וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מביירות להוליווד: החיים המטורפים של קיאנו ריבס

עודכן לאחרונה: 10.12.2021 / 9:26

השחקן ההוליוודי יחזור בקרוב לסרט חדש בסדרת המטריקס, וזו הזדמנות מעולה לסקור כמה מתחנות חייו, שהיו מטורפים להפליא וכללו נטישה, מוות ואובדן. מה עבר עליו? וואלה! סלבס גלולה כחולה

גם אם לא צפיתם בסדרת סרטי "המטריקס", כנראה שמעתם עליהם - בין אם זה היה כשמישהו התנשא עליכם שפספסתם את סרט חייכם, או מפי קואוצ'ר תורן ברשתות החברתיות שצועק עליכם שהחיים הם בעצם המטריקס, והמציאות היא מה שאנחנו עושים ממנה.

בכל מקרה, הטריילר לסרט החדש מעיר את כל המעריצים וגורם להם להסתובב ברחובות ולספר לכולם כמה הם מתרגשים מהבכורה שתתקיים בעוד כמה שבועות, אבל מה שבאמת מעניין הוא לאו דווקא הסרט אלא הכוכב הראשי - קיאנו ריבס, שאחרי 35 שנות קריירה ו- 81 סרטים, כל מה שרובנו יודעים עליו, פרט לעובדה שהוא נראה טוב, היא שמדובר בכוכב סרטי אקשן מצליח עם שם מוזר. אבל האמת הרבה יותר מעניינת. שריבס ידוע כאחד השחקנים הנחמדים, המנומסים ומהמתחשבים ביותר בהוליווד, עם אינספור סיפורים מקסימים שמגלים אישיות אכפתית וחביבה שלא תואמת את סטטוס כוכב העל שלו. מעבר לזה, לריבס יש סיפור חיים מטלטל, טראגי ודרמטי במיוחד - ואמנם הוא לא מסתיר אותו מהתקשורת בצורה אקטיבית, אבל הוא בדרך כלל מעדיף לא להתראיין על החיים האישיים שלו.

נטישה בגיל מוקדם, מוקדם מדי

כשקיאנו היה פעוט בן שלוש, הוא ננטש על ידי אביו, סמואל ריבס, בעיר ביירות בה נולד. קיאנו ואחותו גודלו על ידי אימו פטרישיה, שיצאה לחפש לעצמה חיים חדשים ובעל חדש, מה שהביא את המשפחה לעבור בין הוואי, ניו יורק, אוסטרליה וקנדה, ואת קיאנו להחליף ארבעה בתי ספר שונים שבכולם הוא התקשה בגלל דיסלקציה.

לבסוף, הוא פרש מבית הספר בלי תעודת בגרות בגיל 17. בכל השנים האלו הקשר עם אביו של ריבס היה לא טוב בלשון המעטה, ובשלב מסוים האב נעצר על אחזקת קוקאין והרואין ונידון לעשר שנים בכלא. כשקיאנו נשאל על הקשר ביניהם הוא בעיקר אמר ש"הסיפור ביני לבין אבא שלי הוא די כבד, הוא מלא בכאב ופאקינג אובדן וכל השיט הזה".

אובדן החבר הכי טוב

בגיל 23 קיאנו כבר היה שחקן מוכר ומוערך בהוליווד, ואח החברים הטובים ביותר של ריבר פיניקס. השניים שיחקו יחד בשני סרטים ובילו יחד כל הזמן, ולאחר שנים בודדות של חברות פיניקס נפטר ממנת יתר מחוץ למועדון הלילה וייפר רוס - טרגדיה שהכתה בעולם כולו, ובקיאנו במיוחד. בראיון שנתן, אמר קיאנו על האובדן של ריבר שהוא "בהחלט אחד החברים הכי טובים שלו מאותה תקופה. ריבר היה עם רגליים על הקרקע, רוחני ואמן מיוחד ואני מתגעגע אליו."

הנישואים שהסתיימו במוות

בסוף שנות ה-90 קיאנו פגש את השחקנית ג'ניפר סיים. השניים התאהבו וג'ניפר נכנסה להריון עם ביתם. האובדן היכה בזוג יום לפני חג המולד: לאחר יממה אשר במהלכה ג'ניפר לא הרגישה את התינוקת זזה, השניים הגיעו לבית החולים וסיים לידה שקטה. הם לא הצליחו להתאושש מהמכה, וחבר של קיאנו סיפר שריבס ציפה מאוד לאבהות, והמעבר מהציפייה וההתרגשות אל תוך אבל על האובדן שבר אותו.

השניים לא שרדו את המשבר ונפרדו כמה שבועות לאחר מכן, בינואר 2000. למרות שקיאנו ניסה להתאושש, ואפילו לרגע הרגיש שהוא מצליח, באפריל של אותה השנה הוא עבר אובדן נוסף - ג'ניפר, שאותה ראה רק יום קודם לכן (למרות שהשניים היו פרודים) נהרגה בתאונת דרכים. כמה שנים מאוחר יותר קיאנו אמר "אבל משנה צורה, אבל הוא אף פעם לא נגמר. לאנשים יש תפיסה מוטעית שאפשר להתמודד עם זה ואומרים 'זה עבר, ואני יותר טוב', הם טועים. כשהאנשים שאתה אוהב לא איתך, אתה לבד."

לא הכל שחור

ולצד הטרגדיות הבלתי נגמרות, בכל אותו הזמן קיאנו היה לצידה ל אחותו הצעירה קים, שנלחמה בלוקימיה משנת 1991. קים וקיאנו תמיד היו קרובים והוא בילה איתה לא מעט, גם כשהיה בצילומים ולא יכל להגיע דאג להישאר בקשר יומיומי. לשמחתו של קיאנו הסרטן של קים נכנס להפוגה, וכיום היא בריאה ומתגוררת באיטליה.

הקושי והטרגדיות לא הפכו את קיאנו לממורמר או כועס אלא להיפך. כפי שמעידים לא רק השחקנים שלצידו אלא גם המעריצים, מדובר באחד האנשים הנחמדים והמתחשבים בתעשיה. כך למשל לא פעם הוא נתפס מפנה את מקומו ברכבת התחתית של ניו יורק לנשים ונוסעים מבוגרים, עוצר הכל כדי להצטלם עם מעריצים ובאופן כללי עושה מעל ומעבר לכל מי שנמצא סביבו.

יום אחד הוא מצא את עצמו ממתין 20 דקות בגשם, בתור למסיבה שנערכה לכבודו - רק כי לא רצה לעורר מהומה על כך שלא זיהו אותו בכניסה. באותה מסיבה, אגב, הוא מצא כרטיס אשראי על הרצפה ועשה מאמצים למצוא את בעלי הכרטיס. מעבר לסיפורים החמודים ולעובדה שפעם אחת הוא קנה גלידה רק בשביל שתהיה לו קבלה שעליה יוכל לחתום עבור מעריץ, לפני כמה שנים מעריצים שמו לב להתנהגות נוספת ויוצאת דופן - כשקיאנו מצולם לצד אנשים אחרים, בין אם מעריצים ברחוב או כוכבות הוליוודיות על השטיח האדום.

היד שלו תמיד מרחפת כמה מילימטרים מגבו של האדם שאיתו הוא כביכול מתחבק, קרוב מספיק כדי להיראות חברי, ועם זאת לא נוגע. האינטרנט געש עם הגילוי, אבל לכולם זה היה לגמרי ברור שמדובר בעוד דרך בה קיאנו מכבד את הסביבה, ואם זה לא גורם לכם לרצות לראות שוב את הטריילר - אנחנו לא יודעים מה כן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully