וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא חסינות: כוכבות שנפלו קורבן לאלימות במשפחה

עודכן לאחרונה: 26.11.2021 / 0:59

שרליז ת'רון, מדונה וריהאנה הן חלק קטן מקבוצה של נשים חזקות, מוכשרות ומוצלחות אבל יש דבר נוסף שמחבר ביניהן: אלימות במשפחה. מי ראתה את אימה יורה באביה ואיזה שחקן מוכר התעלל במלכת הפופ? וואלה! סלבס שוברת שתיקה

מדונה לובשת ורסצ'ה. splash
זה קרה גם לה. מדונה/splash

אתמול (ה') חל יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים. למרות שבשנים האחרונות חל שינוי בדרך בו העולם מתייחסת לאלימות, בין אם היא פיזית, מילולית או מינית, מספר הנשים שנרצחות בידי בני הזוג שלהן נשארים גבוהים להחריד.

נשים רבות חושבות שזה לא יכול לקרות להן, אבל האמת המרה היא שכל אישה יכולה ליפול קורבן לאלימות ללא קשר למצב משפחתי, חברתי או כלכלי. לראיה, כמה מהנשים החזקות והמוכרות ביותר בעולם חוו על בשרן אלימות מהגברים בחייהן.

הבושה והסטיגמה שמלוות נפגעות אלימות במשפחה החלו להעלם לאורך השנים ומדונה, שרליז ת'רון והאלי ברי הן רק חלק מהכוכבות שדיברו בפתיחות על ההתעללות ממנה סבלו.

שרליז ת'רון: קרב יריות בבית

שרליז ת'רון. GettyImages
שרליז ת'רון/GettyImages

היא נחשבת לאחת השחקניות המצליחות ביותר בהוליווד, אולם ילדותה של שרליז ת'רון הייתה רחוקה שנות אור מהזוהר ההוליוודי. היא גדלה בדרום אפריקה ואביה היה אלכוהוליסט שנהג להכות אותה ואת אימה.

באחד הלילות אביה שב הביתה אחרי ערב רווי אלכוהול והחל לירות לכל עבר. אימה של ת'רון, גרדה, ירתה בו והרגה אותו. היא נעצרה, אולם שוחררה לאחר שהירי שביצעה נמצא מוצדק והוגדר כהגנה עצמית. בריאיון שהעניקה השחקנית לדיאן סויר, היא אמרה שאם הייתה יכולה לשנות דבר אחד בעברה - היא הייתה מכריחה את הוריה להתגרש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

ריהאנה: התמונות שזעזעו את העולם

ריהאנה לובשת שמלה אדומה בהקרנת הבכורה של הסרט הסרט "ולריאן ועיר אלף הכוכבים", יולי 2017. AP
ריהאנה לובשת שמלה אדומה בהקרנת הבכורה של הסרט הסרט "ולריאן ועיר אלף הכוכבים", יולי 2017/AP

המקרה של ריהאנה וכריס בראון הוא אחד מהמוכרים ביותר בעולם. בני הזוג, שניהלו את אחת ממערכות היחסים המסוקרות ביותר בתעשיית המוזיקה, נעדרו באופן חריג מטקס פרסי הגראמי של שנת 2009. לאחר מכן התברר שבעקבות ויכוח שפרץ ביניהם במכונית, בראון הכה את ריהאנה והותיר אותה חבולה.

התמונות של הזמרת, שסבלה מחבלות רבות בפניה, הודלפו לאמצעי התקשורת "על ידי אישה שצ'ק חשוב לה יותר מערכים", כפי שתיארה זאת ריהאנה בעצמה.

שנים לאחר התקרית, בראון עצמו סיפר מה קרה ברכב. לדבריו, ריהאנה גילתה שהוא בגד בה והחלה להשתולל. "היא ניסתה לקחת את הטלפון שלי וממש נלחמה איתי. הורדתי לה אגרוף ופתחתי לה את השפה. ברגע שראיתי את זה, הייתי המום. לא הבנתי למה הרבצתי לה כל כך חזק. היא ירקה דם בפני. זה רק הרגיז אותי יותר".

לאחר מכן, ריהאנה הוציאה צו הרחקה נגד בראון. הוא נדון לחמש שנות מאסר על תנאי, שנה של השתתפות בתכנית למניעת אלימות במשפחה ושנה של שירות לקהילה.

האלי ברי: כשהבית הא גיהנום

האלי ברי. GettyImages
האלי ברי/GettyImages

אביה של האלי ברי היה גבר אלים במיוחד ובראיון שהעניקה בעבר לרשת NBC, סיפרה ש"אימא שלי הייתה אישה מוכה חלק מכובד מהילדות שלי. אלימות במשפחה יכולה לקרות לכל אחד, גם לסלבריטאים".

לדבריה, המחזות הקשים אליהם נחשפה בילדותה, השפיעו עמוקות על המבוגרת שהפכה להיות. "אני נאבקת עם בעיות שקשורות לערך עצמי. היו פעמים בהן בחרתי בבן הזוג הלא נכון וברחתי ברגע בו חשדתי שהוא עשוי להפעיל נגדי אלימות".

אימה של ברי מתמודדת גם היא עם ההשלכות של התקופה החשוכה ולדברי השחקנית, "היא עדיין לא מבינה למה היא השלימה עם ההתעללות וחשפה אותי ואת אחי לסביבה כזו".

מדונה: לישון עם האויב

מדונה ושון פן. Craig Mathew, AP
מדונה ושון פן/AP, Craig Mathew

האם מדונה ושון פן ניהלו את אחת ממערכות היחסים הרעילות ביותר בהוליווד? תלוי את מי שואלים, אבל אנחנו נהמר שכן. השניים היו נשואים ארבע שנים, בין 1985 ל-1989 וחייהם המשותפים כללו מספר מקרי אלימות קשים של פן נגד הזמרת.

במקרה אחד, היא הגיעה לבית החולים לאחר שפן חבט בראשה במחבט בייסבול. בשנת 1989 היא הגישה תלונה במשטרה לאחר שפן קשר אותה לכסא והתעלל בה במשך תשע שעות. הוא סטר לה, חנק אותה, איים שיגלח את ראשה וניסה לכפות עליה אקט מיני בניגוד לרצונה.

מדונה הגישה תלונה נגד פן, אולם ביטלה אותה כשבוע לאחר מכן.שנים לאחר המקרה המזעזע והגירושים של השניים, הזמרת הכחישה את התקריות אולם דוחות משטרתיים מאותה התקופה חשפו סיפור אחר.

כריסטינה אגילרה: שברה את מעגל האלימות

כריסטינה אגילרה. Frazer Harrison, GettyImages
כריסטינה אגילרה/GettyImages, Frazer Harrison

הזמרת הענקית גדלה לאב מתעלל ובסרט דוקומנטרי, היא סיפרה על אווירת הפחד בה גדלה. "הייתי עדה להרבה תקריות לא נעימות. אני זוכרת מכות, דחיפות ותחושה של חוסר ביטחון. התחושה הזו, של חולשה נוראית, היא הגרועה בעולם. מצאתי מפלט בשירה והתאהבתי במוזיקה מתוך הכאב שחוויתי בבית".

אגילרה הצליחה לצאת ממעגל האלימות בעזרת בעלה לשעבר, ממנו התגרשה בשנת 2011 לאחר שהשניים הביאו לעולם ילד משותף."לא רציתי שהילד שלי יהיה עד לריבים או שהוא ירגיש אי נוחות בבית. הייתי יכולה להיות מרירה בנוגע לדרך בה גדלתי, אבל אני אסירת תודה על הניסיון שיש לי. אני יודעת שהמטרה שלי היא לחזק, להעצים ולעזור לנשים להשמיע את קולן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully