וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת 71 וכמה? המפורסמים מנחשים מתי הוקמה המדינה

אמנון גולדמן

9.5.2019 / 10:30

יש כמה מורות להיסטוריה שמאוד יכעסו בחג העצמאות הזה, כיוון שהאנשים הכי מוכרים בביצת הבידור כנראה לא בדיוק יודעים בת כמה המדינה שבה הם חיים. זה מה שעפר שכטר, טיטי איינאו, עומר דרור ואחרים ענו כשנשאלו על ישראל. וואלה! סלבס חינוכית

שאלון סלבס לקראת יום העצמאות 2019 (צילום: אבי כהן, עריכה: אביב אירגז)

זוכרים איך מדינת ישראל ציינה בקול תרועה, שמחה וששון 70 שנים להקמתה ממש לפני שנה - ביום העצמאות שעבר? אז זהו, שמתברר שכמה מהאנשים הכי מוכרים בתעשיית הבידור המקומית לא זכרו את זה, כיוון שכאשר וואלה! סלבס שאלה אותם לקראת חגיגות יום העצמאות ה-71 בת כמה תהיה המדינה שבה הם חיים... רובם פשוט התבלבלו.

המורים להיסטוריה שהשקיעו בכיתות הלימוד של עומר דרור, טיטי איינאו או מאיה ורטהיימר, לתשומת לבכם, מתברר שאלה שחינכתם בעבר קצת שכחו או התבלבלו, כיוון שגמגמו כשנדרשו לענות על הסוגיה. ציונות או לא להיות? אז זהו, שהגיל עוד היה החלק הקל יותר, כי תאריך ההקמה של המדינה היה אפילו קשה יותר לפתרון.

שמחה גואטה, למשל, טענה שמדובר בהתקלה של ממש. מילא שג'ובאני רוסו, שלא נולד בארץ האבות, לא ידע את התאריך ההיסטורי - אבל קסניה טרנטול, השורדת לונא מנסור או בל אגם (שטובה רק באריכים לועזיים!) לא ידעו את התשובה, בעוד שהדוגמנית נועם פרוסט, התבלבלה עם המועד עם זה שבו האו"ם הצביע על סיום המנדט הבריטי והקמת שתי מדינות עצמאיות בארץ ישראל.

טיטי איינאו. רפי דלויה
רגע, 72? טיטי איינאו/רפי דלויה
עפר שכטר. רפי דלויה
תש... תש... תשלימו לבד. עפר שכטר/רפי דלויה

שאלות קצת יותר קלות? זהו, כשנשאלו למי היו נותנים להדליק משואה לתפארת מדינת ישראל, עומר דרור פרגן לשחקן נוה צור ועפר שכטר הציע את חברו השחקן מיכאל מושונוב, בעוד שבל אגם כיבדה את מיקי בוגנים, כי "הכי מגיע לו, גידל דור שלם של טרנסיות כמוני". בעוד שאורי לייזרוביץ' שיבח את נועה קירל ("על הברכות יום הולדת והסלפי, רק על זה מגיע לה משואה"), שמחה גואטה חושבת ש"לאבא שלי מגיע להדליק, קוראים לו יגאל גואטה והוא בן אדם שמאחד את כולם". בכל זאת, חבר כנסת לשעבר.

אי אפשר בלי זה, למי המפורסמים היו שמחים לתת פטיש כחול-לבן בראש? "נראה לי שכבר נתתי לו בשבוע האופנה. אלי ישי", קבעה בל אגם, כאשר נועם פרוסט ציינה את "כל הנהגים שמצפצפים סתם" בתור סופר מעצבנים. "הייתי נותן לכמה שרים בכנת איזה פטיש כחול-לבן על הראש. שיתעוררו", אמר השחקן עופר חיון ורק אומר דרור בחר ב"אף אחד כרגע. אולי לך כי אתה מעצבן אותי עם הטריוויה". נו, חג עצמאות שמח גם לך, צ'ארמר.


וואלה! סלבס מזהירה שתיתן פטיש בראש לכל מי שלא יסכים לחלוק איתה פיתה עם חומוס.

בל אגם, דרור קונטנטו. אבי ולדמן,
כמו פטיש בראש. בל אגם/אבי ולדמן
שמחה גואטה. ניר פקין
גאה באבא שלה. שמחה גואטה/ניר פקין
עומר דרור. אביב חופי,
זבנג לוואלה! סלבס? קיבלת. עומר דרור/אביב חופי
אורי לייזרוביץ'. ראובן קסטרו
נועה קירל מדליקה אותו. אורי לייזרוביץ'/ראובן קסטרו
קסניה טרנטול. ענת מוסברג,
בוקר טוב וחג עצמאות שמח. קסניה טרנטול/ענת מוסברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully