וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה היה קרוב: הכוכבים שניצלו ברגע האחרון מאסון התאומים

עודכן לאחרונה: 11.9.2021 / 10:32

כמה מהכוכבים הגדולים ביותר בעולם היו אמורים להיות במרכז הסחר העולמי או על המטוסים שהתנגשו בבניינים באותו בוקר גורלי. ממייקל ג'קסון ועד הדוכסית מיורק - הסלבס שניצלו מהאסון. וואלה! סלבס צירופי מקרים

גווינת' פאלטרו. אינסטגרם, צילום מסך
לא ניצלה, אבל הצילה. גוונית' פאלטרו/צילום מסך, אינסטגרם

לפני שני עשורים בדיוק אירעו פיגועי ה-11 ספטמבר, שהביאו למותם של כמעט 3,000 בני אדם ושינו את פניה של ארצות הברית לעד. העולם כולו הושפע מהאסון הנורא וכשהאבק שקע וממדי האסון החלו להתגלות, כמה מהכוכבים הגדולים ביותר בהוליווד סיפרו שחייהם ניצלו באותו יום גורלי.

אולי מדובר בנס, אולי בשורה של צירופי מקרים ואולי בגורל. מה שבטוח הוא שאין צורך להרגיש אשמה כשממשיכים לישון אחרי שהשעון המעורר צלצל. עובדה, זה מציל חיים!

מייקל ג'קסון

מייקל ג'קסון וליסה מארי פרסלי. רויטרס
מייקל ג'קסון וליסה מארי פרסלי/רויטרס

מי שהצילה את מייקל ג'קסון ואפילו לא ידעה שהיא עושה זאת היא אימו, קת'רין. ג'קסון היה אמור להגיע לפגישה שהתקיימה בקומות העליונות של אחד מגורדי השחקים, אולם בילה את הערב שלפני בשיחה ארוכה ועמוקה עם אימו.

השניים דיברו עד השעות הקטנות של הלילה ומייקל לא התעורר בזמן בבוקר למחרת. הוא איחר לפגישה, אקט שהציל את חייו. "לא ידענו שהוא היה אמור להגיע לפגישה במגדלים", כתב אחיו ג'רמייה. "גילינו את זה רק ביום למחרת, כשאימא שלנו צלצלה למלון בו התאכסן כדי לבדוק שהוא בסדר. בני המשפחה הורידו אותו במלון בשלוש לפנות בוקר".

עוד בוואלה!

מאומת או מחלים? חידון הקורונה הגדול של הסלבס

לכתבה המלאה

מארק וולברג

מארק וולברג. GettyImages
מארק וולברג/GettyImages

השחקן המוערך היה אמור להיות על טיסה מספר 11 של אמריקן איירליינס, שהתרסקה לתוך המגדל הצפוני. וולברג החליט לוותר על הטיסה ברגע האחרון, שכר מטוס פרטי וטס לפסטיבל סרטים שהתקיים בקנדה.

לאחר מכן עורר זעם רב בקרב הציבור, כשאמר שאם היה עולה על הטיסה המקורית היה מצליח להשתלט על המחבלים ולהנחית אותה ללא פגע: "אם הייתי עולה על הטיסה עם הילדים שלי, זה היה נגמר אחרת לגמרי. היה נשפך הרבה דם במחלקה הראשונה והייתי מרגיע את הנוסעים ואומר להם שאנחית את המטוס בבטחה".

לאחר הביקורת הציבורית שהופנתה כלפיו, וולברג התנצל: "זה היה מגוחך מצידי לשער איך הייתי מתנהג בסיטואציה הזו. לא התכוונתי לרמוז שהנוסעים שהיו על הטיסה התנהגו בחוסר אחריות. אני מתנצל עמוקות בפני המשפחות של הקורבנות. התגובה שלי הייתה חסרת רגישות וזו לא הייתה כוונתי".

שרה פרגוסון

שרה פרגוסון, הדוכסית מיורק. Jason DeCrow, AP
שרה פרגוסון, הדוכסית מיורק/AP, Jason DeCrow

הדוכסית מיורק שרה פרגוסון אמנם התרגשה מהנסיך אנדרו בשנת 1996, אולם נשארה בעין הציבורית והמשיכה לנהל את ארגון הצדקה "הזדמנות לילדים". משרדי הארגון היו בקומה ה-101 של המגדל, אולם הדוכסית פספסה את הביקור שתוכנן לה במקום בכמה דקות.

באותו בוקר, היא הגיעה להתראיין בתכנית הפופולרית "בוקר טוב, אמריקה". הצילומים התעכבו, היא נשארה באולפן זמן ארוך מהמתוכנן וכך למעשה ניצלה ממוות בטוח.

סת' מקפרלן

סת' מקפרלן. Evan Agostini, AP
סת' מקפרלן/AP, Evan Agostini

בשנת 2001 מקפרלן היה בן 27 ועל המסלול הבטוח להצלחה מטאורית. "איש משפחה", התכנית שיצר הוכתרה כמוצלחת במיוחד והוא ניצל בזכות אלכוהול וסוכן מבולבל.

מקפרלן היה אמור לעלות על טיסה 11 (כן, ממש כמו מארק וולברג) אולם לא התעורר בזמן כיוון שבילה את הלילה הקודם בשתייה. סוכן הנסיעות שלו מסר לו שעת טיסה שגויה, כך שהוא החמיץ את המטוס שלו ב-15 דקות. בזמן ששהה בשדה התעופה, ראה במסכי הטלוויזיה איך הטיסה שפספס התרסקה לתוך הבניין הצפוני.

גווינת' פאלטרו

גווינת' פאלטרו. GettyImages
גווינת' פאלטרו/GettyImages

השחקנית שהפכה ליצרנית נרות מפוקפקים לא ניצלה מהפיגוע הנורא, אולם הצילה את חייה של אישה אלמונית. סוג של. בבוקר ה-11 בספטמבר, לורה לנדסורם קלארק הייתה בסנטרל פארק בניו יורק. היא חצתה את הכביש, ומי שעצרה לה במעבר החצייה הייתה פאלטרו בכבודה ובעצמה.

קלארק ההמומה קפאה ולא האמינה שנתקלה בשחקנית הפופולרית סתם כך באמצע הרחוב. המפגש המרגש גרם לה לפספס את הרכבת שהייתה צריכה לקחת לפגישה במרכז הסחר העולמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully