וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור המנהלים הבא של ישראל לומד אחרת ממה שחשבתם

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

11.10.2018 / 11:14

"מנהלים בעידן המודרני צריכים להיות בעלי רקע מקצועי בתחומים שונים", אומר פרופ' שמואל סטשבסקי, ראש התכנית לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת אריאל. התכנית כוללת ניסיון מעשי, סיור לימודי בסין, תעודות הסמכה בתחומים שונים והתמחויות בניהול, בשיווק, במימון ויזמות

מנהלת חברה. ShutterStock
"מנהלים בעידן המודרני צריכים להיות בעלי רקע מקצועי מתאים בתחומים השונים של מנהל עסקים כגון מימון, שיווק, ניהול ויזמות"/ShutterStock

ניהול הוא עניין מורכב. לצד שימת לב לפרטים הקטנים - כגון הנעת עובדים לוודא את תפוקותיהם ואיכות העבודה ועוד - הכרחי לראות את התמונה המלאה: מימוש חזון החברה או הארגון, הצבת יעדים, התפתחותו ושגשוגו. ניהול נכון עומד בבסיס ההבדל בין הצלחה לכישלון. מנהלים דומים במובן זה למנצחי תזמורת - הם חייבים בתשומת לב לכל אחד ואחת ולגרום לכל המרכיבים לפעול בהרמוניה. כדי לעשות זאת עליהם לדעת להוביל אנשים ותהליכים, אבל הם נדרשים לכלים וליכולות מקצועיות שיעזרו להם בכך.

"מנהלים בעידן המודרני צריכים להיות בעלי רקע מקצועי מתאים בתחומים השונים של מנהל עסקים כגון מימון, שיווק, ניהול ויזמות. חשוב שכולם יקבלו את הרקע הבסיסי המתאים וזאת בנוסף להתמקדות בהתמחות ספציפית של מנהל העסקים", אומר פרופ' שמואל סטשבסקי, ראש התכנית לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת אריאל. "בנוסף, חשוב לכל מנהל בימינו לעודד את החדשנות והיזמות בארגון אותו הוא מנהל - חשובים גם פיתוח ההיבט ההתנהגותי וכן הרקע הטכנולוגי, שליטה במחשבים, תוכנות ואפליקציות".

כדי לגרום למנהלים של המחר לשלב בין החדשנות והיזמות לטכנולוגיה, מציעים באוניברסיטת אריאל פרויקטים במסגרת הקורסים האינטגרטיביים. "יש לסטודנטים שלוש אפשרויות", מפרט פרופ' סטשבסקי, "הראשונה היא 'משחק עסקים', קורס שבו הסטודנטים נחלקים לצוותים והם מנהלים חברה וירטואלית על כל היבטיה בתחומים של מחקר ופיתוח, שיווק, ייצור, משאבי אנוש, כספים והיבטים נוספים. אנחנו משתמשים ב'משחק עסקים' שהינו המקובל ביותר בתכניות ה-MBA של האוניברסיטאות המובילות בעולם. אפשרות שנייה היא פרויקט ביזמות עסקית, שבו הסטודנטים נדרשים לגבש רעיון חדשני ולכתוב לגביו תכנית עסקית מלאה ומצגת למשקיעים. אפשרות שלישית, פרויקט בייעוץ מונחה שבו הסטודנטים בוחרים בעיה משמעותית בארגון, מנתחים אותה ומגבשים אסטרטגיה ופתרונות לבעיה. בקורס זה הסטודנטים לוקחים בדרך כלל חברות קיימות, כאלה שהם עובדים או עבדו בהן. הפרויקטים הללו מאפשרים התנסות מעשית".

מנהלי פרויקט. ShutterStock
באוניברסיטת אריאל מציעים לסטודנטים פרויקטים דוגמת ניהול חברה וירטואלית על כל היבטיה, פרויקט ביזמות עסקית או גיבוש רעיון חדשני והצגת תכנית עסקית/ShutterStock

ביקוש גבוה ותכנית לימודים שחיה את המציאות המשתנה

אחד היתרונות הבולטים של תכנית ה-MBA במנהל עסקים הוא שהיא מאפשרת לבוגרי תואר ראשון מכל תחום להשתלב בה. מי שלא למד תואר אקדמי בתחום דומה נדרש לקורסי השלמה. "הביקוש לתכניות התואר השני במנהל עסקים הנו גבוה ביותר ותכניות אלה בארץ ובעולם הינן הגדולות ביותר מבין התכניות לתואר שני", אומר פרופ' סטשבסקי. "תכנית הלימודים אצלנו הותאמה מבחינת השעות למציאות הישראלית, שבה, בניגוד לארצות הברית, רוב הסטודנטים הם גם אנשים עובדים. הסטודנטים באים מרקעים שונים. ישנם בעלי ניסיון עסקי עשיר ויש הבאים ללא ניסיון עסקי מיד עם סיום התואר הראשון או משלבים את השנה האחרונה בלימודי התואר הראשון יחד עם התואר השני. חשוב לציין שיש גם סטודנטים המעוניינים לעסוק במחקר ולהגיע לדוקטורט וגם את זה אנחנו מאפשרים".

העולם כיום מתקדם במהירות מבחינה טכנולוגית והשינויים האלה הם בבחינת אבן הנזרקת למים ויוצרת אדוות- השינויים הטכנולוגיים משפיעים על מרבית היבטי החברה או המפעל מבחינה כלכלית, שיווקית ותפעולית. "מנהל עסקים הוא מקצוע שמצריך עדכונים דחופים מאוד, כי קצב השינויים בעסקים גדול, מחזור חיי המוצרים מתקצר בצורה משמעותית ועל החברות להתאים את עצמן לציפיות הלקוחות, שגם הן משתנות במהירות", מדגיש פרופ' סטשבסקי. "כדי להישאר רלוונטיים, על התכניות לתואר שני במנהל עסקים להתאים את עצמן באופן שוטף לצורכי השוק. גם בחו"ל וגם בארץ נעשים ניסיונות לבצע התאמה זו. ההתאמות הנדרשות הינן בכל הרבדים - הן בתכני הלימודים, הן בצורת הלימודים, הן בעדכניות החומר הנלמד והן בתכונות הנדרשות מהסגל".

sheen-shitof

עוד באותו נושא

קמפיין סמארטפון מזויף חשף מה חושב דור ה-Z על אמינות כלי התקשורת

בשיתוף אוניברסיטת אריאל
אופן ספייס של חברת סטארט אפ. ShutterStock
לצאת לשוק העבודה עם ניסיון פרקטי וסט כלים רחב/ShutterStock

ביקור בסין ומסלול ביזמות וטכנולוגיה עתידית

חלק מהמוסדות להשכלה גבוהה משתדלים לבצע את העדכונים הנדרשים, בהתאם למציאות המשתנה, "אוניברסיטת אריאל היא אוניברסיטה חדשה יחסית וגמישה מאוד מבחינת התאמתה לצורכי הלקוחות, דהיינו גם הסטודנטים וגם הארגונים שקולטים את הסטודנטים", אומר פרופ' סטשבסקי. "לפני שנתיים ערכנו באוניברסיטת אריאל שינוי משמעותי מאוד בתכנית הלימודים של התואר השני. משך הקורסים הופחת משלוש שעות סמסטריאליות לשעתיים וזה אפשר הגדלה משמעותית של היצע הקורסים. הצענו שלושה מסלולי לימוד לבחירת הסטודנטים, כך שניתן לסיים תואר MBA ב-12, 15 או 21 חודשים, בנוסף למסלול הנורמטיבי הנמשך שנתיים. התכנית בת 12 החודשים, המוצעת בדרך כלל כתכנית למנהלים בשכר לימוד גבוה מאוד, מוצעת באוניברסיטת אריאל בשכר לימוד אוניברסיטאי רגיל".

"כדי להעניק לבוגרים אפשרויות תעסוקה טובות יותר, אנחנו מציעים תעודות הסמכה נוספות", מוסיף פרופ' סטשבסקי. "תעודה אחת היא הסמכה למומחה בכיר במשאבי אנוש מטעם העמותה לניהול משאבי אנוש בישראל. תעודה נוספת היא תעודת התמחות בביקורת פנים מטעם לשכת המבקרים הפנימיים. תעודה זו מאפשרת לבוגרים להשתלב כמבקרים פנימיים בארגונים. בנוסף, באוניברסיטה יש מגוון התמחויות - התמחות במימון, בשיווק, בניהול והתנהגות ארגונית וכן מסלול יזמות וטכנולוגיה עתידית, שמאפיין את מדינת ישראל כ- Start up Nation. אחד הדברים החשובים כיום בארגונים עסקיים היא החדשנות והיזמות, ומסלול זה פופולרי ומאפשר לבוגריו לקבל את הכלים בתחום. סטודנטים שלא מעוניינים בהתמחות יכולים לבחור בלימודים רב-תחומיים".

כיום התכנית לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת אריאל היא שחקן משמעותי מאוד מבין תכניות התואר השני באוניברסיטאות ברחבי הארץ והביקוש אליה עלה בצורה משמעותית בעקבות חדשנותה.

בנוסף מציעה אוניברסיטת אריאל מסלול מצטיינים, ישיר לתואר ראשון ושני, שילוב של לימודי תואר שני במקביל לסיום התואר הראשון. חברי הסגל בעלי רקע אקדמי ובעלי ניסיון בשטח. "שילבנו בתכנית הלימודים קורסים ייחודיים, שבדרך כלל מוצעים רק בתכניות למנהלים", אומר פרופ' סטשבסקי. "אחד מהקורסים הייחודיים הנו סיור לימודי לחו"ל,היעד הוא סין, ומשתתפים בו כ-50 סטודנטים בשנה לביקור של כשבוע וחצי, במהלכו הסטודנטים לומדים על העסקים בסין באוניברסיטה סינית מובילה, מבקרים במפעלים סיניים ונפגשים עם אנשי עסקים ועם אנשי השגרירות הישראלית בסין. קורס זה זוכה לפופולריות גבוהה בקרב הסטודנטים ולמשובים מצוינים. קורס ייחודי נוסף, הוא קורס דירקטורים המקנה למשתתפיו תעודה המאפשרת לו לשמש כדירקטור והביקוש לקורס זה גבוה ביותר".

בשיתוף אוניברסיטת אריאל, בשיתוף אוניברסיטת אריאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully