וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נשאיר אותם לבד": מפורסמים זוכרים את קורבנות השואה והניצולים

21.4.2020 / 10:01

גם ביום הזיכרון הנוכחי לשואה ולגבורה, כמה מהאנשים המפורסמים בישראל בחרו להביע את רגשותיהם, סיפורים אישיים ולשתף בזכרונות שלהם מניצולי השואה - בתמונות מהתקופה ההיא ובעדויות משפחתיות. וואלה! סלבס זוכרת תמיד

ניקול ראידמן וילידה מצולמים עם טלאי מגן דוד צהוב. אינסטגרם, צילום מסך
ניקול ראידמן וילדיה/צילום מסך, אינסטגרם

כמדי שנה, גם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה 2020 - שחל בנסיבות שונות מאלה שהיו בשנים שלפניו - מיליוני ישראלים ויהודים בישראל ובעולם כולו מתייחדים היום (ג') עם זכר מיליוני קורבנות השואה ומחזקים את השורדים וניצולי התקופה הארורה - בהם גם אנשי בידור מקומיים. חלקם, החליטו להביע ברשתות החברתיות תמיכה ועידוד בניצולים שעדיין חולקים עם העולם את חוויותיהם, אחרים עודדו את השיח על זיכרון התקופה שבמהלכה נרצחו שישה מיליון יהודים, כשאחרים חלקו חוויות שנוגעות לבני משפחותיהם שנספו או שרדו את השנים הקשות של מלחמת העולם השנייה.

ניקול ראידמן, פרסמה אמש תמונה שבה היא נראית עם ילדיה - שלושתם נושאים טלאי צהוב, לזיכרון קרבנות התקופה הארורה. בעוד שהצילום עורר תגובות מעורבות (חיזוקים אל מול טענות על חוסר רגישות של הכוכבת), היה זה אקי אבני שכתב לראידמן "כל הכבוד ניקול, צריך לזכור ולהזכיר בכל דרך שמכבדת את מיליוני הנספים, ואת מכבדת, מעלה את המודעות, בארץ ובעולם. משפחתך נספתה בשואה בידי המרצחים הנאצים, ואת יהודייה שממשיכה דור יהודי בארץ ישראל. זהו ניצחונך".

נועה קירל פרסמה תמונה מביקור בבית קברות באירופה בום השואה. אינסטגרם, צילום מסך
נועה קירל/צילום מסך, אינסטגרם

לאה שנירר, כתבה לאמה ניצולת השואה "אמאל'ה שלי כמה ברת מזל אני שאת אמא שלי... אמא גיבורה שלי!", אז הוסיפה, "לפני שלושה חודשים הדלקת נר נשמה בביתן 10 במחנה ההשמדה אושוויץ שם הצורר ד"ר מנגלה עשה עליכן ניסויים ואלוהים יודע איך שרדת והשנה סגרת מעגל וחזרת כאמא וסבתא גאה לשם וחזרת. מחוזקת ניצחת את מנגלה. הערב הדלקנו נירות נשמה בבית שלנו בארץ שלנו מוקפת בילדים והנכדים. לזכר היקרים האהובים שלא שרדו". הבדרן ציון ברוך, ציין ש"כל שנה ביום הזה, אני בוכה ולא מאמין מה בני אדם (ככה מספרים שהם היו בני אדם) עשו לאנשים רק בגלל היותם יהודים. השנה הכי כואב לי שהנגיף הזה לקח להם את הניצחון הכי גדול שלהם, לא להיות עם הילדים והנכדים שלהם. ליבי איתכם גיבורי עמנו".

מאיה בוסקילה העידה ש"כל שנה, ביום הזה, אני לא רגועה. הדמעות לא מניחות לי והמוח, ברוך ה', מסרב לשכוח! כל עוד אני חיה, אזכיר את השואה, אספר ללני שלי על השואה, לא אתן (כמו תמיד) לאף אחד מבני ביתי לראות שום דבר בטלוויזיה ביום הזה מלבד סרטים ותכניות על השואה. כי אני ומקווה שכולנו, כעם יהודי אחד ומאוחד לעולם לא נשכח. גיבורי עמנו, יהי זכרם ברוך... ולאלה שנותרו בחיים וניצלו, אנחנו קדים לכם קידה". גם הזמר רותם כהן, הבטיח ש"כל עוד כוחי במותניי, כל עוד נשמה באפי, אזכור ואעשה הכל שהדורות הבאים לא ישכחו אף לא אחד מתוך 6 מיליון היהודים שנרצחו בשואה. אנחנו כוח. כוח לשינוי, כוח לתת, כוח שיכול להזיז הרים, כוח שיודע להציל נפש".

מלי לוי, כתבה לצד תמונה של קבר אחים, כי "הצבעים היום שונים מבכל יום ומאתמול, כל דבר מרגיש שום דבר אל מול המראות האלו שמטלטלים אותנו כל פעם כאילו זאת הפעם הראשונה שנחשפות עינינו לזוועות. ולחשוב שזה היה ממש לפני רגע. וכשיירד הערב, לאחר שהתאחדנו כדיי לזכור את אלו שאינם, חובתיינו לזכור ולדאוג לאלו שעדיין כאן". צופית גרנט ציינה אף היא "הלב פצוע, שותת דם רק מעצם הרעיון שיש ביננו ניצולי שואה בודדים ורעבים, אני כל כך מתביישת. מי אנחנו? מה אנחנו?".

ליהיא גרינר פרסמה תמונה עם סבתה, כמו לירון ויצמן, שכתבה שסבתה בתיה ויצמן "היחידה ששרדה, אחרי שנתיים בגטו ועוד שלוש שנים של עבודת כפייה יום יום במחנה תחמושת. שנות הנעורים היפות אומרים?", אז הוסיפה "סבתא שלי לא אהבה לדבר על המלחמה, היא תמיד אמרה שהיא סבלה מספיק בשביל כולנו... בשבועות האחרונים, יוצא לי לחשוב המון על האנשים בדור ההוא. איך הם עמדו בזה. איך הם הצליחו לשרוד... לעולם לא אצליח להבין מה עברה שם, מה חוותה, את הסיוטים בימים, את הסיוטים בלילות. ואולי מוטב שכך... אני מבטיחה לך סבתא, לזכור כל הזמן. ואף פעם לא לשכוח. לקרוא, לספר, לדבר, להתעניין. וגם להשתדל לא לזרוק לחם לפח. מבטיחה".

כוכבת הסדרה המדוברת "המורדת", שירה האס, שיתפה תמונה של שיחת וידאו משפחתית והסבירה ש"סבתי, אהבת חיי וניצולת שואה בת 86 נמצאת בהסגר, ללא בני משפחה לצדה. היום קיימנו שיחת זום ביחד כיוון שגם בזמני קורונה ובעיקר ביום זה - לעולם לא נשאיר אותה לבד. לעולם לא נשכח. תמיד נזכור". גם סנדרה רינגלר פרסמה תמונה של סבתה, לצדה הכיתוב "סבתי אסתר פריזנט ניצולת שואה ילידת פולין שהיגרה לצרפת ועברה את מלחמת העולם השנייה בפריז, הצליחה לברוח לגבול השוויצרי עם בעלה ותינוק קטן.. אני התינוקת הראשונה במשפחה שנולדה כאן בארץ ישראל... אין לכם מושג כמה פעמים שמעתי את המשפט 'יש לך מזל גדול שאת חיה במדינה שלך ואף אחד לא יכול לקרוא לך יהודייה מלוכלכת' או בצרפתית כפי שבאבי ואמא שלי שמעו לא פעם "sale juif". אז תודה לך באבי גיבורה...".

שירי מימון מדליקה נר נשמה לזכר נספה בשואה. עמותת "שם ונר",
שירי מימון מדליקה נר זיכרון/עמותת "שם ונר"
מיכל אנסקי מדליקה נר נשמה לזכר נספה בשואה. עמותת "שם ונר",
מיכל אנסקי מדליקה נר זיכרון/עמותת "שם ונר"

במקביל, היו כאלה שבחרו להדליק נר זיכרון לזכר אדם שנספה בתקופה ההיא, במסגרת הפעילות להנצחת השואה שנערכת מדי שנה על ידי עמותת "שם ונר". אל המשתתפים, הצטרפו הפעם גם דנה אינטרנשיונל, גלית גוטמן, שירי מימון, יובל דיין, יעל בר זוהר וגיא זוארץ, מיכל אנסקי ואחרים.

View this post on Instagram

לפני מספר חדשים הופעתי במרכז "גיל עד". זכיתי להכיר שם אנשים יפים ונטולי גיל והתאהבתי ברחל קליין . אשה שעברה את כל תלאות החיים ושומרת על אופטימיות שנותנת המון השראה .מחר אנחנו מציינים את יום השואה וזו הזדמנות עבורי להכיר לכם אותה ולקבל עוד מאורה של האשה הנדירה הזאת . שתספר לנו קצת מחייה, מעברה ומחכמת חייה. החיים מתקדמים ובתוכינו בני האדם קיים הפוטנציאל לאהבה וגם להרס. ולכן עלינו לכבד, לספוג ולהתעצב על פי המאורעות שהביאו אותנו להיום. לבית משלנו לארץ ישראל??.הערב ב19:30 אערוך אצלי בדף הפייסבוק מפגש זום בו נפגוש את רחל ואשיר לכם מספר שירים שמחוברים ליום הזה. אם יש שאלות שהייתם רוצים לשאול אשה שעברה את החיים האלו ונראית כלכך נפלא מוזמנים לכתוב כאן ונשמע את תשובותיה היפות. מצרפת בתמונות את סבתי האהובה שלו היתה בחיים היתי מארחת גם אותה לכבוד היום המיוחד הזה .וגם תמונה שלה ושל סבי המתוק שהם הזוג הכי יפה שפגשתי בחיי . (דורה ופליקס בלומין ז"ל) נפגש הערב! A few months ago I performed at the "Gil-Ad" Center. I got to know beautiful and ageless people there and fell in love with Rachel Klein. A woman who went through a lot in her life and still maintains optimism that inspires all of us. Tomorrow we mark the Holocaust Day. This is an opportunity for you all to get to know her and to receive more of this rare women's ray of light. She will tell us some of her life, her pat and her wisdom. Life continues to progress and we have the potential for both love and destruction. And so we must respect, absorb and shape the events that were brought us today. To our own home to the Land of Israel. Tonight at 7:30 pm I will have a zoom meeting on my Facebook page where we will meet Rachel and sing a few songs, especially for this day. If there are any questions you would like to ask a woman who has been through life and looks so wonderful, feel free to write here and hear her beautiful answers. I attached here pictures of my beloved grandmother. If only she were still alive I would also host her in honor of this special day. (Dora and Felix Bloomin RIP) See you tonight Join Zoom Meeting https://us04web.zoom.us/j/77650725692 Meeting ID: 776 5072 5692

A post shared by Marina Maximilian (@marinamaximilian) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully