וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 דקות ומיליוני דולרים: הנוכלים שהפכו לסלבס

עודכן לאחרונה: 20.2.2022 / 11:37

"הנוכל מטינדר" הוא לא הנוכל הראשון שהפך לאיש מפורסם והוא מצטרף לשורה ארוכה של שרלטנים שהצליחו לגנוב, לשקר ולרמות, לפעמים גם את האצולה ההוליוודית. וואלה! סלבס בלי בושה

סיימון לבייב "נוכל הטינדר". אינסטגרם רשמי סיימון לבייב, צילום מסך
איי וויל האנט יו. שמעון חיות/צילום מסך, אינסטגרם רשמי סיימון לבייב

בשבועות האחרונים כולם מדברים על סיימון לבייב/שמעון חיות, שהונה נשים שהכיר בטינדר וגנב מהן סכומי עתק. ההיכרות שלנו עם השרלטן החלקלק התחילה לפני למעלה משנה, אבל נטפליקס עשו לו את מה שהנסיך הארי עשה למייגן מרקל: הפכו את חובב המטוסים הפרטיים לאדם שמדברים עליו בכל העולם.

חיות לא המציא את השיטה והרבה אנשים שנולדו לקיום קטן ואפור החליטו לייצר לעצמם חיים עטופים בזהב בכל דרך אפשרית. נוכלים נמצאים איתנו מאז ומעולם, זה פשוט שעד עכשיו הם לא קיבלו פרסום בסדר גודל נטפליקסאי. אם גם אתם אוהבים להסתכל על הנפילות של האנשים הבזויים האלו, קבלו עוד כמה דוגמאות למי שהצליחו להונות, גם סלבס, ולחיות בפאר בזמן שאחרים פשטו את הרגל.

מרוסיה באהבה: אנה סורוקין

גם כאן מדובר באישה שהחלה ככתבה בעיתון ועלתה למעמד של מגה סלבריטאיות בזכות נטפליקס. אנה סורוקין היא מהגרת מרוסיה שגדלה בגרמניה והגיעה לניו יורק עם השם אנה דלבי. באופן מפתיע, היא הצליחה לעבוד על שני חוגים ניו יורקיים אקסקלוסיביים: עולם האופנה, שקיבל את ה"יורשת" באהבה עם מקומות בשורות הראשונות של כל תצוגות האופנה וחיבור עם מעצבים ואנשי מפתח.

גם האליטה הפיננסית של ניו יורק אימצה את אנה לחיקה והיא קיבלה הלוואות עצומות שמימנו סגנון חיים שכלל טיסות בעולם, בגדים ואקססוריז במאות אלפי דולרים ופיזור טיפים בגובה של אלפי דולרים ביום לנותני שירות. מיותר לציין שהיא לא החזירה את ההלוואות שנטלה, זייפה צ'קים ומסמכים בנקאיים ושיקרה
תוך לגימת דום פריניון. היא נדונה לארבע שנות מאסר, אולם ריצתה שנתיים בלבד וגורשה מארצות הברית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

סרט אימה: זאכרי הורוביץ

זאכרי הורוביץ, שבחר בשם הבמה זאק אייברי, הוא שחקן אנונימי יחסית שכיכב בסרטים כמו "זעם" וכמה סרטי אימה שלא בדיוק שברו את הקופות. הוא עמד מאחורי "הונאת הפונזי הגדולה ביותר בהוליווד" ולפני מספר ימים נידון ל-20 שנים בכלא, עונש ראוי למי שגנב 650 מיליון דולרים.

איך הוא עשה את זה? הורוביץ הבטיח למשקיעים לקנות ולמכור זכויות של סרטים וסדרות לענקיות כמו נטפליקס ו-HBO. האם הוא אכן קנה או מכר את אותן זכויות? לא. הוא בעיקר השתמש בכסף כדי לטוס במטוסים פרטיים, לבצע עסקאות אשראי בגובה 6.9 מיליון דולרים ולהוציא קצת יותר מ-600,000 דולרים על מכוניות יוקרה. השחקן ומשפחתו התגוררו באחוזת פאר בשווי 5.7 מיליון דולרים בבוורלי הילס, סכום שסרטי אימה כושלים לא מכניסים בדרך כלל.

אני סטיב ג'ובס בבת: אליזבת' הולמס

מדובר באישה ששכללה את ההונאה לדרגת אמנות של ממש: היא דיברה בקול נמוך, חולצת הגולף השחורה הפכה לסימן ההיכר שלה ועם הרבה כריזמה וביטחון עצמי, אליזבת' הולמס יצחה על אחת התרמיות הגדולות של השנים האחרונות. הולמס, שבתקופת השיא שלה זכתה לכינוי "סטיב ג'ובס של הביוטק", כיכבה על אינספור שערי מגזינים ואפילו זכתה בתואר "האישה המיליארדרית הצעירה ביותר שעשתה את הונה בזכות עצמה".

היא עמדה בראשה של חברת "ת'רנוס" שהתהדרה ביכולת טכנולוגית לבצע 200 בדיקות דם שונות מטיפת דם אחת. הולמס גייסה 700 מיליון דולר ובשיאה, החברה הוערכה בסכום בדיוני של תשעה מיליארד דולר, עם משקיעים כמו ג'ורג' שולץ והנרי קיסינג'ר. בפועל התברר שהבדיקות שמכרה הולמס נשלחו לחברות אחרות על מנת לקבל את התוצאות. זה נגמר בהרשאה ב-11 סעיפי הונאה וכרגע היא ממתינה לגזר הדין, שיכול להגיע עד ל-20 שנים בכלא.

ממציא השיטה: צ'ארלס פונזי

כולנו מכירים את צמד המילים "הונאת פונזי", אבל מאחורי אותן מילים נמצא אדם בשם צ'ארלס שלנצח יהיה מוכר כאחד הנוכלים הגדולים בהיסטוריה. פונזי השתמש בשיטה פשוטה: להבטיח לאנשים להשקיע את כספם בתמורה לריבית עצומה אותה "ירוויח" עבורם.

את אותם החזרי ריבית הוא שילם למשקיעים ישנים מהכסף שקיבל ממשקיעים חדשים - בשיטת פירמידה. בשנת 1920 הוא הונה כ-40,000 אנשים וגרף כ-15 מיליון דולר, ששווים לכמעט 211 מיליון דולרים בכסף של ימינו.

מי שהשתמש באותה השיטה בשנות ה-90 הוא ברני מיידוף, שנחשב לאצולה בעולם הפיננסי של ניו יורק, ולבסוף התגלה כמי שניהל את אחד הפשעים הכלכליים הגדולים ביותר בארצות הבריאת, עם הונאות בגובה 68 מיליארד דולרים. גזר הדין שלו עמד על 150 שנים בכלא, אולם הוא מת בשנה שעברה.

הקשר הישראלי: ניב בורסוק

כתב אישום נגד ניב בורסוק החשוד בהונאת הסלב , אוגוסט 2013. יותם רונן
כתב אישום נגד ניב בורסוק החשוד בהונאת הסלב , אוגוסט 2013/יותם רונן

נראה שגם במדינת ישראל, בה אוהבים להגיד ש"אנחנו לא פראיירים", יש מקום להונאות גדולות ונוצצות. בשנת 2013 נידון ניב בורסוק לעשרה חודשי מאסר וקנס בעקבות "עוקץ הסלבס". גם הוא, ממש כמו הנוכלים האחרים, חי חיי פאר מסנוורים, נסע במכוניות יוקרה ובזבז סכומים גדולים.

סגנון החיים בתוספת קסם אישי גרם לאנשים רבים מתעשיית הבידור, ביניהם ציון ברוך ועל פי הפרסומים גם רון קופמן להלוות לו סכומים שהגיעו למיליוני שקלים. אחרי שצבר חובות עתק ברח לפיליפינים, אולם הוסגר חזרה לישראל והועמד לדין.

  • עוד באותו נושא:
  • ציון ברוך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully