וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבוד הנשיא, הנה סטארים שהעולם חושב שנולדו באמריקה - אבל ממש לא!

23.1.2021 / 1:19

השבוע ג'ו ביידן הושבע כנשיא האמריקני ה-46, הזדמנות מצויינת לבחון כמה כוכבים ע-נ-קיים ש(כמעט) כל העולם חושב שנולדו בארצות הברית, אבל למעשה כלל לא יכולים לבחור בתוך אמריקה. וכן, ברור שאתם יודעים שנטלי פורטמן היא ממוצא ישראלי. וואלה! סלבס יו.אס.איי

בווידאו: טקס ההשבעה של ביידן כנשיא ה-46 של ארה"ב/צילום: רויטרס

ברכות: נשיא אמריקני חדש הושבע לפני ימים ספורים והעולם נחלק לאלה שמצרים על כך שטראמפ כבר לא, בעוד שרבים אחרים - בהם פרצופים מוכרים בתעשיית הבידור העולמית - כל כך נרגשים לראות את ג'ו ביידן ממלא את אחד התפקידים החשובים והחזקים ביותר בעולם. אבל ידעתם שרבים מתומכיו בשואו-ביזנס כלל לא נולדו בארצות הברית ויכולים לטעום אמריקן פאי אבל אין להם זכות לבחור במדינה?

רכלו על הכוכבים שלא נולדו באמריקה גם באינסטוש

אז זהו, שלמרות שהמון אמריקאים בפרט ומעריצים ברחבי העולם בכלל חושבים שהכל מתחיל ונגמר בין ניו יורק לקליפורניה, רבים מהכוכבים הבינלאומיים הגדולים הגיעו להוליווד ממדינות אחרות. כן, כולל זוכת האוסקר נטלי פורטמן, שנולדה בירושלים למשפחה ישראלית, ברור שהיא לא אמריקאית בנטורל, אבל את זה אתם כבר יודעים אז באמת יש צורך לציין את זה שוב? לא.

רגע אחרי שביידן נכנס לבית הלבן, וואלה! סלבס החליטה לעשות מעט סדר ולעדכן מי מהשחקנים, הזמרים וכוכבי הבידור הגדולים ביותר שיצאו מאמריקה - בכלל לא נולד באחת מ-50 המדינות המאוחדות. הרשימה? תפתיע אפילו את הדוד סם!

סלבס שאינם אמריקאים. גטי, ספלאש, מערכת וואלה! NEWS
ממש לא, לא אמריקאים במקור. בולוק, ביבר, פורטמן, לורי ות'רון/מערכת וואלה! NEWS, גטי, ספלאש
seperator
קיאנו ריבס. GettyImages
אהלן וזה. קיאנו ריבס/GettyImages

קיאנו ריבס אולי נע בין חללים שונים במטריקס, אבל בכלל נולד לעולם הזה בעיר הלבנונית ביירות (!). כן, הוא אמנם ממשפחה ממוצא קנדי, אבל הוא חי עם אמו בלבנון עד שהעבירה את המשפחה לסידני ואז לניו יורק לפני שלבסוף התמקמו בטורונטו... רק שאז עבר להוליווד ומאז הוא שחקן מצליח.

שרליז ת'רון בבכורה של "אטומיק בלונד" לובשת חזייה וחצאית של דיור. GettyImages
דאון אנדר. שרליז ת’רון/GettyImages

שימו לב, אבל היפהפייה הבלונדינית הזו בכלל נולדה בדרום אפריקה - שם העבירה את חייה עד שזכתה בחוזה דוגמנות שלח את שרליז ת'רון עד לבירת האופנה האיטלקית מילאנו, משם לרחבי אירופה ובסופו של דבר לאל.איי, שם היא מככבת בעשרות סרטים.

הנרי קאביל. GettyImages
לאבלי. הנרי קאביל/GettyImages

סופרמן בכלל מגיע... מבריטניה הגדולה? אז זהו, שאלא אם ראיתם אותו משחק על המסך באנגליה, כנראה שלא שמעתם שלשחקן הנרי קאביל יש מבטא כבד. הסיבה? הוא יליד של איי התעלה - אלה שבתעלת למאנש שבשליטת המלכה אליזבת', סמוך לחופי נורמנדי הצרפתיים. מסובך, אבל בסופו של דבר בשירות הוד מעלתה.

ג'סטין ביבר. GettyImages
היי, ביבס. ג'סטין ביבר/GettyImages

כנראה שהבילבריות של הזמיר כבר יודעות שג'סטין ביבר בכלל לא נולד בארצות הברית, אלא בלונדון. אבל לא זאת שבאנגליה, כי אם בזו שבאונטריו הקנדית! על ההצלחה, אם תהיתם, חתום זה שגילה אותו בסרטון רשת והוא כבר אמריקני לגמרי.

סנדרה בולוק. Pascal Le Segretain, GettyImages
גוט! סנדרה בולוק/GettyImages, Pascal Le Segretain

לא הרבה יודעים, אבל ממש רגע לפי שהגיעה למדינת וירג'יניה בתור תינוקת ועזבה זמן קצר אחר כך, סנדרה בולוק נולדה וגדלה בעיר נירנברג שבגרמניה, כך שהיא דוברת גרמנית שוטפת. לפחות עד שמלאו לשחקנית 12 שנים והיא שבה לארה"ב, יא, יא.

שרה ג'סיקה פרקר, קים קטרל. GettyImages
חיה את הסיטי. קים קטרל/GettyImages

קים קטרל, לנצח סמנת'ה מ"סקס והעיר הגדולה", אולי נראית סופר-טבעית כשהיא מבלה ברחובות הסיטי - אבל זה כנראה רק כי היא שחקנית טובה. שימו לב, הגברת נולדה באנגליה ועברה עם משפחתה לקנדה כשהייתה צעירה, עם זאת, בגיל 16 עברה לניו יורק לנסות את הקריירה כשחקנית, מה שיכול להסביר איך היא מחקה מבטא אמריקאי בצורה טבעית ממש.

דרייק. ספלאש
חובב מייפל. דרייק/ספלאש

כנראה שרוב תושבי ארצות הברית לא יודעים את זה, אבל הראפר דרייק שהם כל כך אוהבים? הוא בכלל קנדי ממוצא יהודי, שנולד בטורונטו. יא.

יו לורי. ShutterStock
מאיפה אתה ד"ר? יו לורי/ShutterStock

אהבתם אותו כד"ר האוס החמוץ בסדרת הטלוויזיה האמריקאית? זה רק כי לא זכרתם את השחקן יו לורי מעשרות הסרטים או תכניות הטלוויזיה שבהן הופיע כולל מבטא סופר-בריטיה (למשל, "חברים"), כיאה למי שנולד במחוז אוקספורדשייר שבאנגליה.

ניקי מינאז'. GettyImages
קריביתתת. ניקי מינאז'/GettyImages

היא אולי מתגאה בכך שהיא "ניו יורקית אמיתית", אבל ממש כמו ריהאנה, גם הראפרית ניקי מינאז' (או כפי שקראו לה הוריה, אוניקה טניה מאראג'( מגיעה מהקריביים. הפינק ליידי נולדה באיי הרפובליקה של טרינידד וטובגו, אבל כשהייתה בת 5 אמה העבירה אותה ואת אחיה עד לברונקס שבתפוח הגדול. יפה לה.

ריאן ריינולדס. Peter Kramer, AP
אול אמריקן? ריאן ריינולדס/AP, Peter Kramer

הייתם מאמינים שהשחקן ריאן ריינולדס בכלל לא יליד ארה"ב? נכון שקנדה מולדתו היא חלק מיבשת אמריקה, אבל יותר כל-אמריקאי מהגברבר הזה אי אפשר לדמיין!

ליאם המסוורת. Theo Wargo, GettyImages
הצעיר. ליאם המסוורת'/GettyImages, Theo Wargo
כריס המסוורת'. GettyImages
הבוגר יותר. כריס המסוורת'/GettyImages

לא ברור אם מישהו מסוגל להתבלבל בגלל המבטא המובהק או העובדה שמזכירים את זה בכל כתבה שעוסקת בהם, אבל הכוכבים שהם תוצרת של השבחה גנטית משפחתית מוצלחת - האחים כריס וליאם המסוורת' - נולדו לוהטים באוסטרליה הלוהטת ואפילו חיים שם מדי תקופה. כן, עם הקנגורו והקואלה.

שאניה טוויין. Bryan Bedder, GettyImages
לא מרשים אותה כלל. שאניה טוויין/GettyImages, Bryan Bedder

אמני קאנטרי מצליחים נולדים בלב לבה של אמריקנה, לא? אז זהו, שכוכבת הרודיאו הע-נ-קית וזמרת הקאנטרי הנמכרת ביותר בכל הזמנים, שאניה טוויין, היא דווקא תוצרת קנדה. זה לא מונע ממרבית המעריצים האמריקאים שלה להכתיר אותה כ"מלכת הקאנטרי".

דיאן קרוגר. GettyImages
שייסה. דיאן קרוגר/GettyImages

לעומת מוצאה של היידי קלום, את זה של השחקנית היפהפייה דיאן קרוגר אי אפשר לנחש כשהיא מדברת - כיוון שאמנם נולדה בגרמניה, אבל לא חיה שם מאז שהייתה קטנטנה.

מרגו רובי היו זמנים בהוליווד פרימיירה לונדון. GettyImages
היו זמנים. מרגו רובי/GettyImages

מרגו רובי, כוכבת הוליוודית עולה בשנים האחרונות, אולי נחשבת להבטחה קולנועית שתישאר עוד שנים רבות בשואו-ביזנס - אבל הרבה לא יודעים שלפני שנים רבות, הגיעה לעולם בכלל בחווה שבקווינסלנד האוסטרלית.

ריאן גוסלינג בטקס האוסקר. AP
קר לו במולדת? ריאן גוסלינג/AP

ממש כמו במקרה של ריינולדס, גם אצל המקבילה הלוהטת אפילו יותר שלו, ריאן גוסלינג, הסיפור הוא כזה: נולד באונטריו שבקנדה, חשב שכילד הכל קטן עליו, הגיע לארה"ב, עשה את "מועדון מיקי מאוס" (לצד בריטני וכריסטינה), הפך לכוכב קולנוע מכובד. נפלא.

סת' רוגן. טוויטר, צילום מסך
ג'ואיש-קנדיאן. סת' רוגן/צילום מסך, טוויטר

לא יכול להיות, לא באמת, אבל גם כוכב הקולנוע המשעשע סת' רוגן.... טוב, אפשר לסכם שכל מי שנולד בקנדה הוא למעשה חצי-אמריקאי וזהו?

איילה פישר, סשה ברון כהן. Vince Bucci, GettyImages
מגיעים מרחוק. סשה ברון-כהן ואיסלה פישר/GettyImages, Vince Bucci

אתם אולי מכירים את סשה ברון-כהן ואשתו הכוכבת בזכות עצמה, איילה פישר, כפאוור קאפל הוליוודי - אבל המצחיקול היהודי נולד באנגליה לפני שהפך לכוכב גלובלי, בעוד שרעייתו האדמונית (מהסרט "וידויים של שופוהוליק") נולדה בעומאן להורים סקוטיים, שגידלו אותה באוסטרליה. קומפליקייטד, אבל סשה ואיילה בכלל בלוס אנגל'ס כרגע.

המתים המהלכים. באדיבות AMC,
אימה אמריקאית. אנדרו לינקולן ב"המתים המהלכים"/באדיבות AMC

כוכב סדרת האימה "המתים המהלכים", אנדרו לינקולן, נולד בכלל בשם אנדרו ג'יימס קלוטרבוק. כך שהשם הכל-אמריקאי מסווה את העובדה שנולד בלונדון ולא באיזו עיירה דרומית בארצות הברית, פלוס המבטא הכבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully