וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נטע ברזילי נראית כמו דראג קווין, אני מתה על זה"

14.5.2019 / 0:00

עושה דווקא למתנגדי ישראל, חולמת לפגוש את נטע ויורדת על הברכיים כמו מדונה: שיחקנו עם יוריקה אוהרה, אחת הדראג קווינז האהובות שיצאו מ"מרוץ הדראג של רופול" שתופיע השבוע בארץ, את משחק האסוציאציות - ואתם חייבים לקרוא מה היה למלכת הפיל לומר

יוריקה, רופול דראג רייס. GettyImages
חזרה לרדת על ארבע. יוריקה אוהרה/GettyImages

אי שם בעת העתיקה, כאשר ארכימדס יצא עירום מהאמבט בעודו צועק "אאוריקה, אאוריקה!" ("מצאתי" בעברית, או "יוריקה" בלעז) - הוא כנראה לא תיאר לעצמו שהמילה שפלט בהתרגשות כשגילה חוק פיזיקלי, תהפוך לשם הבמה של אחת ממלכות הדראג המפורסמות בעולם, יוצאת ריאליטי הדראג קווינז האמריקאי הפופולרי, "המירוץ לדראג של רופול". חיפשתם הופעה מרגשת בין שלל אירועי שבוע האירוויזיון הצבעוני? מצאתם, יוריקה אוהרה מגיעה בקרוב לתת שואו בארץ!

בין שלל הפרפורמריות שיצאו תחת ידה של רופול, מלכת הדראג המפורסמת בעולם שמובילה כבר עשור את התחרות שכבשה את הקהילה הגאה בפרט והגלובוס בכלל, נדמה שיוריקה (דיוויד הוגארד) היא השואו גירל ה"מוכה" מכולן: גדולת ממדים, שספגה ביקורת על גודלה הפיזי (שבגללו היא קוראת לעצמה "אלפנט קווין, מלכת הפיל"), נפצעה במהלך משימה בעונה התשיעית של הריאליטי ונשלחה הביתה לעבור ניתוח בברך, רק כדי לעשות קאמבק לתחרות בעונתה העשירית, להפוך לפייבוריטית של צופים רבים ולהתחרות עד הגמר, שבו, ספוילר, לא זכתה.

לתל אביב היא מגיעה כדי להופיע ביום חמישי (16 במאי) במועדון התאטרון שביפו, שעורך שבוע שלם של מסיבות אירוויזיון מיוחדות - בהפקת אורן סולו, לירון אבניר ורותם ראף. בשיאו של השבוע הנוצץ, יוריקה תעלה על הבמה כחלק מערב שכולו יוקדש למדונה, מי שצפויה להופיע על במת תחרות השירה במהלך הגמר שיערך יומיים אחר כך. מן הסתם, גם השואו של יוריקה במועדון התאטרון יכלול מופע ליפסינק מיוחד לשיר של מלכת הפופ ובלי שום תלונות על כאבים בברך, לדבריה. "לא כואב לי, הברך די בסדר... חזרתי למצוץ זין אז כנראה שהכל ממש תקין!", היא מספרת בצחוק בריאיון מיוחד לוואלה! תרבות, רגע לפני שהיא משחקת במשחק אסוציאציות שכל כולו מוקדש לאלפנט קווין.

יוריקה, רופול דראג רייס. GettyImages
דרך לביטוי עצמי. יוריקה/GettyImages

דראג קווין

"כשאני חושבת על הצירוף דראג קווין, אני חושבת על דעות קדומות נגד הפרפורמריות, אבל זאת בעיקר אמנות, דרך לביטוי עצמי. דראג זו דרך מיוחדת לבטא את עצמך, האנדרוגיניות מעניקה לאמנות הזאת עומק שמגיע מתחת לפני השטח, מגרה אנשים, מבדר אותם כשאתה מופיע מולם על במה".

רופול

"חד קרן, ככה היא נראית. בפעם הראשונה שצעדתי על המסלול וראיתי אותה בלבוש דראג מלא, זה היה קסום, ממש ראיתי את חד הקרן של הדראג - וזה משהו שרק המשתתפים בתכנית זוכים לראות. היא שינתה את החיים של כולנו ואת תעשיית הדראג באופן כללי, כמו גם הריאליטי שבנו, היא והצוות, נגעו, השפיעו ושינו המון חיים. אני אישית יצאתי מעיירה קטנה והגעתי להגשים את החלום שלי בלוס אנג'לס, כך שהיום אחרי התכנית אני מתקדמת בכיוון של קריירת משחק, עובדת על פרויקטים מרגשים בתחום וחיה את החלום שכל מי שמגיע לאל.איי רודף אחריו".

יוריקה, רופול, דראג רייס. GettyImages
חד קרן קסום. יוריקה עם רופול/GettyImages
רופול צ'ארלס. GettyImages
הדראג קווין המפורסמת בעולם. רופול/GettyImages

רופול'ס דראג רייס - אולסטארז

"אלסקה, מונה אקסצ'יינג', טריניטי, וואו. אני מתה על התחרות וזה שהיא קצת יותר מעניינת מעונה 'רגילה', זאת גרסה מיוחדת, דרמטית יותר לתחרות הדראג. אני לא יכולה לגלות הכל אבל... מי יודע אולי אשתתף בה בעתיד. כמו עוד אחרים!".

מישל ויסאג'

"כלבה! ברור שגם כשהיא מגיעה ממקום ביקורתי, דעתני, שופט, היא בעצם ממש אימהית. היא פשוט בקטע של אהבה קשה".

So emotional

"בכיתי כמו תינוקת כשסשה ולור, הדראג קווין שהתחרתה לצדי בעונה 9 וניצחה עם השיר של ויטני יוסטון בתחרות הליפסינק, כשהופיעה איתו על הבמה. ראיתי את האהבה ששררה באולם באותו רגע, כמה היה לסשה חשוב לנצח את התחרות לזכרה של אמה, זה היה ביצוע עוצמתי ורגע כל כך מעצים עבור כל מי שנכח באולם הגדול שבו צולם גמר העונה, קסום באופן הכי מפורש שיש. אי אפשר היה שלא לבכות".

טרנסג'נדריות

"האישה שהכניסה אותי לדראג היא טרנסג'נדרית, כך שיש סיכוי שגם נשים טרנסג'נדריות ישתתפו בעתיד בתכנית של רופול - אנחנו מגיעים לנקודה שבו זה חייב לקרות. אני מקווה שמשתתפות עבר, מהעונות הראשונות, שעברו את התהליך אחרי שהתפרסמו על המסך, יזכו להשתתף בתכנית שוב - אבל כאדם פתוח. זה תלוי באדם שעולה לבמה, אני מכירה נשים טרנסג'נדיות שמופיעות, נותנות שואו דרמטי אבל מגדירות עצמן כבדרניות ולא כמלכות דראג, חקייניות נשים.

רק שהבעיה עם טרנסג'נדריות ב'דראג רייס', היא בהגדרה של פורמט התכנית ואיך שהיא מעצבת את העלילה, אתה מצפה לראות את השינוי של הגבר והמעבר לדמות האישה המופיעה, מה שנפגם אם את מגיעה מראש כאישה טרנסית, עם איברים נשיים. התכנית בנויה על הבנים האלה, שלמרות העבר שחוו, התנאים שבהם גדלו והטראומות, מצליחים לבטא את עצמם הכי טוב באמצעות החיקוי הנשי והדמויות הגדולות מהחיים על הבמה. כך שאם נשים ישתתפו בתחרות, הצופה פחות יהנה ממה שקורה על המסך ולא יקבל את המהפך הזה. למרות הכל, בגלל המודעות של הקהל לקהילה הטרנסג'נדרית, שגוברת בשנים האחרונות יותר ויותר, אני לא חושב שבעתיד יפריע לצופים לראות טרנסיות בתחרות, זה כבר לא ישנה לאף אחד".

מוסקינו, הייץ אנד אם. הנס מוריץ,
תתבגרי. אקווריה ל-ה&מ/הנס מוריץ

אקווריה

"מי שניצחה אותי בגמר של עונה 10 היא ממש יפה, באמת מתוקה ולעזאזל, משוגעת כל כך. אקווריה מאוד מצליחה מגיל ממש צעיר, יש לה עוד דרך להתבגר אבל היא עושה עבודה ממש טובה, תוך כדי גדילה וצמיחה".

מיס ונג'י

"הו, הקול הצעקני החזק שלה יכול לשגע, אבל היא פשוט מתוקה. אני חושבת שהניסיון שלה דומה לשלי, למרות שלא הייתי משווה בנינו או את עצמי בפרט לאף אחד או אחת. אני וונג'י דיברנו הרבה על הקאמבק לעונה נוספת בתכנית, מה שעבר עליי, לבחון איך את מציגה את עצמך בפני הקהל על המסך ומה לומר או לא לומר מול המצלמות".

יוריקה, רופול דראג רייס. GettyImages
עם החברות לעונה העשירית של "מירוץ הדראג של רופול"/GettyImages

מדונה

"מדונה היא ווגינג, היא הריקוד, התלבושות, היא אגדה חיה. מדונה היא אייקונית, אחת האמניות האהובות עליי מאז ומעולם, כך שבהחלט אבצע קטע שלה בהופעה שלי בישראל. אני חושבת לעשות ליפסינק לשיר Vogue או את Like A Virgin, Frozen, יש כל כך הרבה קלאסיקות מדהימות לבחור מהן".

ליידי גאגא

"אני מרגישה שהיא המדונה של הדור החדש, אם זה נשמע הגיוני. היא אחת האיידולים שלי. כשפגשתי אותה בתחילת העונה התשיעית שבה השתתפתי, זה היה הרגע שהבנתי שאני בהוליווד. לכן זה היה כל כך מלא ברגשות ואמוציונלי עבורי, ממש באותו הרגע זה הכה בי שעשיתי את זה, שאני בדרך למסלול קריירה במקצוע, במה שאני הכי אוהב לעשות. זה היה רגע אמיתי, כנה, של 'וואו', מצד אחד קצת לא יאמן, מנגד שני הייתה שם אווירה של קסם".

מדונה, מאלומה בטקס פרסי הבילבורד 2019. GettyImages
אגדה חיה. מדונה/GettyImages

אמריקה

"כסף! בכנות, כמו בדגל שלנו, ככה זה באמריקה, אתה יכול להיות קו ישר ולהסתדר בשורה עם כולם או להיות כוכב ולזרוח מעל כולם מבלי שיגדירו אותך. זה החלום האמריקאי".

ישראל

"אני לא יודעת הרבה על המדינה, אבל ממש מתרגשת ומחכה לראות את כולם בתל אביב! אני יודעת שיש הרבה מחלוקת באזור, נגד הופעות בפני הקהל המקומי. כשהודעתי על ההופעה שלי בתל אביב, שמעתי ממעריצים שלא רוצים שאגיע להופיע אצלכם - אבל אני אישית מרגישה שבמצב הזה הדבר שהכי חשוב לעשות הוא להופיע ולעלות על הבמה לא משנה מה. לעולם לא יהיה שינוי אם ניכנע, אם לא נופיע ונביע את דעתנו. אני חייבת לממש את החופש לומר ולעשות מה שאנחנו מרגישים, דרך האמנות".

יוריקה, רופול דראג רייס. GettyImages
ממשת את החופש להופיע בתל אביב/GettyImages

Oversize

"שיער, מייק אפ, טיפוח, גלאם וזוהר. לא משנה כמה גדול, אף פעם זה לא יותר מדי, מותק".

נטע ברזילי

"אני לא יודעת הרבה על תחרות האירוויזיון, אני מניחה שאני צריכה לחקור קצת את הנושא של האירוויזיון הזה לפני שאני מגיעה. אבל אני מתה על נטע, אני עוקבת אחריה - הגעתי אליה במקרה ומאז אני ממש מחבבת את הקטע של הקרנף. היא ביג גירל, שעושה לי את זה עם הלוק שלה והעובדה שהיא מופיעה עם קרן על הראש, היא נראית ומופיעה כמו דראג קווין.

לא ידעתי מאיפה היא, שהיא מישראל - מושלם, כי הכרתי אותה בכלל ביוטיוב, לא ידעתי שהיא ניצחה באירוויזיון! וואו, אני אשמח לפגוש אותה אם אנחנו באותה העיר באותו הזמן. אתה יכול לארגן לנו מפגש כזה?"

נטע ברזילי. דניאל קמינסקי,
תפגוש את הקרנפית בארץ? נטע ברזילי/דניאל קמינסקי
יוריקה, רופול דראג רייס. GettyImages
מלכת הפיל. יוריקה/GettyImages

גברים ישראלים

"הו, הם כל כך נאים... מותק, אני לא יכולה לחכות עד שאפגוש אותם. שחומים, שעירים, חסונים, בהירים, תן לי את זה, אני מוכנה מדיייי. חם לי. אני כבר אוהבת אותם, תזכיר מתי אני כבר עולה על הטיסה?"

יוריקה, רופול דראג רייס. GettyImages
לא רק הגברים בארץ מחכים. יוריקה בהופעה/GettyImages
יוריקה, רופול דראג רייס. GettyImages
ענוגה. מלכת הפיל/GettyImages
יוריקה, רופול דראג רייס. GettyImages
תעלה על במת מועדון התאטרון. יוריקה אוהרה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully