וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קראה לה נחשה": החברה הטובה לשעבר של מלניה טראמפ חושפת פרטים עסיסיים על "המלחמה הקרה" עם איוונקה

6.9.2020 / 0:01

סטפני וינסטון וולקוף, יועצת הבית הלבן לשעבר, חושפת בספר הזיכרונות החדש שלה פרטים מטרידים על היריבות הקשה בין בתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, איוונקה, לאמה החורגת: "מלניה כינתה אותה 'נחשה'. איוונקה ניסתה לתפוס את מקומה". וואלה! סלבס שולפת ציפורניים

מלאניה טראמפ מביטה באיוונקה טראמפ חולפת על פניה במהלך הוועידה הרפובליקנית, 2020/רויטרס

היריבות ההולכת וגוברת בין הגברת הראשונה של ארה"ב, מלניה טראמפ, לבתו של הנשיא דונלד טראמפ, איוונקה, מכונה ברשת "המלחמה הקרה של הבית הלבן" ואם הפרטים החדשים שנחשפו בשבוע שעבר נכונים, אנחנו לא יכולים לתאר לעצמנו כיצד תראה המערכה השנייה.

סטפני וינסטון וולקוף, החברה הטובה (לשעבר) של מלניה טראמפ והיועצת הבכירה (שוב, לשעבר) של הבית הלבן, הוציאה החודש ספר זיכרונות נפיץ המדבר בין היתר על החברות הארוכה שלה עם מלניה, על יחסי מלניה ודונלד טראמפ ועל היריבות הקשה בין מלניה לאיוונקה על תואר "הגברת הראשונה". ספרה החדש, "מלניה ואני: עלייתה ונפילתה של החברות שלי עם הגברת הראשונה", שיצא לאור ב-1 בספטמבר, חושף פרטים עסיסיים על היריבות בין הנשים השולטות בבית הלבן, כשבין היתר איוונקה בת ה-38 כונתה "הנסיכה" ו"נחשה" ע"י אמה החורגת, מלניה בת ה-50, שבטוחה שאשת העסקים החריפה מנסה להפוך לגברת הראשונה האמיתית ולתפוס את מקומה.

וולקוף אולצה לעזוב את הבית הלבן בשנת 2018 לאחר שהתברר שהחברה שלה קיבלה תשלום של כמעט 26 מיליון דולר מטקס ההשבעה ונספחיו שארגנה לנשיא טראמפ. היא טענה שהגברת הראשונה "נעלמה" לה ושהיא "הושלכה מתחת לגלגלי האוטובוס". היא גם הכחישה את הטענות שהרוויחה סכום שכזה, כשלטענתה החברה שלה "שמרה" על סכום נמוך בהרבה המסתכם ב-1.62 מיליון דולר. כמו כל חברה נבגדת, וולקוף מצאה לנכון ללכלך על האקסית ולחשוף פרטים אינטימיים על ההתנהלות במסדרונות הבית הלבן. היא חשפה הכל - עד הפרטים הקטנים, כמו הוויכוח על עיצוב הבית הלבן והמירוץ על מי תככב על שער מגזין "ווג". וולקוף אפילו לקחה צעד אחד רחוק מדי ושיתפה שמלניה היא פריקית ניקיון שמסרבת אפילו לשבת על אסלה שהשתמשו בה לפניה. גם התגובה הראשונה של מלניה לאמרה הפרובוקטיבית של בעלה ("תופס נשים ב-****"), נחשפה - והיא רחוקה ממה שדמיינתם.

איוונקה ומלניה טראמפ בעימות הנשיאותי. Jonathan Ernst, רויטרס
איוונקה ומלניה טראמפ בעימות הנשיאותי/רויטרס, Jonathan Ernst
סטפני וינסטון וולקוף. GettyImages
סטפני וינסטון וולקוף חושפת הכל על היריבות בין מלניה לאיוונקה/GettyImages

מבצע "לחסום את איוונקה"

וולקוף, מנהלת מותגי אופנה שעבדה בעבר עבור "ווג", פגשה לראשונה באשתו השלישית של טראמפ ב-2003, כשזו עבדה כדוגמנית בניו יורק. בעקבות ניצחונו של טראמפ בבחירות 2016, וולקוף - שבעברה הפיקה את נשף המט גאלה של ניו יורק - התבקשה לסייע בהפקת אירועי השבעתו של הנשיא והפכה ליועצת בכירה של מלניה במהלך שנות כהונתו הראשונות של בעלה. הנשיא הבטיח לה מושב בשורה הראשונה באחת מהכהונות הכי לא שגרתיות בהיסטוריה האמריקאית.

חלקים גדולים בספר החדש שלה מוקדשים למאבקי הכוחות בין הגברת הראשונה לבתו של הנשיא. עם הפרש של 12 שנים בלבד, לשתיים הייתה מערכת יחסים צוננת שהחלה מאז שמלניה ודונלד נישאו בשנת 2005. איוונקה, בתו של טראמפ מאשתו הראשונה, הדוגמנית הצ'כית לשעבר איוונה, השיגה לעצמה תפקיד בבית הלבן כיועצת בכירה לאביה. ספרה של וולקוף מתאר מאבקים בלתי פוסקים בין שני המחנות, כשאיוונקה מואשמת בכך שניסתה ל"חבל" במעשי אמה החורגת. על השבעתו של טראמפ בשנת 2017, כתבה וולקוף: "אם איוונקה הייתה יכולה להחליף כיסא עם מלניה, תהיו בטוחים שהיא הייתה עושה את זה! זו הייתה ההשבעה של דונלד, לא של איוונקה, אבל אף אחד לא היה אמיץ מספיק כדי להגיד לה את זה".

יום קודם לכן ביקר טראמפ בקבר החייל האלמוני, אנדרטה לנופלים בכוחות ארה"ב. מלניה התרגזה על כך שאיוונקה התעקשה ללכת גם היא והאמינה ש"הבת הראשונה" משתמשת בזה כדי להופיע בתמונות. וולקוף ומלניה דאגו אז בקפידה שאיוונקה לא תופיע בתמונת השבעתו של הנשיא טראמפ. וולקוף בת ה-49, כתבה בספרה: "מלניה ואני פתחנו במבצע 'לחסום את איוונקה' כדי להרחיק את פרצופה מאותו 'רגע מיוחד ואייקוני'. ידענו היכן יהיו המצלמות. הצלחנו לפענח את מי ייראו כשדונלד ומלניה ישבו בכיסאם וכשהמשפחה תעמוד על רגליה כשדונלד יישבע לנשיאות. אם איוונקה לא הייתה במעבר, פניה היו מוסתרים כשישבה". עבור הרגע בו עמדו, שני בניו של האב לחמישה - בארון, 14, ודונלד ג'וניור, 42 - התמקמו בחכמה. וולקוף הסבירה: "הצבנו את בארון בין דונלד למלניה ודאגנו שדונלד ג'וניור יעמוד לצד מלניה, ולא איוונקה. כן, מבצע 'חסימת איוונקה' היה קטנוני. מלניה נכנסה חזק למשימה הזאת. לדעתנו איוונקה לא הייתה צריכה להפוך את עצמה למוקד תשומת הלב בהשבעה של אביה". התוכנית עבדה - וולקוף הייתה מאושרת כשחבר שלח לה תמונה בה רואים את הראש של מלניה מסתיר את איוונקה בטקס.

עוד בוואלה!

שפת הגוף חושפת: מה מלניה טראמפ באמת חושבת על איוונקה?

לכתבה המלאה

"איוונקה הייתה נחושה להיות הגברת הראשונה"

הדו-קרב בין "שתי הנשים הראשונות" גבר כשמלניה תפסה מושב באגף המזרחי - מטה הבית הלבן המסורתי של אשת הנשיא. וולקוף אמרה: "התקשורת החלה לדווח כי האגף המזרחי הוא מקום חשוך, בודד, עצוב, מלא בכורי עכביש, שהולך ומתפורר. חשדנו מיד באיוונקה". וולקוף טענה שאיוונקה ניסתה להשתלט על משרדים באגף המזרחי. לעיתים היא תהתה: "האם איוונקה נבחרה לנשיאה?".

הסופרת, שהתמקמה בבית הלבן יחד עם מלניה, כתבה: "איוונקה הייתה חסרת רחמים והייתה נחושה להיות הגברת הראשונה. כל יום, כל שעה, הרגיש לי כמו לצייר קווים חדשים באדמה הלא יציבה שבין שתי הנשים הללו". וולקוף טוענת כי בתו של טראמפ הייתה אובססיבית לשושלת קנדי ונראתה רעבה לשלטון. מלניה גלגלה עיניים כשאיוונקה הביעה בעבר את דעתה על האפשרות שהיא תהיה הנשיאה הראשונה של ארה"ב, ומלמלה בתגובה: "לא תודה". בעוד מלניה הייתה מכנה את איוונקה "נסיכה", בעלה של איוונקה, היועץ הבכיר בבית הלבן, ג'ארד קושנר, כונה "הנסיך הליצן ג'ארד".

כשהתפרסמה ידיעה לפיה איוונקה תשנה את "משרד הגברת הראשונה" ל-"משרד המשפחה הראשונה" בבית הלבן, מלניה הסתערה: "מגוחך! זה צריך להיפסק". וולקוף סיפרה גם שמלניה זעמה כשבווג סירבו להבטיח לה את תמונת השער - בזמן שאיוונקה חיזרה נואשות אחרי המגזין. וולקף כתבה: "מלניה הייתה אומרת: 'איוונקה מנסה להשיג את צילומי הבית הלבן'. קיבלתי מידע מהמקורות שלי ואמרתי למלניה, 'היא מנסה להשיג את השער!'". בהזדמנות אחרת, וולקוף ומלניה צחקו בקול רם על ניסיונותיה של איוונקה להתברג באירועי יום האישה הבינלאומי. "הוויכוחים ביניהן נשמעו פחות כמו ויכוחים של האגף המערבי ויותר כמו של מגרש משחקים בבית ספר".

הקרב בין שתי הנשים המשיך לאורך כל הדרך, עד היום ממש כשרק בשבוע שעבר נתפסה מלניה בנאומו של טראמפ בוועידה הרפובליקנית כשהיא מחייכת לאיוונקה החולפת מולה - ומיד זועפת פנים כשזו כבר לא מסתכלת.

התגובה של מלניה לאיוונקה בשבוע שעבר

גיף מלניה טראמפ איוונקה טראמפ הוועידה הרפובליקנית. Giphy
גיף מלניה טראמפ איוונקה טראמפ הוועידה הרפובליקנית/Giphy

מלניה "צחקה עד דמעות" מהאמרה המפורסמת של טראמפ "תופס נשים ב-****"

זו לא הייתה רק איוונקה שהפריעה למלניה. מלניה זלזלה לכאורה בכל משפחתו של טראמפ וכינתה אותם "נחשים" כשהייתה מסמסת לוולקוף, אחרי שהם גנבו את אחד מיועציה. כשאמה של איוונקה, איוונה בת ה-71, כינתה את עצמה "הגברת הראשונה האמיתית" בראיון, נאמר כי מלניה סערה: "אין יותר מאר-א-לאגו בשבילה!", בהתייחס לאחוזה המפוארת של טראמפ בפלורידה.

וולקוף נזכרה גם כיצד היא והגברת הראשונה אכלו ארוחת צהריים ממש אחרי שערוריית הקלטת באוקטובר 2016 - שחשפה את ההערה של טראמפ על הנשים שהיה "תופס אותן ב-****". וולקוף כתבה: "היא הביטה בי, עיניה הכחולות נצצו, ואז היא התחילה לצחוק - צחקה עד כדי כך שהיא הייתה צריכה לנגב את הדמעות מהעיניים שלה במפית. הצחוק היה יותר של שחרור מתח מכל דבר אחר".

מלניה גם עמדה לצד בעלה כשזה נקשר לרומנים עם נשים אחרות. היא השיבה: "אני יודעת עם מי התחתנתי". בשלב מסוים, לדבריה של וולקוף, מלניה התייחסה לשחקנית הפורנו סטורמי דניאלס - ששכבה עם טראמפ לכאורה בתקופת נישואיהם - כ"זונת פורנו". זה, יחד עם חוסר הרצון של הגברת הראשונה לאחוז ביד בעלה באירועים, הניעו תיאורית קונספירציה לפיה מלניה לכודה בנישואיה. אולם, וולקוף טוענת שהרגע שעורר את תנועת #לשחרראתמלניה לא היה קשור כלל לבעלה. בטקס ההשבעה שלו, מלניה נראית מחייכת לבעלה ואז מזעיפה פנים. וולקוף דיברה על הרגע הזה: "הצופים הניחו שהיא חייכה רק כשדונלד הסתכל, וברגע שהוא הוריד ממנה את העיניים, היא נתנה ביטוי לבוז שהרגישה כלפיו. זה בכלל לא מה שקרה שם. מלניה התנהגה ככה כי בארון בדיוק הכה בה בטעות בקרסול, היא הסבירה לי אחר כך".

זוכרים את הרגע הזה?

מלניה בטקס ההשבעה של הנשיא דונלד טראמפ/רויטרס

"טראמפ רצה טקס כמו של קים ג'ונג-און"

ספרה של סטפני וינסטון וולקוף חושף גם כיצד מנהיגותו הכאוטית של טראמפ גרמה לבעיות עוד לפני כניסתו לתפקיד. וולקוף טוענת שהוא רצה שטקס ההשבעה שלו יראה כמו עצרת שערך הדיקטטור קים ג'ונג-און. וולקוף, הנשואה למפתח הנדל"ן דייוויד וולקוף, אמרה שטראמפ אמר לה: "אני רוצה טנקים ומסוקים. תני לזה להיראות כמו צפון קוריאה". לאחר התקף זעם אחד, הנשיא הנבחר פיטר את האיש המפקח על הטקס והעביר את התפקיד לצעיר בן 25 שהביא לו כריך הודו. וולקוף כתבה: "לא יכולתי לדעת אם דונלד רציני... זה מה שהפך את זה למפחיד". באותו זמן, לדבריה, מלניה טענה שהיא לא עוברת לבית הלבן עד שתותקן שם אסלה חדשה. וולקוף אמרה: "זו יכולה הייתה להיות מלכת אנגליה. מלניה לא תעשה את 'העסק האישי ביותר שלה' באסלה משומשת".

צפו בחברה לשעבר של מלניה מספרת על מה שקורה באחורי הקלעים של הגברת הראשונה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully