וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 מקומות ואטרקציות שאסור לפספס בברלין

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

1.4.2019 / 8:55

מהמראה המדהים של העיר מראש מגדל הטלוויזיה, דרך שופינג בשדרת אונטר דן לינדן וסלפי על רקע שער ברנדנבורג ועד לביקור חובה באנדרטת השואה המונומנטלית. אם טרם הייתם בברלין, זאת הרשימה עבורכם

שער ברנדנבורג, ברלין. ShutterStock
האתר המפורסם ביותר של ברלין ואחד מציוני הדרך ההיסטוריים שלה. שער ברנדנבורג/ShutterStock

רגע, לא הייתם בברלין? באמת? אלפי הישראלים שביקרו בבירת גרמניה בשנים האחרונות נותנים תחושה שלכו-לם כבר סלפי על רקע החומה ופוסטים עם תמונות מעוררות קנאה משדרת אונטר דן לינדר האלגנטית שעצי התרצה צובעים אותה בירוק. כן, ברלין היא אחד היעדים הפופולריים והחביבים על הישראלים זכות שפע האטרקציות שבה, המחירים היחסית זולים והאפשרות לחופשה אורבנית עם עומק היסטורי, עניין קולינרי ואופציה לביקור בפוטסדאם השכנה. בין אם אתם טסים לסופ"ש קצר ובין אם אתם מתכננים לבלות בה כמה ימים כדי לספוג אותה היטב, יש כמה וכמה מקומות ואטרקציות שאסור לכם לפספס.

שער ברנדנבורג

לכל עיר גדולה בעולם יש סמל אדריכלי - הקולוסיאום ברומא, הביג בן בלונדון, מגדל אייפל בפריז - ועבור ברלין זהו שער ברנדנבורג, האתר המפורסם ביותר של העיר ואחד מציוני הדרך ההיסטוריים שלה. השער מתקשר לסמל אחר של ברלין - החומה - וזאת משום שבמשך שנים הוא סימן את מקום החציצה בין מזרח העיר למערבה. השער, שממוקם בכיכר פריז, הוא שער ניצחון שהוקם ב-1788 ומתנשא לגובה של 26 מטרים. רוחבו כ-65 מטרים, הוא כולל 12 עמודים דורים אדירים ובראשו פסל אלת הניצחון. במהלך המלחמה הקרה אזור השער היה סגור לתנועה והוא נפתח מחדש ב-1989 עם נפילת מזרח גרמניה.

טיול מאורגן לברלין

פארק טיגארטן, ברלין. ShutterStock
קצת טבע באמצע הג'ונגל העירוני ונוף יפהפה של ברלין מזווית אחרת. פארק טיגארטן/ShutterStock

אונטר דן לינדן

את הדרך אל שער ברנדנבורג ובחזרה אתם תעשו תוך כדי הליכה בשדרה המרכזית והמהודרת של בירת גרמניה. עצי התרזה במרכזה מעניקים לה נופך אלגנטי ונינוח, החנויות ובתי הקפה יספקו לכם מקומות לשופינג ומנוחה ויש לאורכה כמה מבנים אטרקטיביים לביקור דוגמת בניין האופרה המרשים, גלריית גוגנהיים, מוזיאון ההיסטוריה של גרמניה, הקתדרלה של ברלין וכיכר בבלפלאץ, שבה שרפו הנאצים ספרים ב-1933, שבה אנדרטה המפורסמת של האומן הישראלי מיכה אולמן.

פארק טיגארטן

שדרת אונטר דן לינדן מגיעה ממזרח אל שער ברנדנבורג ומעבר לו, בצד המערבי, נמצא הפארק העירוני הגדול והיפה, שמספק קצת טבע באמצע הג'ונגל העירוני. הפארק משובץ פסלים יפים, תוכלו לבקר בו בגן החיות העירוני וההליכה בין שביליו המיוערים נעימה ומהנה. באמצע הפארק נמצא עוד אייקון מקומי - עמוד הניצחון של ברלין, שמציין את ניצחון פרוסיה על דנמרק הניצחון המרשים של ברלין, שנבנה לכבוד הניצחון של פרוסיה בקרב נגד דנמרק. מנהרה קטנה מובילה אל מדרגות ספירלות שבעזרתן תגיעו לתצפית שבראש המגדל. הנוף משם יפהפה וזאת נקודת צילום והשקפה שתעניק לכם זווית אחרת של ברלין.

עוד באותו נושא

חמש סיבות שיגרמו לכם לעזוב הכול ולעוף לקובה

לכתבה המלאה
אנדרטת השואה, ברלין. ShutterStock
ההליכה בין הקוביות האפורות יוצרת תחושה מעיקה וכאוטית, והגודל ממחיש את ממדי האובדן. אנדרטת השואה/ShutterStock

בניין הרייכסטאג

במרחק של כ-200 מטרים צפונים לשער ברנדנבורג עומד אחד המבנים המפורסמים בעולם, אשר שימש כבית הפרלמנט הגרמני עד שהוצת ב-1933 על ידי הנאצים ובהמשך הפך לסמל הניצחון על משטרו הרצחני של היטלר כשהצבא האדום תלה את דגל ברית המועצות על גגו במאי 1945. לאחר ששוקם וגרמניה אוחדה, הבניין המפואר עבר שיפוץ מקיף וחזר לשמש כבית הנבחרים הגרמני.

אנדרטת השואה

כמאה מטרים דרומית לשער ברנדנבורג נמצאת אנדרטת השואה המונומנטלית. המיקום שלה אינו מקרי - במקום הזה עמדו משרדיו של היטלר בימי הרייך השלישי. האנדרטה היא אחת המיוחדות בעולם מבחינה אדריכלית. עיצב אותה האדריכל היהודי-אמריקאי פיטר אייזנמן ולמעשה מדובר בשטח של כ-19 אלף מ"ר אשר בו ניצבים 2,711 קוביות בטון בממדים שונים ובאופן שמזכיר בית עלמין. האנדרטה, שנחנכה ב-2005, ההליכה בין הקוביות האפורות יוצרת תחושה מעיקה וכאוטית, והגודל ממחיש את ממדי האובדן.

כיכר פוטסדאם

אין אירוע לאומי, מסיבת יום שנה אזרחית או זכייה של גרמניה בגביע העולם בכדורגל שאינם נחגגים בכיכר המפורסמת, שנמצאת מרחק כמה דקות הליכה דרומית לאנדרטת השואה, ובעבר הייתה שער היציאה מהעיר לכיוון העיר פוטסדאם. כבר ב-1685 הוזכרה הכיכר כצומת דרכים בפאתי ברלין וצורתה המתומנת מעניקה לה מראה שונה מהכיכרות המקובלים ביבשת ובה הונח הרמזור הראשון בעיר בשנת 1920. בכיכר הזאת קיים רוג'ר ווטרס את קונצרט הרוק שציין את נפילת החומה וכיום זהו אזור בילויים מרכזי בעיר. בסמוך לכיכר תוכלו לבקר במוזיאון הקולנוע והטלוויזיה או במוזיאון המוזיקה.

שיט על נהר שפריי

העיר ברלין נחצית על ידי נהר השפריי ויובליו יוצרים בה איים ומעברי מים שמעניקים לה פינות חמד רבות ואפשרות לראות את יופייה בדרך אחרת. שיט על הנהר והמונומנטים שלאורכו הם הזדמנות "לסייר" בעיר בישיבה ולשמוע על ההיסטוריה המרתקת שלה.

שיט על נהר שפריי, ברלין. ShutterStock
שיט על הנהר והמונומנטים שלאורכו הם הזדמנות "לסייר" בעיר בישיבה/ShutterStock

מגדל הטלוויזיה באלכסנדרפלאץ

את ההליכה מזרחה בשדרת אונטר דן לינדן מומלץ לסיים בתצפית מרהיבה וארוחה במסעדה המסתובבת שבראש מגדל הטלוויזיה הכדורי. המגדל, שמתנשא לגובה 365 מטרים, הוא אחת המזכרות המלבבות שהשאיר לעיר השלטון הקומוניסטי - הוא נחשב למבנה השלישי בגובהו באירופה ובכדור שבראשו יש תצפית ומעלה מסעדה שמסתובבת. המראה של העיר מרהיב.

חומת ברלין

ברלין, אתם יודעים, היא עיר שספוגה היסטוריה וזו של המאה ה-20 ניכרת בה היטב. מלחמת העולם השנייה והמלחמה הקרה שבאה בעקבותיה הותירו בה סימנים. הסימן המוכר ביותר הוא החומה שחצתה את העיר והפרידה אותה לברלין המזרחית וברלין המערבית. בין 1961 ל-1989 ברלין המערבית הייתה מובלעת בתוך מזרח גרמניה, שמוקפת ב-155 קילומטרים של חומה, מגדלי שמירה ונקודות מעבר. כיום נותרו מהחומה שרידים בלבד ותיירים רבים מצטלמים על רקע כתובות הגרפיטי בנקודות מסוימות בעיר כמו זה שברחוב Muhlenstrase. מעבר הגבול צ'ק פוינט צ'רלי הוא המתויר בעיר, גם בגלל קרבתו היחסית לשדרת אונטר דן לינדן ובעיקר משום שבמקום נותרה עמדת הביקורת מהתקופה ההיא ויש בו מוזיאון שסוקר את הימים ההם.

פגסוס טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully