וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאכול מתוקים ועדיין להשיל קילוגרמים עודפים מבלי לספור קלוריה אחת

בשיתוף עודד טלמור

עודכן לאחרונה: 27.2.2022 / 7:49

צמחונות, טבעונות, פליאו, אטקינס, דיאטת 16-8 והרשימה לא נגמרת. אם גם לכם נמאס מדיאטות, כדאי שתכירו את השיטה הייחודית "הקיטו השפוי" של הסלבס, שפותחה ע"י השף עודד טלמור, שטוען שעזר למעל 15,000 ישראלים להשיל את המשקל העודף מבלי לעלות בחזרה

עודד טלמור. עודד טלמור,
עודד טלמור/עודד טלמור

"כבר ניסיתי כל דיאטה אפשרית ואני פשוט לא מצליחה להוריד במשקל". "אני שונא לספור קלוריות". "מה, צריך לוותר על מתוקים?". אלו רק חלק מהמחשבות שעולות לנו לראש בכל פעם שאנו שומעים על דיאטה או תזונה חדשה שמבטיחה לנו את הגוף שתמיד רצינו, להיפטר מהקילוגרמים העודפים ואפילו לחסל את בעיות הבריאות שמגבילות אותנו. עם זאת, אנו ממשיכים לנסות דיאטות שוב ושוב, אולי מתוך ניצוץ זעיר של תקווה שהפעם זה יצליח. הרי מי מאיתנו לא היה רוצה להרגיש יותר נוח עם הגוף שלו, להרגיש בריא ואנרגטי יותר, להשיל את המשקל העודף וכמובן ליהנות מהדרך? לפי טענתו של השף הבינלאומי עודד טלמור, הוא פיצח את השיטה להשיל את המשקל העודף בצורה מהירה, טעימה ושפויה וגם סחף אחריו מעל ל-15,000 ישראלים שלא רק מרגישים הרבה יותר בנוח עם גופם ובריאים יותר, אלא גם מצליחים להתמיד באורח החיים הזה ולא מעלים חזרה את משקלם.

הנה הסטטיסטיקה: 1 מכל 2 ישראלים נמצא בעודף במשקל ורוצה לרדת ולהשיל את הקילוגרמים העודפים והעיקשים (לפי הלמ"ס). ואם הנתון הזה לא מספיק, אז הנה נתון יותר הזוי - 95% מכל האנשים שמנסים להוריד במשקל, מעלים הכל בחזרה תוך זמן קצר ואפילו עוברים את המשקל שבו התחילו את התהליך. אז למה אנחנו קופצים בין כל כך הרבה סוגי דיאטות במהלך החיים? ספירת קלוריות מתישה ומדידה של כל דבר שנכנס לנו לפה, מחשבות של "הדיאטה הזו לא תעבוד בשבילי", תפריט משעמם וחסר גיוון וכמובן שאנחנו לא רוצים לוותר על המתוקים שאנחנו כל כך אוהבים. כל הסיבות האלה ועוד מסתכמות לבעיה אחת - אם לא נהנים מהתהליך, לא מתמידים בו.

כיום כולנו יודעים שיש מאות, אם לא אלפי סוגים של דיאטות שונות ותפריטי תזונה בעולם, ולנסות את כולן יהיה בלתי אפשרי, שלא לדבר על להתמיד בכולן. אז השאלה הגדולה היא איך אפשר להוריד את המשקל העודף אחת ולתמיד בצורה שפויה וטעימה, ובאמת ליהנות מהדרך מבלי להרגיש התנגדות ולהישבר באמצע התהליך?

השף עודד טלמור, מייסד המותג "קיטו שף" וקהילת הפייסבוק "תזונה קטוגנית למתחילים" שמונה מעל 16,000 חברים, מסביר לעומק על השיטה הייחודית שפיתח שאפשרה כבר לאלפי ישראלים לאהוב את הגוף שלהם ולהרגיש בריאים ואנרגטיים יותר, על ידי סגנון חיים טעים, קליל ושפוי שכיף ומהנה להתמיד בו.

עודד טלמור. האינסטגרם של עודד טלמור,
עודד מארח ערב קיטו בלופט באבן יהודה/האינסטגרם של עודד טלמור

השיטה שפיתחת היא תזונה קטוגנית? כי זה לא משהו חדש

"פה המון אנשים מתבלבלים" אומר עודד בביטחון. "נעשה סדר, תזונה קטוגנית זו תזונה מבוססת שומן עם כמות מתונה של חלבונים ומעט מאוד פחמימות. מה שקורה בעצם הוא שהגוף שלנו מזהה שאנחנו בקושי מספקים לו פחמימות שיוכל להמיר לאנרגיה, אז הוא מתחיל לפרק את מאגרי השומן שבגוף. התהליך הזה נקרא 'קטוזיס'. רק יש בעיה אחת - קשה מאוד להתמיד בה אם הולכים לפי השיטה הרגילה. בעצם התזונה הקטוגנית דורשת ממך להתנזר מכל מיני מאכלים שאתה אוהב כמו פסטה, פיצה, עוגיות, לחם וכו', וברגע שאתה חוזר לאכול פחמימות, התזונה מאבדת מהאפקטיביות שלה. זו הסיבה העיקרית שכל כך הרבה אנשים שמתחילים את התזונה הזו, פורשים לפני שהם רואים תוצאות, או שקיבלו כבר תוצאות ופשוט הם לא מצליחים להתמיד".

אז מה מיוחד בשיטה שאתה פיתחת? במה היא שונה?

"היא הרבה יותר משודרגת מאשר שונה. לשיטה שלי קוראים 'קיטו שפוי', שזה פשוט אומר תזונה קטוגנית שפויה. מה שמיוחד בשיטה הזו, היא שמי שחי לפיה, לא רק שהוא מתחיל לראות תוצאות מהר מאוד, אלא גם הרבה הרבה יותר קל וכיף לו להתמיד בתהליך עד שזה מוטמע בו והופך לחלק מאורח החיים שלו. וזה לא רק אני אומר, יש מעל 15,000 אנשים שעברו אצלי שינוי מאסיבי בחייהם בזכות השיטה הזו. הסיבה ששיטת 'קיטו שפוי' עובדת כל כך טוב, היא כי אתה לא צריך להתנזר מכל המאכלים שאתה אוהב, אלא אתה משלב אותם ביחד עם הקיטו. אני למשל חי לפי שיטת הקיטו השפוי, וחלק בלתי נפרד מהתזונה שלי זה פסטה, עוגיות, לחמניות המבורגר, גריסיני, גלידה ופיצה. אתה מבין? זו בכלל לא דיאטה, זה כבר הופך להיות חלק ממך. ככה אתה בכלל לא מרגיש שאתה עושה דיאטה, אלא אתה נהנה מהאוכל שלך, ואתה מקבל את כל היתרונות של התזונה הקטוגנית השפויה בו זמנית. אגב, לברון ג'יימס, קים קרדשיאן, גווינית' פאלטרו ועוד הרבה ספורטאי על וכוכבים הוליוודים חיים לפי השיטה הזו כבר שנים".

יש דבר כזה פיצה ופסטה לקטוגנים? הרעיון הוא בלי פחמימות, לא?

"אלה מאכלים ומתכונים שאני פיתחתי במהלך השנים כדי לאפשר גם לעצמי וגם לכל מי שמעוניין בתזונת קיטו להצליח להגיע לתוצאות שהוא רוצה ולהתמיד בה. זו אחת הסיבות שקיטו שפוי כל כך מיוחדת. לקוחות שמגיעים אליי במטרה להרגיש טוב עם הגוף שלהם, לשנות אורח חיים כדי להרגיש אנרגטיים יותר או לשאול אותי אם זה מתאים להם גם אם יש להם מחלה מסוימת, מקבלים גם כל מיני מאכלים טעימים כאלה שעוזרים ומקלים עליהם בתהליך".

אמרת ששואלים אותך גם לגבי מחלות? אתה גם רופא?

"לא לא, אני לא רופא ואני לא נותן ייעוץ רפואי", אומר עודד ומגחך. "פשוט התזונה הקיטוגנית עזרה לי להחלים לגמרי ממחלה שכל הרופאים שהתייעצתי איתם אמרו לי שהיא חשוכת מרפא, אז אנשים מגיעים אליי עם שאלות כאלה לפעמים".

איזו מחלה הייתה לך?

"כשהייתי בן 24 חזרתי לארץ מטיול של פעם בחיים במזרח הרחוק. חזרתי מצומק, שבור ומרוסק. כשהגעתי לבית חולים איכילוב גילו אצלי מחלה שנקראת 'קרוהן'. מדובר במחלה שמוגדרת כמחלה כרונית שאין לה תרופה. זו מחלה שתוקפת את המעי וגורמת לכאבי בטן ממושכים, שלשולים, חום ועוד המון תסמינים לא נעימים. מהרגע שגיליתי שיש לי את המחלה, שנים אני מחפש דרכים להיפטר ממנה, מתייעץ עם הרופאים המומחים הכי גדולים שמצאתי, מנסה 101 דיאטות שונות, חוקר במשך מאות שעות באינטרנט ומה לא. ובערך 10 שנים אחר כך, גיליתי את התזונה הקטוגנית והחלטתי לנסות אותה לתקופה. וגיליתי דבר מדהים. כמעט כל התסמינים שחוויתי מהקרוהן התאדו כאילו לא היו מעולם, ועם הזמן התחלתי להרגיש יותר ויותר טוב, עד שהלכתי לכמה רופאים מומחים לבדיקות אחרי שהתחלתי עם הקיטו, וכולם אמרו לי בפה אחד: 'אין לך קרוהן'".

אז התזונה הקטוגנית הצילה אותך מהמחלה?

"חד משמעית. ולא רק שהיום אני בריא ב100% והצלחתי להשיל את הקילוגרמים העודפים שהיו לי, אלא אני מרגיש חי, אנרגטי וטוב יותר מאי פעם. יש לי ימים כאלה שפתאום נופל לי האסימון כמה אני בר מזל; אני גם בריא, גם מרוצה מהגוף שלי וגם חי אורח חיים טעים, משביע ושפוי ואשכרה נהנה מכל רגע בדרך".

עודד טלמור. האתר הרשמי של עודד טלמור,
עודד בהרצאה על קיטו שפוי/האתר הרשמי של עודד טלמור

איך חשבת על הרעיון "הקיטו השפוי"?

"שאלה מעולה", חייך עודד. "בשנת 2002 עברתי לגור בלאס וגאס כדי לרדוף אחרי החלום להפוך לשף מוכר ומוערך שמשנה לאנשים את החיים באמצעות אוכל מיוחד במינו. בתחילת הקריירה שלי התחלתי לעבוד עם השף המפורסם והגאון וולפגנג פאק בלאס וגאס וניהלתי את מסעדת 'ספאגו' האגדית בברלי הילס ובסיזרס פאלאס בלאס וגאס. גם הייתי שותף בפיתוח רשת הסטייקהאוס הגדולה 'CUT' שיש לה 6 סניפים ברחבי הגולבוס. 17 שנה אחרי, בשנת 2019 חזרתי להתגורר בארץ, והקמתי יחד עם חברי הטוב מהילדות, רועי וולף, את 'קיטו שף'. זה היה חלום אישי שלי שהתגשם, במיוחד אחרי השינוי האסטרונומי שהקיטו עשה לי בחיים. מאז השקתי עוד כמה וכמה מוצרים חדשניים בתחום, כולל השקה של ההמבורגר הקטוגני הראשון בעולם יחד עם רשת בשר ענקית בארה"ב, ואת ההמבורגר הקטוגני הראשון בישראל בשיתוף עם רשת 'אגאדיר'. אני מרגיש אושר עצום בזמן שאני מספר לך את כל זה, בהתחשב בזה שהתזונה הזו שינתה לי את החיים".

למי היית ממליץ להיכנס לתזונה הקטוגנית השפויה?

"בעיקרון, כמעט לכולם. כמובן שהקיטו השפוי מתאים לכל מי שרוצה להרגיש הרבה יותר בריא ואנרגטי ביום יום, להיגמל מסוכר, להוריד אחוזי שומן ולהרגיש בנוח עם הגוף שלו מבלי להתעסק במדידות וספירת קלוריות כל היום. ולא רק זה, לתזונה הקיטו השפוי יש פוטנציאל לא נורמלי לעזור למי שכבר נמצא בדיאטה או שיש לו מוגבלות מסוימת מבחינה תזונתית, כמו אנשים סוכרתיים, כאלה שלא אוכלים גלוטן, מי שעושה פליאו, מי שעושה דיאטת דלת פחמימות ועוד. עכשיו לאנשים כאלה אני אומר שניתן לצפות לשיפור בכל מיני מדדים בריאותיים כמו אחוז כולסטרול, רמות סוכר ולחץ דם, אבל(!) זה לא מהווה תחליף לייעוץ רפואי עם רופא מוסמך שכדאי להתייעץ איתו לפני שמתחילים".

אמרת "כמעט לכולם". זה אומר שיש אנשים שזה לא מתאים להם?

"תשמע, יש לא מעט אנשים שחושבים שזו איזו דיאטת קסמים וחבל. אני תמיד אומר להם שזה פשוט לא בשבילם. האנשים האלה בדרך כלל חושבים שמדובר בסוג של תזונה ש'הכל הולך' והם לא צריכים בכלל ללכת לפי תפריט. יש כאלה שחושבים שהם עומדים להוריד עשרות קילוגרמים תוך שבועיים-שלושה, ואני אומר להם שזה פשוט לא נכון, וגם אם יש תזונה שמבטיחה את זה, אז זו תזונה הרסנית והיא תעשה יותר נזק מתועלת. וכמובן שיש את הסקפטיים, שחושבים ששיטת הקיטו השפוי בכלל לא עובדת, אז כשהם איכשהו מגיעים אליי לבדוק אותי, אני אומר להם שלא יעשו את זה, פשוט כי הם לא יתמידו בגלל חוסר האמונה שהם הגיעו איתו. אגב, אנשים שיודעים שיש להם מצב רפואי כלשהו שלא מאפשר להם להיכנס לתזונה קטוגנית שפויה והרופא שלהם המליץ להם לא לעשות את זה, פה אין מה לומר בכלל, גם להם זה לא מתאים".

יש לך טיפ שתרצה לחלוק עם הקוראים שלנו?

"למען האמת כן, יש לי. אני לא רוצה להיות נדוש ולומר להם את המובן מאליו כמו 'לא משנה לאיזה תהליך תזונה אתם חושבים להיכנס, תוודאו שאתם נהנים מהתהליך, אחרת לא תתמידו ולא תשיגו את התוצאה שרציתם'. זה ברור. אני רוצה לומר משהו שיכול להיות שלא כולם יסכימו איתי. חברים, יש המון המון דיאטות ושיטות תזונה בחוץ, כנראה יותר ממה שגם אני וגם אתם מכירים. כשאתם בוחרים שיטת תזונה חדשה או אורח חיים חדש, תוודאו שאתם מצליחים לראות את עצמכם אוכלים את מה שכלול בזה ובאמת אוהבים את זה. אחרת לא רק שלא תתמידו, אלא אתם כנראה תחזרו חזרה למשקל המקורי שלכם, ויכול להיות שגם הרבה יותר מזה. מה שנקרא, תבחרו בתבונה".

איך אפשר ליצור איתך קשר כדי לקבל מידע נוסף?

"קודם כל אפשר ליצור איתי קשר ברשתות החברתיות, בעיקר בפייסבוק ובאינסטגרם, שם אני הכי פעיל. פשוט חפשו 'עודד טלמור'. דבר נוסף, ממש בתקופה זו אני מקיים שידור חי מיוחד באינטרנט, שבו אני מספר על שיטת הקיטו השפוי ומראה מהו המסלול המהיר, הבריא והטעים לכל מי שרוצה להשיל את הקילוגרמים העודפים ולחיות חיים הרבה יותר בריאים, נוחים ואנרגטיים, מבלי לוותר על הדברים הטעימים ומבלי לספור את הקלוריות ולהיות טרוד מאוכל. כמובן שזה לא הכל, ויש עוד המון בתפריט השידור. עכשיו השידור החי הוא ללא עלות אבל חובה להירשם מראש מאחר ומספר המקומות מוגבל בגלל אילוצים טכניים. נכון לעכשיו עוד יש מקום בשידור אבל המקומות האחרונים נתפסים במהירות מאחר ויש נרשמים גם מהרשתות החברתיות".

*לינק לשידור החי של השף עודד טלמור: *המסלול המהיר, הבריא (והטעים) להשלת הקילוגרמים העודפים"*

בשיתוף עודד טלמור
  • עוד באותו נושא:
  • דיאטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully