וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקהילה הגאה נגד הראל סקעת: "תתבייש לך"

14.12.2015 / 12:00

בעקבות ראיון של הזמר הגאה, בו התבטא נגד מצעדי הגאווה בישראל ותחרות האירווזיון, יוצאים נגדו אנשי הקהילה הגאה בפוסטים ברשתות החברתיות ומבקשים ממנו להתנצל. וואלה! סלבס מתביישת

בימוי וצילום: יריב פיין וגיא כושי, עריכה: חן וגשל

זוכרים שרק לפני חמש שנים הראל סקעת יצא מהארון בכתבת שער והתקבל בברכה על ידי הקהילה הגאה? אז זהו, שכנראה שאותה קהילה שקיבלה אותו בחום ואהבה - כבר לא ממש מאושרת שיש לה נציג כמו סקעת בתקשורת. למה? בעקבות ראיון שהעניק הזמר ובו יצא נגד סמלים חשובים של הקהילה.

בסוף השבוע התפרסם ראיון עם סקעת, שם, בין השאר, התראיין על האירוויזיון ואמר, "התחרות הזאת היא פחות הטעם האישי שלי, למרות שהאירוויזיון מעניין וזה רעיון מעולה לבחור את השליח בתכנית", אמר והוסיף, "כשנסעתי לשם פגשתי מעריצים שהיו הזויים לחלוטין. מיוחדים, בואי נגיד את זה ככה".

רוצים עוד רכילות?
עובדיו לשעבר של רושפלד מתלוננים: "קיבלתי מחבת לפרצוף"
למה קרן פלס איבדה את הקמפיין שלה?

הראל סקעת – שיבואו עלינו קליפ. יריב פיין
תתנצל!/יריב פיין

אם לא די בכך, המשיך סקעת ולרלר גם על מצעדי הגאווה שמתקיימים מדי שנה בישראל, " "טוב, נו, ידוע שאני לא בעד מצעדי גאווה ודברים כאלה", אמר, "כמו שלא הייתי רוצה שסטרייט ירוץ לי עם תחתונים, אני לא אוהב שהומואים עושים את זה".

בהמשך הראיון אמר סקעת על הרצח של שירה בנקי, "אני תמיד אומר - הניצחון שלנו הוא בנורמליזציה, לחיות כמו בני אדם רגילים לחלוטין. אני עצמי לא סובל מהומופוביה, אבל זה לא חוכמה, יש לי חסינות אמנים. כשאותי פוגשים ערסים ברחוב הם אומרים לי 'אנחנו חולים עליך ואיזה גבר אתה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
הראל סקעת, עידן רול. אביב חופי
מעניין מה החבר יגיד?/אביב חופי
"אולי אתה מעדיף ערבי חמין שקטים עם בר רפאלי, ואנחנו מפרגנות לכם, אבל למה לרמוס ככה, הכי פומבי שיש, מגוון של זהויות, סגנונות, נטיות מיניות וזהויות מגדריות בשם הנורמליות?"

נראה שהדברים של סקעת לא מצאו חן בעיני נציגים מהקהילה הגאה, שהחליטו לצאת נגד סקעת ודעותיו. בפוסט שפרסם החוג הגאה של מפלגת העבודה, נכתב: "שלום לך הראל סקעת - Harel Skaat, קראנו בקפידה את הראיון שנתת למאקו. נתחיל בזה שאנחנו מאושרות בשבילך. באמת. כיף לשמוע שכהומו מוצהר, מצאת אהבה ואתה מנהל חיים יציבים ופורים. אבל רק שאלה, למה להרוס לכל השאר? למה אתה מרשה לעצמך לעלוב בצורה כזו במעריציך שנסעו להריע לך באירוויזיון? מדוע נראה לך לגיטימי להגיד בפומבי שפגשת שם "מעריצים שהיו הזויים, מיוחדים בואי נגיד"? מאיפה עזות המצח הזו לירוק כך לבאר ממנה שתית?"

"למה אתה נותן יד למחנה הלהט"בפובי הלא שקט לצערנו, שטוען שמצעדי גאווה הם דווקאיים, מופגנים מדי, בוטים מדי? האם גם אתה מתומכי אסכולת ה"הומו במיטה בלבד?"
מדוע נראה לך לגיטימי לקבוע שההצלחה של הקהילה הלהט"ב היא בנורמליות שלנו? מי קובע מה נורמלי ומה לא, אתה?! אולי אתה מעדיף ערבי חמין שקטים עם בר רפאלי, ואנחנו מפרגנות לכם, אבל למה לרמוס ככה, הכי פומבי שיש, מגוון של זהויות, סגנונות, נטיות מיניות וזהויות מגדריות בשם הנורמליות? איזו מין דוגמה אתה מהווה לנער הנשי שנמצא בארון? לקווירית שלא רוצה להיות נורמלית, אלא שיקבלו אותה כמו שהיא?"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט של החוג הגאה./מערכת וואלה!, צילום מסך

"תתבייש לך הראל סקעת, ותתנצל"

"כדמות ציבורית שזכתה לכיסוי ואהדה בין היתר על רקע יציאתה מהארון, אתה בוודאי מבין שאתה מהווה דוגמה לנוער, להורים, מעסיקים. כל מי שקרא את הראיון איתך יצא מנקודת הנחה שלגיטימי להפלות הומואים, לסביות, קווירים, טרנסים וטרנסיות, כי הן לא נורמליות, והומואים מוצלחים הם הומואים "נורמליים. תתבייש לך הראל סקעת, ותתנצל. בכמה מילים פזיזות ונטולות מחשבה החזרת אותנו שנים אחורה".

הראל סקעת. רפי דלויה
נורמלי. הראל/רפי דלויה

"אל תתנשא עלי כגיי, אל תתנשא עלי כחובב אירוויזיון"

"חרושת העיסוק בנטייה המינית שלך במידה מסויימת השאירה אותך חי בכותרות וידעת לנצל את זה יופי לטובת הקריירה שלך (וסלח לי אם אני שופט אותך, אתה זה ששופט אותי בראיון הזה)"

גם מעריציו של סקעת לא נשארו חייבים, דניאל דונקלמן מעריץ של סקעת וחובב אירווזיונים שכתב לו בדף הרשמי בפייסבוק: "הדברים של הראל סקעת מרגיזים אותי פעמיים כאן... גם כגיי וגם כאדם שהאהבה לאירוויזיון הוא אחד המרכיבים הכי דומיננטים בחיים שלו. אלו הם כל חטאיי בשביל מר סקעת", כתב אחד הגולשים והוסיף, "זה מרגיז אותי מכמה סיבות:
א. בתור מי שהיה באירוויזיון וייצג אותנו ב-2010, אתה אמור לדעת הכי טוב כמה חובבי אירוויזיון "הזויים לחלוטין" יכולים לעטוף אותך באהבה בלתי אמצעית רק משום שאתה בתחרות הזו. חווית את זה כבר במפגש השנתי של OGAE ישראל לפני שטסת לאוסלו (מפגש בו הייתי כדי לחזות בהרעפת הכבוד והאהבה הזו), וגם באוסלו עצמה ובאמסטרדם לפני.
ב. חרושת העיסוק בנטייה המינית שלך במידה מסויימת השאירה אותך חי בכותרות וידעת לנצל את זה יופי לטובת הקריירה שלך (וסלח לי אם אני שופט אותך, אתה זה ששופט אותי בראיון הזה).
ג. הבחירות שאתה עשית בחייך ואורח החיים שלך כ"גיי" לא עושות אותך נעלה על פני גייז אחרים. לא התנשאתי עליך גם עם כל הביקורת שהייתה לי עליך כשהיית בארון - אל תתנשא עלי כגיי, אל תתנשא עלי כחובב אירוויזיון ואל תתנשא עלי כגיי חובב אירוויזיון.
אז הראל סקעת היקר, כשאתה יורק בצורה כל כך רוחבית לתוך הבאר שאתה שותה ממנה, אל תצפה שהבאר תשקוט. קצת הכרת תודה לא תזיק לך לקהילה הלהט"בית, לקהילה האירוויזיונית ולהפקה שמשלמת לך יופי להיות בה".

וואלה! סלבס חוזרת לארון. קר שם בחוץ.

מה דעתכם על האמירות של הראל? רכלו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • הראל סקעת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully