וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוכבת "כתום זה השחור החדש": "הותקפתי על רקע טרנסופובי"

30.11.2020 / 11:31

לוורן קוקס, שכיכבה בסדרות "תרגיע" ו"כתום זה השחור החדש", חשפה כי הותקפה במהלך טיול עם חברה בפארק באל.איי, על ידי אדם ששאל את השחקנית הטרנסג'נדרית אם היא גבר או אישה - ואז החל להכות אותן, "רק כי אני טרנסג'נדרית שמבלה בציבור". וואלה! סלבס בגאווה

לוורן קוקס באינסטגרם/צילום מסך

הייתם מצפים שבעולם המערבי של שנת 2020 לא יהיה מקום לפגיעה באוכלוסיות מיעוט, גזענות או אפליה - בטח שלא כלפי הקהילה הגאה - אבל כמה רגעים קשים שחוותה השחקנית הטרנסג'נדרית העסוקה, לוורן קוקס, ממחישים עד כמה למרבה הצער המצב רחוק מהקבלה, מההבנה והאהבה שאליה רוב הציבור שואף.

קוקס האמריקאית בת ה-48, שכיכבה על המסך בסרטים וסדרות כמו "כתום זה השחור החדש" ו"תרגיע", משמשת כפנים מוכרות ושגרירה של הקהילה הגאה בכלל והקהילה הטרנסג'נדרית בפרט בעשור החולף. אתמול (ראשון) חשפה בסרטון רשת שהיא וחברתה הותקפו על ידי גבר זר, רק בגלל מי שהיא, בשעה שבילתה בפארק ציבורי בלוס אנג'לס. בנס, האלימות שהשתיים חוו לא נגמרה ביותר מעלבון וחבלות קלות.

רכלו על התקיפה של לוורן קוקס באינסטגרם

לוורן קוקס. GettyImages
בסך הכל בילתה בפארק ציבורי. לוורן קוקס/GettyImages

לדבריה של קוקס, היא וחברתה טיילו בפארק גריפית' המפורסם שבעיר המלאכים, כאשר גבר זר ניגש אליהן ושאל "באגרסיביות" מה השעה, כאשר אחר כך המשיך "גבר או אישה?" - בעודו מתייחס למגדר של השחקנית ובת הלוויה שלה. אז, העידה שאחרי שחברתה ענתה לו "לך תזד***", הבחור פשוט החל להכות את החברה, בשעה שהיא עצמה ניסתה להתקשר למשטרה על מנת לעצור את האדם.

עוד בוואלה!

כוכבת 'כתום זה השחור החדש' מציגה חבר יהודי

לכתבה המלאה

"הבחור הזה חיפש צרות... רק כי במקרה הייתי אדם טרנסג'נדר שבילה בציבור", אמרה בכנות בקטע המצולם שבו היא נראית נסערת, "שום דבר מכל זה לא חדש, אבל זה עדיין סוג של... למה אתה צריך להיות אגרסיבי?". אז, הוסיפה "התחלתי להאשים את עצמי. טיילנו בפארק. לא עשינו כלום... חשוב להזכיר לעצמי ולהזכיר לעולם שכשהדברים האלה קורים וזו לא אשמתנו... שיש אנשים שזה לא בסדר מבחינתם שאנחנו קיימים בעולם... למי אכפת שאני טרנסית, על חייו של מי זה בדיוק משפיע?".

"זה לא בטוח להיות אדם טרנסג'נדר בעולם", אמרה, "אני לא אוהבת לחשוב על זה הרבה, אבל זו האמת וזה לא קל לחיות כאשר אתה אדם טרנס", סיכמה בתקווה שהסיפור יעורר מודעות לקשיים שחווים גברים ונשים טרנסג'נדרים במהלך חייהם.


וואלה! סלבס מחבקת כל אדם באשר הוא, על מי ומה שהוא.

הטרנסג'נדרית סופיה בסדרה "כתום זה השחור החדש". יחצ, צילום מסך
שחקנית מוכרת. קוקס בסדרה "כתום זה השחור החדש"/צילום מסך, יחצ
לברן קוקס. GettyImages
אקטיביסטית למען זכויות הקהילה הטרנסג'נדרית/GettyImages
לברן קוקס. GettyImages
"העולם הוא לא בטוח עבור אנשים טרנסג'נדרים". לוורן קוקס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully