וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלדים בארון: 10 עובדות שלא ידעתם על מארק צוקרברג

14.5.2016 / 0:24

מדי שבוע וואלה! סלבס פותחת את הארון של אדם מפורסם לרגל יום הולדתו, ומוציאה משם סודות אפלים ועובדות שלא ידעתם - או סתם כאלה שהעדפתם להדחיק. וואלה! סלבס מוציאה לאור

מארק צוקרברג. AP
תעשו לו לייק, בבקשה. מארק צוקרברג/AP

# מארק צוקרברג נולד לפני 32 למשפחה יהודית - אמריקאית בווייט פליינס שבניו יורק. אביו, אדוארד, הוא רופא שיניים ואמו קארן קמפנר היא פסיכיאטרית. הוא גדל יחד עם שלוש אחיותיו, רנדי, דונה ואריאל. בהגיעו לגיל 13, חגג צוקרברג בר מצווה בסגנון מלחמת הכוכבים (גיק או לא?). בשנות התיכון האחרונות עבר לפנימיית פיליפ אקסטר במדינת ניו המפשייר. במהלך לימודיו בתיכון קיבל הצעות עבודה בשכר גבוה מהחברות מיקרוסופט ו-AOL, אך העדיף להישאר בבי"ס.

# צוקרברג עיוור צבעים ולא יכול לראות את הצבעים אדום וירוק. זו אחת הסיבות לכך שהצבע הבולט באתר פייסבוק הוא כחול. למה? כי זה הצבע היחיד אותו הוא יכול לראות על כל גווניו.

# הוא דובר חמש שפות - אנגלית, לטינית, צרפתית, יוונית עתיקה וגם קצת עברית. כן, זה כולל גם קרוא וכתוב. אף על פי שהוא יהודי, הוא מחשיב את עצמו לאתאיסט.

מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, ספטמבר 2015. AP
פחד במה. לך?/AP

#צוקרברג הודה שהוא לא מחזיק טלוויזיה בבית. למה? לא מסיבות חינוכיות או כספיות פשוט אין לו זמן לראות. כאשר היה צעיר יותר היה מעריץ נלהב של הסידרה "הבית הלבן". אגב היוצר של הסידרה הוא אהרון סורקין מי שכתב את התסריט לסרט המוערך "הרשת החברתית" שמספר על לידתה של פייסבוק בזווית שוקרברג קצת פחות חיבב.

#כיום מארק נוהג ללבוש חולצות טי שירט אפורות הנושאות את הלוגו של פייסבוק. למה? רק כי זה חוסך לו זמן התארגנות בבוקר לפני העבודה. למרות קוד הלבוש שלו כיום, במהלך 2009 הוא נהג ללבוש כל יום עניבה לעבודה רק כדי להראות כמה רצינית הייתה התקדמותה של פייסבוק למרות המשבר הכלכלי ששרר באותה תקופה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
עברי ורבין באולפן על ההחלטה של מארק צוקרברג לתרום את רווחי מניות פייסבוק. רויטרס
פרסיליה ומארק עם מקס/רויטרס

#למרות תפקידו המכובד והעובדה שהוא נאלץ להעביר אינספור הרצאות, צוקרברג סובל מפחד במה והודה שהוא שונא לעמוד מול קבל ולשאת דברים.


#בשנת 2011 צוקרברג הפך לצמחוני, אבל הודה שהוא יאכל בשר רק אם הוא יצוד את החיה.


# לצוקרברג ופרסיליה יש כלב מגזע פולי העונה לשם ביסט. לביסט יש עמוד פייסבוק פעיל עם למעלה מ-2 מיליון עוקבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מארק, פריסליה וביסט/מערכת וואלה!, צילום מסך

#אמנם אתם יכולים לחסום בפייסבוק את האמא המביכה שלכם או סתם מטרדינים אבל צוקרברג הוא המשתמש היחיד שלא ניתן לחסום אותו ברשת החברתית.


# את אשתו פריסליה צ'אן הוא הכיר בשנת 2004 במסיבת קולג' בתור לשירותים. לפני שפגש את הוריה של צ'אן הוא למד מנדרינית כדי שיוכל לדבר איתם באופן שוטף ונוח. היא אחת המשתמשות הראשונות בפייסבוק. בשנת 2010 היא עברה להתגורר איתו ושנתיים אחר כך הם נישאו. אגב, הוא עיצב את טבעת הנישואים של פרסיליה. היא עלתה 25 אלף דולר בסך הכל. בדצמבר 2015 פרסיליה ומארק הפכו להורים לבת בשם מקס.

מארק צוקרברג. ספלאש
מזל טוב!/ספלאש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully