וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא שותקות: הנשים שדיברו בפומבי על תקיפות מיניות שעברו

עודכן לאחרונה: 30.7.2021 / 12:06

אתם מכירים אותן בתור כמה מהנשים המצליחות והמפורסמות ביותר בעולם, אבל למרבה הצער גם הן הפכו לחלק מהסטטיסטיקה העגומה כשנפלו קורבן לאונס. הן החליטו לא לשתוק, וחשפו את הסיפורים שלהן כדי לחזק נשים אחרות. וואלה! סלבס מורידה את הכובע

בווידאו: גל גברעם מספרת על הניסיון להגיש תלונה במשטרה נגד שי אביטל/מתוך חשבון האינסטגרם של גל גברעם

ביום רביעי האחרון פרסמה גל גברעם סרטון קורע לב בו היא סיפרה על היחס המבזה לו זכתה כשניגשה להגיש תלונה נגד סוכן הדוגמניות שי אביטל, שעל פי החשד הטריד אותה מינית.

גברעם, שדיברה בכנות ואומץ, מצטרפת לשורה ארוכה של כוכבות שהחליטו להניח את הבושה בצד ולהבין שהתוקף הוא זה שצריך להתבייש במעשיו. ממדונה, דרך אופרה ווינפרי ועד ליידי גאגא: אלה הנשים ששברו שתיקה.

באיומי סכין: מדונה

מדונה. AP
מדונה/AP

בשנת 2015 מלכת הפופ התראיינה אצל שדרן הרדיו הווארד סטרן וסיפרה שנאנסה זמן קצר לאחר שעברה לגור בניו יורק, בסוף שנות ה-70.

"הלכתי לשיעור ריקוד. הדלת הייתה נעולה והייתי צריכה כמה מטבעות כדי להשתמש בטלפון ציבורי. עבר בחור חברותי מאוד והציע לי להשתמש בטלפון שנמצא אצלו בבית. חשבתי שזה נחמד מצידו. בטחתי בכולם". הגבר הזר גרר את הזמרת לגג של הבניין, שם אנס אותה באכזריות.

כשנשאלה מדוע לא ניגשה להתלונן במשטרה, הסבירה שההליך היה משפיל מדי: "אמרו לי שאם אני רוצה להגיש תלונה, אני אצטרך לעבור בדיקה פיזית, להעיד בבית המשפט ולהישאל שאלות אינטימיות. כבר חיללו אותי, למה שארצה לעבור את זה פעם נוספת?".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נאנסה על ידי בן הדוד שלה: אופרה ווינפרי

אופרה ווינפרי, גלובוס הזהב 2018. GettyImages
אופרה ווינפרי/GettyImages

האישה הכי חזקה בטלוויזיה האמריקאית חשפה כבר ב-1986 שנפלה קורבן להתעללות מינית מצד בן דוד שלה. לאחר שהקדישה מאות תכניות ועמדה לצד נפגעות תקיפה מינית, אופרה סיפרה בחודש מאי האחרון בפתיחות על ההתעללות הנוראית שחוותה.

"כשהייתי בת תעש, עד גיל 12, נאנסתי על ידי בן הדוד שלי. הוא היה בן 19. לא ידעתי מה זה אונס, מה משמעות המילה או מה זה סקס. לא היה לי מושג איך ילדים באים לעולם ומה קורה לי. ילדות אינן בטוחות בעולם מלא בגברים".

נכלאה ונאנסה: ליידי גאגא

ליידי גאגא. GettyImages
ליידי גאגא/GettyImages

הזמרת המצליחה התארחה בתכנית הטלוויזיה "The Me You Can't See" של אופרה ווינפרי והנסיך הארי, וסיפרה בדמעות על אונס אכזרי שעברה כשהייתה בת 19.

"מפיק איתו עבדתי ביקש ממני להתפשט. סירבתי ורציתי לעזוב, אבל איימו עלי שישרפו את המוזיקה שלי. הם לא הפסיקו לבקש ממני להתפשט וקפאתי. אני אפילו לא זוכרת מה קרה. הגבר שאנס אותי הכניס אותי להיריון, וזרק אותי בפינת רחוב".

זו לא הפעם הראשונה בה הזמרת בת ה-35 מדברת על הטראומה שחוותה. בשנת 2015, היא סיפרה על הנזקים שנגרמו לה: "הפכתי לקליפה של עצמי. לא סיפרתי לאף אחד במשך שבע שנים כי לא הצלחתי לקבל את זה. לא הצלחתי שלא להאשים את עצמי, חשבתי שזו אשמתי. זה שינה אותי לחלוטין, את הגוף שלי ואת המחשבות שלי".

פריצה ואונס: פראן דרשר

פראן דרשר. Amy Sussman, GettyImages
פראן דרשר/GettyImages, Amy Sussman

הקוראים הותיקים ודאי זוכרים את השחקנית מתפקידה בסדרה "נני". מאחורי החזות המחויכת והקול המאנפף מסתתרת טראומה קשה, עליה דרשר מדברת בחופשיות. בשנת 1985 היא שהתה בביתה עם בעלה לשעבר פיטר ג'ייקובסון וחברה קרובה.

בשלב מסוים שני גברים פרצו לדירה בה שהו השלושה, קשרו את בעלה ואנסו את דרשר וחברתה. "זה היה קשה. הרגשתי כאילו ניפצו אותי למיליון רסיסים. עברה לפחות שנה עד שהתחלתי לחזור לעצמי. כשדבר כזה קורה, את לא מפסיקה לשחזר אותו בראש ולתהות האם היית יכולה לנהוג אחרת. לכולנו יש חוויות נוראיות, ואנחנו נכנסים ללופ של מחשבות. אבל אנחנו צריכים להתעלות על עצמנו, להשאיר את החוויות בעבר ולהתמקד בהווה".

נאנסה בגיל חמש: טרי האטצ'ר

טרי האטצ'ר מתאמנת לטריאתלון. AP
טרי האטצ'ר/AP

בשנת 2018 פרסמה השחקנית מכתב פתוח שהיה מיועד לדונלד טראמפ, שלגלג על עדותה של ד"ר כריסטין בלאזי פורד שעברה תקיפה מינית בנעוריה. האטצ'ר עברה אונס על ידי הדוד שלה כשהייתה בת חמש בלבד, ודבריו של הנשיא לשעבר גרמו לה לכעס רב.

"הנה מה שאני זוכרת: הייתה לו זקפה בזמן שהוא ישב מאחורי ההגה במכונית. הוא שאל אותי אם אני רוצה לגעת בזה. השבלתי בשלילה, אבל הוא לקח את היד שלי והכריח אותי לגעת בזה. היו ממחטות באוטו ולא הבנתי למה הן מיועדות. ואז הבנתי. שכבתי עם הפנים לכיוון הרצפה בזמן שהוא חילל אותי. הוא שאל אם אני נהנית ואמרתי שלא. הוא אמר שיום אחד אני אהנה".

שנים רבות לאחר שנאנסה, התברר שאותו הדוד אנס בנערה בת 14 ששמה קץ לחייה בעקבות החוויה הקשה. האטצשר העידה נגדו בבית המשפט והוא נשלח למאסר ממושך, שם מת בנסיבות טבעיות.

וואלה! סלבס מחזקת ומחבקת את הנפגעות. אם נפלת קורבן לאלימות מינית, יש למי לפנות: קווי החירום לנפגעות תקיפה מינית 1202, ולנפגעי תקיפה מינית 1203

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully