וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד אישה: הטרנסג'נדריות החזקות של ביצת הבידור הישראלית

עודכן לאחרונה: 6.3.2021 / 0:08

רגע לפני שתציינו את "יום האישה" 2021, וואלה! סלבס מפנה את הזרקור לכמה מהליידיז עם הכי הרבה אטיטוד בעולם הבידור המקומית - אלה שבלעדיהן היה כאן הרבה יותר משעמם: מבל אגם דרך עדן יוחנן, סתיו סטרשקו ועד לדנה אינטרנשיונל, הנשים הטנסג'נדריות החזקות בישראל

נשים טרנסג'נדריות חזקות, יום האישה סלבס 2021. דורון שיינר, מערכת וואלה! NEWS
נשים עם אטיטוד/מערכת וואלה! NEWS, דורון שיינר

"תן לי חופש לחיות את האהבה / תן לי להיות לבד אחזור תמיד אישה / תמיד אישה, תמיד אישה / יפה וענוגה עצמאית ורכה / אישה אישה, תמיד אישההה". פ. רוזנבלום, 1983.

ברחבי העולם יציינו בשבוע הבא את "יום האישה" הבינלאומי, על מנת לחגוג את שוויון מעמד המין היפה של האנושות. בעוד שלא ברור מדוע בשנת 2021 עדיין יש צורך להזכיר מי הן אלה שבאמת מנהלות את העולם המערבי (הרי ביונסה, גולדה מאיר והשופטת ג'ודי אמרו את זה כבר מזמן), למרבה הצער המציאות בשטח מוכיחה שיש כאלה ששוכחים שבנות המין היפה לא רק מצטיינות וחדות יותר מהגברים בסביבה, אלא עדיין מופלות לרעה, גם כאן בישראל בכלל ובשואו-ביזנס המקומי בפרט.

ובכן, וואלה! סלבס כאן כל השנה לא רק על מנת להעניק את הבמה לבנות שהיא כל כך אוהבת בתעשיית הבידור המקומית, אלא גם כדי לייצר אפליה מתקנת ולחגוג קבוצה קטנה של ליידיז עם אטיטוד שאולי לא מדברים עליה ועל פועלה מספיק: הנשים הטרנסג'נדריות של ביצת הבידור הישראלית.

רכלו על הנשים הטרנסג'נדריות החזקות בתעשיית הבידור גם באינסטגרם

הן כאן, הן בולטות בשטח, הן מעודדות מודעות ומחנכות גם אם זו לא הכשרתן - בעיקר לקירוב לבבות, הבנה והכלה. אה, הן גם מוכשרות להחריד, מלאות אמביציה, עושות לנו כבוד מסביב לגלובוס ו"עושות קרקס", למרות שממש לא חסר להן קלאס. אז למה לא להלל, לפאר ולשבח אותן, זו חגיגה!

seperator

פורצת הדרך | דנה אינטרנשיונל

דנה אינטרנשיונל. יח"צ,
דיווה. דנה אינטרנשיונל/יח"צ

אם יש מישהי שאין שום צורך להציג בפני הקהל כאן, הרי שמדובר בדיווה הבלתי מעורערת - דנה אינטרנשיונל. מי שהוכתרה מאז שנות ה-90 של המאה הקודמת כמה פעמים כ"זמרת השנה" ברדיו, שחררה עשרות להיטים, הופיעה, שיחקה, התארחה וכמובן, זכתה בתחרות האירוויזיון כנציגת ישראל, כאישה הטרנסג'נדרית הראשונה בתחרות בכלל.

יש כאלה בארץ הקודש שמעולם לא ראו טנסג'נדרית לפני שנתקלו בה, כך שהיא אחת מנשות הבידור הוותיקות ביותר בשטח, בין הנציגות הבולטות של קהילת הלהט"ב המוקמית, גברת שתמיד מדברת את שעל לבה ולנצח תמשוך לעברה ה-מו-ן תשומת לב. כשהיא על השטיח האדום, זו תמיד חגיגה, דינג, דונג, אין צורך להוסיף.

תהליך מול הקהל | סתיו סטרשקו

סתיו סטרשקו באירוע גו סטייל. ראובן שניידר, דנה קופל, אביב חופי
טופ מודל. סתיו סטרשקו/אביב חופי, ראובן שניידר, דנה קופל

בעוד שרבים נתקלו בסתיו סטרשקו לראשונה דווקא בגרסת ה-VIP של "האח הגדול", אי שם בשנת 2015 כשפסעה לבית המצולם כדוגמן ודרשה שלא להגדיר אותה לא כגבר ולא כאישה (אך ביקשה שיפנו אליה בלשון זכר) - המודל שמלהיבה את תעשיית האופנה העולמית, פעילה בה כבר עשור, כשהיא מצולמת לקמפיינים בארץ ובעיקר בחו"ל.

כשנה אחרי הריאליטי ההוא, יצאה מהארון כאישה טרנסג'נדרית, מאז הספיקה לעשות היסטוריה כשהפכה לטרנסג'נדרית הראשונה שהייתה מועמדת לפרס אופיר (האוסקר הישראלי) בקטגוריית השחקנית הראשית הטובה, כשזכתה למועמדות בשנת 2018 על תפקידה בסרט "הנשף". ריספקט (ושום מילה על הבויפרנד האחרון שלה)!

משחקת אותה | בל אגם

בל אגם. ניר פקין
פרויקט B. בל אגם/ניר פקין

אם משהו טוב אחד יצא מתכנית המציאות "פרויקט Y", ששודרה על המסך הישראלי אי שם בשנת 2004 - הוא דווקא השחקנית בל אגם, אחת הבדרניות הכי צבעוניות בשואו-ביז המקומי. מאז שהפציעה אי שם במסגרת התחרות הנשכחת כצעירה מסעירה, לא רק ששכללה את היכולות שלה כשחקנית ורקדנית, אלא שבשנים האחרונות היא ממשיכה להופיע על המסך בסדרות דרמה וסדרות נוער, ועדת על שטיחים אדומים.

בין לבין, היא מספיקה לפעול בהתנדבות גם בקבוצת תמיכה בנערות טרנסג'נדריות שהקימה, שבזכותה קיבלה את תואר "מחנכת השנה" של מועצת ארגוני הילדים והנוער ומשרד החינוך ב-2018. כן, גם לה יש עיניים בגב, בלי עין הרע.

מלכת היופי | תאלין אבו חנא

תאלין אבו חנא. אביב חופי
יא חביבתי. תאלין אבו חנא/אביב חופי

מי שהוכתרה כ"מיס טראנס" לשנת 2016 וייצגה את ישראל גם ברחבי העולם, תאלין אבו חנא, כמעט קטפה גם את הכתר כ"מלכת היופי" של ישראל שנתיים אחר כך - כך שאין ספק שמדובר באחת הנשים היפהפיות ביותר בארץ הקודש. כוכבת "האח הגדול" במיל' נולדה למשפחה ערבית בנצרת והפכה לרקדנית מקצועית מצטיינת, אבל זה דווקא המראה האקזוטי שלה שמהפנט את הסביבה, כאשר סיפור חייה המורכב משאיר אותם מרותקים אליה ובטח יסייע לה בקריירת המשחק העולה שלה. אנא בחיבק.

אח, גדול! | עדן יוחנן

עדן יוחנן. אבי ולדמן,
הכי VIP. עדן יוחנן/אבי ולדמן

אח, גדול שהדוגמנית הקורנת עדן יוחנן נכנסה לתחרות של "האח הגדול" VIP והצליחה תוך כמה שבועות לחנך קהל צופים עצום במה היא משמעות היציאה מהארון כאישה טרנסג'נדרית והחיים שאחרי, כשניהלה שיחות נושא עם אנשים קצת פחות נאורים מול המצלמות. יוחנן, בכלל התפרסמה כבר ב-2013 כשהשתתפה בדוקו "חלומות מפלסטיק", אז חשפה בפני הצופים את סיפורה האישי, אבל מאז? קטפה שלל קמפיינים, צעדה על המסלול וזכתה בעבודות זוהרות כטופ מודל מקומית, עבור מותגים בינלאומיים.

כוכבת מלידה | רומי אברג'יל

רומי אברג'יל. ראובן שניידר,
היא גדולה. רומי אברג'יל/ראובן שניידר

היא אולי לא התכוונה לזה, אלא פשוט חיה את חייה באשדוד, אבל רומי אברג'יל היא לא רק אחת הטנסג'נדריות הצעירות ביותר בישראל - אלא שכבר שנים היא מהווה השראה ודוגמה לבני נוער מקומיים שאולי מתחבטים בזהותם המינית ומאפשרת להם, במעשיה שלה, להבין שאלה הם וזכותם לחיות את האמת שלהם.

אברג'יל, שיצאה מהארון כבר כשהייתה בת 11 (!) כאישה טרנסג'נדרית, כיכבה בתכניות בערוץ הילדים ובסרטים דוקומנטריים שונים על נוער להט"בי בתור עצמה, אלא גם הפכה לכוכבת רשת בזכותה החיים הפתוחים שהיא מנהלת מול הציבור בגאווה. מה הפלא אם כך, שבשנת 2020 התגייסה לצבא ההגנה לישראל, והפכה לטרנסג'נדרית הראשונה שמתגייסת לצה"ל כאישה? רומי, וואלה! סלבס מצדיעה לך!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully