וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 דורות של אהבה ליין – הסיפור של יקב טפרברג

10.4.2016 / 8:14

נער צעיר מאודסה שהיגר לאוסטריה לפני 150 שנה ומצליח כנגד כל הסיכויים להקים את מיזם חייו. כיום, עדיין זוכרים לו את השמחה הגלומה בכל אשכול, בכל בציר, את הנחישות וההתמדה, הערכים ואהבת האדם

זה סיפור על ייעוד. על תכלית. על אמונה. סיפור על איש צעיר, חדור חזון והתלהבות, שכנגד כל הסיכויים צולח
מסע רצוף תלאות המסתיים בעיר העתיקה בירושלים,
בה הוא מקים יקב קטן, שהופך להיות פרויקט חיים השזור בחיי חמישה דורות.

זה סיפור על החיבור לאדמה, על אהבת הכרם.
על השמחה הגלומה בכל אשכול, בכל בציר, בכל פעם מחדש.
זה סיפור על נחישות והתמדה, על עמידה מול קשיים ואתגרים, על ערכים ואהבת האדם.

זה סיפור על משפחה. משפחה חמה. שורשית, מלוכדת.
משפחה המעניקה כוח ועוצמה, שנמצאת שם תמיד,שתומכת ומלווה, ברגעים הטובים, וגם ברגעים הטובים פחות.זה סיפור על יושר. על צניעות. על אמונה בצדקת הדרך.
זהו סיפורו של יקב טפרברג. דור חמישי לאהבת יין.
סיפורם של חמשת הדורות של היקב מסופרים בחמש הסדרות השונות של היין.

יקב טפרברג - סדרות.
סדרת Legacy. יינות מובחרים מזנים ומכרמים ייחודיים

סדרת Legacy

סיפורו של כל יקב מתחיל בכרם ואילו סיפורנו מתחיל במורשתו של אברהם (דור 1), נער צעיר מאודסה, שהיגר לאוסטריה. כנגד הסיכויים, עומד אברהם בהצלחה בתלאות שנקרו בדרכו והגורל מזמן לו שני מפגשים, העתידים להשפיע על 3 המאות העוקבות: הראשון, עם משפחת טפרברג, שמעניקה לו בית חם וגם את שמה, השני, עם הגפנים והיין. סודות בני אלפי שנה בייצור יין נגלים לו והוא שותה בצמא כל אחד מהם. מאז חלפו כ-150 שנה ומורשתו של אברהם עדיין נוכחת ביקב המשפחתי, משגיחה ומקפידה שכל סוד שגילה וטיפח באהבה יתגלה גם לך, בכל לגימה.

בסדרת legacy נמצאים היינות הגבוהים של היקב, יינות שנותנים כבוד לדור המייסד ולעשייה הראשונית שהיוותה את הבסיס והשורש לכל מה שיבוא אחרי. אלו יינות מובחרים מזנים ומכרמים ייחודיים, אשר תהליך ייצורם מוקפד ומבודל, ונועד למצות את הפוטנציאל הגלום בטובי הענבים שהגיעו ליקב. תהליך ייצור יינות אלו שונה מתהליכי הייצור של שאר יינות היקב ולכן מהווה כמעיין יקב בתוך יקב.

יקב טפרברג - סדרות.
סדרת Essence. יינות זניים המתאפיינים בסביבת גידול ייחודית

סדרת Essence

מוקדשת לדור השני לעשייה, לאחר שהתמחה באוסטריה בגידול גפנים ובייצור יין משובח, עולה אברהם טפרברג לישראל ומתיישב בעיר העתיקה. שם, בין חומותיה הוא מקים בשנת 1870 את היקב הראשון ויחד עם בנו זאב, הוא מבסס יקב איתן, מניב ומשגשג, העומד בהצלחה בכל האתגרים שמציבים בפניו מאורעות המקום והתקופה. תעבורנה עוד 30 שנה עד שיהפוך מיקב משפחתי קטן ליקב מסחרי ששמו הולך לפניו.

בסדרה זו יינות זניים מורכבים ומשובחים, המתאפיינים בסביבת גידול ייחודית, המביאה לידי ביטוי את התאמת הזן לקרקע ולאקלים הנקודתי בו צמח. בתהליך הקפדני של יצירת היין, הושם דגש רב על הבלטת המאפיינים של כל כרם וכרם ממנו הגיע הפרי.

יקב טפרברג - סדרות.
סדרת Inspire. יינות ממסך, או בלנדים בשמם הלועזי

סדרת Inspire

מוקדשת לדור השלישי ליצירת היין, ב-1905 מקבל לידיו מרדכי טפרברג את ניהול היקב, שהיווה מקור להשראה ליישוב היהודי כולו. מספרים כי בעת לכתו ברחוב, היו צעירי ירושלים מנסים להיתקל בו במתכוון, בתקווה שיצרפם לעסק המשפחתי. בשנת 1925, מרדכי מעתיק את היקב מהאדמה היחידה שהכיר ומעבירו לרוממה, שם הוא מכה שורשים, וצומח לגבהים חדשים של איכות והצלחה.

בסדרה זו יינות ממסך, או בלנדים בשמם הלועזי, הווה אומר ערבוב של מספר זני ענבים, שמגיעים מאזורים שונים בארץ, לכדי יצירה אחת העולה על סכום חלקיה.

יקב טפרברג - סדרות.
סדרת Impression. יינות לבנים ואדומים צעירים ומרעננים

סדרת Impression

מוקדשת לדור הרביעי. למשפחת טפרברג שתי מסורות. הראשונה: לפני שחותמים על עסקה חדשה פונים אל זר ברחוב ומעניקים לו במתנה אחוז אחד מהשותפות - שיהיה להצלחה. השנייה: רק בן אחד מוביל את העסק המשפחתי. מנחם טפרברג, דור רביעי, שאחז במושכות כמעט 40 שנה, מעביר את ניהול היקב לבנו, מוטי.

בסדרה יינות לבנים ואדומים צעירים ומרעננים שכיף לשתות, המיוצרים מכרמים באזורי שפלת יהודה ונחל אילון. יינות הסדרה מורכבים מזני יין מובחרים, שהתבגרו בחביות עץ אלון למשך כ-6 חודשים.

יקב טפרברג - סדרות.
סדרת Vision. תמורה מצוינת לכסף

סדרת Vision

150 שנה חלפו ממסעו של אברהם טפרברג מעיר מולדתו שבמחוז אודסה, דרך אוסטריה ועד לעיר העתיקה בירושלים. מוטי טפרברג, בן נינו של אברהם, מוביל את "יקב טפרברג" אל המאה ה-21. היקב הועתק לאזור הרי יהודה, שעל ציר תיירות היין החשוב בישראל, והפך לאחד מהיקבים המתקדמים בארץ.

זוהי סדרת הבסיס של היקב, ובה יינות צעירים, נגישים ורעננים, לבנים ואדומים, מכרמי היקב אשר בשפלת יהודה. אלו יינות שקל להבין, כיף לשתות ונותנים תמורה מצוינת לכסף.

עקבו אחרינו בפייסבוק

וואלה! NEWS בשיתוף יקב טפרברג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully