וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם לשיסל היה אינסטגרם: חוזרים אל הכוכבים של פעם

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 13:54

מותו הפתאומי של השחקן, הבמאי והמפיק צבי שיסל, שסימל דור הולך ונעלם של אנשי תרבות ובוהמה, גרם לנו לשלב בין עולם הזוהר של שנות ה-70 לתרבות הנוכחית. אז מי היו הנועה קירל והמרגי של אותה תקופה? וואלה! סלבס מסע בזמן

אריק איינשטיין וצבי שיסל. ראובן קסטרו
דור הולך ונעלם. אריק איינשטיין וצבי שיסל/ראובן קסטרו

ביולי האחרון, צבי שיסל, השחקן, היוצר, המפיק והבמאי הלך לעולמו במפתיע. שיסל, שאחראי לכמה מהיצירות הקולנועיות הגדולות ביותר בתרבות הישראלית, היה חלק מחבורת לול המיתולוגית. מותו המפתיע גרם לנו לתהות מה היה קורה לו החבורה העליזה הייתה חיה בשנת 2021 ומתעדת את הרגעים היפים בחשבון האינסטגרם שלהם.

מפסטיבל הזמר והשירה ועד מותה הטראגי של מונה זילברשטיין - וואלה! סלבס החליטה לצאת למסע בזמן ולשלב בין ישן לחדש.

אהבה ראשונה

החלונות הגבוהים פרוייקט צבי שיסל. יח"צ,
החלונות הגבוהים/יח"צ

אחת הלהקות המדוברות ביותר של אותה תקופה (וכזו שלגמרי עומדת במבחן הזמן, אם יורשה לנו לציין) הייתה החלונות הגבוהים. חבריה, ג'וזי כץ, שמוליק קראוס ואריק איינשטיין התחילו לעבוד יחד כמעט בטעות והחזיקו מעמד זמן קצר יחסית. אחרי שהלהקה התפרקה, כץ הצטרפה לחבורת לול המיתולוגית.

כץ וקראוס היו נשואים באותה תקופה, ומערכת היחסים ביניהם הייתה אלימה ומטלטלת. קראוס נהג להכות את רעייתו מכות רצח, ובתחילת שנות ה-80 היא לקחה את ילדיהם המשותפים וירדה מהארץ.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

בואי נהיה הזוג הזה

פרוייקט צבי שיסל. לשכת העיתונות הממשלתית, Creative Commons
שלום חנול ודפנה ארמוני/Creative Commons, לשכת העיתונות הממשלתית

אם תהיתם מי היו הנועה קירל והמרגי של שנות השמונים, התשובה נמצאת ממש כאן בתמונה. דפנה ארמוני, שהייתה אז כוכבת מבוקשת שכיכבה בסרטים והוציאה להיטים ללא הפסקה ניהלה מערכת יחסים עם שלום חנוך.

חנוך, שהיה אז גרוש מליהי, אחראי לכמה מלהיטיה הגדולים ביותר של ארמוני. בריאיון שהעניקה בעבר לוואלה! תרבות, סיפרה על ההתאהבות במוזיקאי הנהדר: "התאהבתי בשלום כמה שנים לפני שבכלל הכרתי אותו. התאהבתי ביכולת הכתיבה שלו שהייתה מופלאה בעיניי וגרמה לי להבין שיש בכלל מילים לשירים. לא העלתי אז בדעתי שיום אחד אופיע איתו בכלל ובטח לא שאהיה בת זוג שלו שש שנים!".

לא לצאת מהכלים

פרוייקט צבי שיסל. ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה
אורי זוהר (מימין) ואריק איינשטיין/ארכיון צה"ל ומערכת הבטחון, צלמי במחנה

אריק איינשטיין המנוח חלם להיות אתלט בצבא. לצערו, בעיות ראיה עמן התמודד שלחו אותו היישר ללהקת הנח"ל, הלהקה הכי מפורסמת במדינה באותם ימים, שם פגש את אורי זוהר.

חברי הלהקה נחשבו לכוכבים של אותם הזמנים וכמעט כל מי שיצא ממנה בנה לעצמו קריירה מצליחה. איינשטיין לא היה שונה וכשהשתחרר משירותו הצבאי בסוף שנות ה-50, פרץ כמו הכוכב שהיה. איינשטיין שמר על חברות קרובה עם זוהר והשניים כתבו יחד וכיכבו בסרט "מציצים".

עד מחר

פרוייקט צבי שיסל. Creative Commons
שלום חנוך, דפנה ארמוני ואריק איינשטיין/Creative Commons

הפסטיגל של אותם ימים נקרא פסטיבל הזמר והפזמון, תחרות שירים שהתקיימה במשך שני עשורים ונתנה במה לכמה מהזמרים והיוצרים הגדולים ביותר בתולדות התרבות הישראלית.

איינשטיין הופיע מספר פעמים על הבמה המכובדת וכבר היה שם דבר בעולם המוזיקה. הפריצה הגדולה של ארמוני הגיעה בסוף שנות ה-70, אז הופיעה עם אריק ועם שלום חנוך והשלושה שרו את "עד מחר".

סוף טראגי

פרוייקט צבי שיסל. מאוסף רחל מיכאלי, Creative Commons
מונה זילברשטיין/Creative Commons, מאוסף רחל מיכאלי

מונה זילברשטיין הייתה נערת זוהר של ממש, כזו שחייה הקצרים היו מלאים במסיבות וסקנדלים. זילברשטיין החלה לבלות עם הבוהמה התל אביבית כשהייתה בת 14 בלבד ומאוחר יותר התקבלה בזרועות פתוחות לחבורת לול.

היא כיכבה בסרט "מציצים" ובמקביל גילתה את הסמים הקשים. ההתמכרות גדעה את הקריירה המבטיחה שלה והיא טסה לעבור גמילה בארצות הברית. למרבה הצער, ההליך לא צלח והשחקנית היפה נמצאה מתה בבית בשנת 1988 ממנת יתר של הרואין. היא הייתה בת 39 במותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully