, עם הסרת כל מגבלות הקורונה באנגליה, נראה שמייגן יכולה להגיע להלוויה ולא תהיה לה ברירה אלא להתלוות לבעלה, שהיה קרוב מאוד לסבתו.

מייגן מרקל, הנסיך הארי. רויטרס
אין סליחה ואין מחילה. הנסיך הארי ומייגן מרקל/רויטרס

הנסיך צ'ארלס יהפוך באופן מיידי למלך, ואשתו קמילה תהפוך ל- QUEEN CONSORT, שזה בתרגום חופשי "מלכה בת זוג" או "מלכה רעיה" - ולא, זה לא הופך אותה למלכת אנגליה. נכון שישנן שמועות שמדברות על כך שצ'ארלס צריך לוותר על המלוכה לטובת בנו, הנסיך וויליאם, אבל המומחים אומרים שזה ככל הנראה לא יקרה. למרות שוויליאם אהוב יותר מאביו ופופולארי יותר, צ'ארלס בילה שנים ארוכות בהכנה לתפקיד והסיכוי שיוותר עליו הוא קלוש.

צ'ארלס יצטרך להחליט מה יהיה שמו המלכותי, שכן בני המלוכה רשאים להחליף את שמם. אם צ'ארלס יחליט להישאר עם שמו הוא יהפוך למלך צ'ארלס השלישי. וויליאם, שנושא בטייטל "הדוכס מקיימבריג'", יהפוך לנסיך מווילס. ואנחנו? אנחנו בעיקר עצובים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully