וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלבס זוכרים את הנופלים: "החיים שלנו - זה הניצחון שלהם"

28.4.2020 / 10:45

בשעה שבה עם ישראל כולו מתייחד עם זכרם של חללי צה"ל וקורבנות פעולות האיבה, גם אנשי תעשיית הבידור המקומית הביעו ברשת את רגשותיהם ביום הזיכרון לנופלים - זאת לצד זכרונות אישיים. וואלה! סלבס מרכינה ראש

כמדי שנה, יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה מציף לא מעט רגשות וזיכרונות בקרב עם ישראל כולו - גם השנה, כאשר היום המיוחד מצוין תחת מגבלות התפשטות נגיף הקורונה. בין מיליוני התושבים שמתייחדים עם זכר הלוחמים ונפגעי הטרור, גם אנשי תעשיית הבידור והמפורסמים המקומיים מבקשים לשתף היום (שלישי) בתחושות ובסיפורים האישיים שלהם. כי במותם, אלה שאינם ציוו לנו את החיים.

מלכת היופי במיל' טיטי איינאו, ששכלה את בן הדודה שלה בפעולה של סיירת גולני, סיפרה ש"אחרי שהוא נהרג יחד עם החברים שלו, מצאו יומן של שטו ושם היה כתוב 'תמיד תהיה חזק יותר מהתירוץ שלך', משפט שכבר ממזמן הפך למוטו אצל כל מי שהוא מכיר! הם כולם צעירים שלא הספיקו כלום בחיים, גם לא טיול קטן בעולם כי 'הטיול הוא אחרי הצבא' ולהרבה אין את האחרי. מוזר ועצוב שאנו חיים בעולם שאבא קובר את הילד שלו. תודה שהגנתם עלינו ועל המדינה בזכותם אנחנו עדיין כאן. והלוואי שלא עוד!".

הזמר איתי לוי, פרסם תמונה של בית עלמין צבאי, ודרש "די למלחמות! די לאלימות! כן לשלום לאהבת חינם ולשמירה על ילדינו ושנפסיק למלא את החלקות הצבאיות בפרט ובית הקברות בכלל!", אז הוסיף "אלוהים תשמור עלינו על חיילינו ותהיה נשמתם של הנופלים על קידוש השם ואהבת המולדת צרורה בצרור החיים".

המנחה קורין גדעון, שיתפה "בחיים לא הייתי לבד בבית ביום הזיכרון. תמיד עם כל המשפחה, זוכרים ביחד את תני, נתנאל אהרן ז"ל, חבר של אבא שלי מהצבא, שנפל במלחמת יום כיפור. אני עונדת את הסיכה לזכרו, וגם לחיי אבא אמנון, שקיבל צל"ש על תפקודו באותה המלחמה, שמלווה אותו עד היום. לחייו ולחיי כל הלוחמים שאמנם חזרו מהקרבות, אבל ממש לא חזרו אותו הדבר".

הדוגמנית נטלי דדון כתבה על איתן ברק, שהיה להרוג הראשון של מבצע "צוק איתן". "תקופה שאני זוכרת את עצמי יחד עם כל עם ישראל פורצת בבכי ולא מצליחה להכיל את הנופלים, את גילם ואת כאב המשפחות וכאמא עוד יותר מתמיד זה אף פעם לא נתפס, לנו יש יום להם חיים שלמים כל דקה לנשום בלעדיהם". אז, הוסיפה ש"לאחר הישיבה עם החברים והמשפחה בשבעה זוכרת את עצמי תוך כדי הסיפורים חשה מין פספוס שלא להכיר אדם שכזה עוד בחייו, במקריות, או שלטעמי אין מקריות בעולם, נפלה בידיי הזכות להנציח בעזרת שיר שעד היום עוד קשה לי לשמוע, שיר זיכרון שנתנה לו חיים והכניסה בו כל כל הרבה רגש ריטה. השיר שלך 'ילד איתן' ושל כל אמא ששולחת חייל מהבית החוצה, הזכות להיות מחוברת באופן כלשהו והיום עוד יותר ולומר לך תודה על מדינה על בית ועל הקרבה, תודה לך איתן".

מיכל אנסקי פרסמה תמונה של קברו של ראובן גבריהו, לצד הכיתוב "דוד ראובן", אסי עזר פרסם טקסט של שיר נוגע ללב, בעוד שיעל בר זוהר וגיא זוארץ החליטו לקיים אמש (שני) ערב זיכרון ביתי, אותו שידרו ברשתות החברתיות. יוצא הריאליטי אסיף אלקיים, שחזר כי "מגיל 14 אני על מדים. כחניך בפנימייה צבאית - זכיתי בכל יום זיכרון לדגל את הנשק, לצעוד בשמאל ימין ולעמוד דום למשמע פקודת היום. מאז שאני נער אני מתאבל על הנופלים כשמדים לגופי, וכך חשתי שעצם יראת הכבוד שאני רוכש למדים - היא ההנצחה המושלמת. הרגשתי ממשיך דרכם, נושא הדגל".

את החוויות, סיכם אלקיים ב"תנצלו את היום הזה כדי ללמוד על הגיבורים שהקריבו את חייהם עבורנו. אנחנו לא צריכים טקסים כדי לזכור, הקיום שלנו, כאן, בארץ ישראל - הוא המשך דרכם, הוא הזיכרון. כי החיים שלנו - זה הניצחון שלהם".

כוכב הילדים יובל המבולבל, כתב "צה"ל יקר שלי הגעתי אליך בגיל 18 עם חלום להופיע בלהקה צבאית, אבל החלטת שבשביל המדינה אני אתרום יותר ביחידה קרבית. טירונות קשה אימונים מפרכים, קו בלבנון ופעולות בשטחים, כל מה שתמיד קורה בחדשות פתאום קורה לך מול העיניים וכשצריך אתה מסתער מבלי לחשוב פעמיים. ופתאום מגיע גם רגע בו אתה מאבד חבר ולא משנה מה תגיד או תעשה כאן שום דבר לא עוזר". לצד תמונה עם חבריו במדים, הוסיף "רק הבנה שבזכות אותם לוחמים אנחנו יכולים כאן בשקט לחיות עבודה, בתי ספר, קניות, בילויים והגשמת חלומות... וגם אני הגשמתי לי חלום: משמח בהצגות ומופעים ומצה"ל שלי תמיד אשא בליבי את ערך אחוות הלוחמים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully