וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים זועמים: הבת של רותם סלע התקבלה לגן בפרוטקציה

וואלה! סלבס

26.10.2014 / 16:15

סלע רשמה את בתה הקטנה למעון מסובסד על ידי המדינה - מה שעורר את זעמם של הורים אחרים באותו גן ילדים. "מגיעה ממשפחת אלפיון עליון", כתבו ברשת. וואלה! סלבס לא משחקת

רותם סלע, אריאל רוטר. ניר פקין
שערורייתיים? רותם סלע עם בעלה, אריאל רוטר/ניר פקין

ועד הורים זועם? כי רותם סלע, נמצאת במרכזה של סערה חדשה. לא מדובר על עוד תפקיד חדש או בפליטת פה, אלא בקבוצת הורים שיוצאת נגד השחקנית והמגישה. הסיבה: בנותיה של סלע רשומות במעון המסובסד על ידי המדינה ומעניק מחירים זולים יותר, זאת למרות שסלע מגיעה ממשפחה שלפי הטענות מבוססת מאוד.

רק לפני כמה חודשים, הופיעה סלע בסרטון תדמית המקדם את המעונות של רשת ויצו. מה שהורים המקומיים ידעו כבר אז, הוא שבתה הבכורה של סלע ובעלה אריאל רוטר - אן - זכתה להיות רשומה במעון של הרשת, הממוקם בלב העיר תל אביב. אלה מכם שלא יודעים, למעונות זוכים להירשם מספר מצומצם של ילדים, שהוריהם נהנים ממחירים זולים מאשר בגן פרטי. או במילים אחרות - מעון מסוג זה מיועד בעיקר למשפחות מועטות יכולת, שזקוקות לסיוע.


עוד סיפורים נוצצים:
אז מה רותם סלע לובשת בלילה?
נינט טייב ויוסי מזרחי נסעו לירח דבש
אנה ארונוב מדברת על זוגיות: "לא בכל מחיר"

רותם סלע. ניר פקין
משפחה שכזאת. רוטר וסלע בתל אביב/ניר פקין

"לגן שלנו התווספה בתה השנייה של הדוגמנית"

לפני תקופה, החליטו מספר הורים לצאת נגד החלטת ויצו לאפשר לבתה של סלע להירשם למעון, בטענה כי מדובר בפרוטקציה לאנשים מפורסמים. אם לא די בכך, אותם הורים אף הצליחו ליזום דיון בכנסת, בנושא הפיכת הגנים המסובסדים לאלה המשרתים את ה"מקושרים", לטענתם. באותו הדיון, נכחו בין היתר נציגי רשת ויצו, שהכחישו את הטענות של מבקר המדינה, אך הבטיחו שהמקרה של משפחת סלע הוא חריג ו"לא דוגמא לשימוש בקשרי האלפיון העליון ו/או התקשורת ו/או הפוליטיקה", כדבריהם. בסיום הדיון, הבטיחו הנציגים כי ההוכחה לכך תהיה כי בתה הצעירה של סלע, אורי, תלמד בגן פרטי.

אך הבטחות לחוד ומציאות לחוד. הורים רבים נדהמו לגלות כי למרות ההבטחות של נציגת ויצו, הורים שביקשו לרשום את ילדיהם לאותו גן, קיבלו תשובה שלילית - זאת לאחר שקיבלו הסבר שאין מקום לרישום. מה שלא הסבירו להם הוא שהבת הצעירה במשפחת רוטר, רשומה לאותו הגן בדיוק. ההורים הזועמים החליטו להשתמש במדיה החברתית כדי לקבל תשובות, כאשר בין היתר טענו כי משפחת סלע-רוטר אינה נכללת בקטגוריה של "נתמכים" על ידי שירותי הרווחה (משפחת רוטר היא הבעלים של חברת האופנה המוקמית 'קסטרו').

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אחד הטוענים כנגד ההחלטה, פרסם מכתב שקיבל מאמא כועסת, שבו נכתב כי "אחרי מלחמה עיקשת הצלחנו להתקבל למעון ויצו שברחוב ארלוזורוב. אנחנו אמנם לא מוגדרים משפחת רווחה (תודה לאל)", כתבה אמא של אחת הילדות בגן, "אנחנו זוג צעיר שלא מצליח בישראל לסגור את החודש והקבלה הייתה מתנה משמיים. אנחנו יודעים שכמו שאנחנו התקבלנו, הרבה משפחות במצב דומה לזה שלנו לא הצליחו, וחבל מאוד שהמדינה לא ערוכה לעזור".

הסיפור מקבל תפנית לדבריהם של אותם הורים, לאחר שמספר זוגות צעירים ניסו להתקבל על בסיס המקום הפנוי, אך נענו בשלילה. "אני מכירה כמה זוגות שהתדפקו על דלתה של המנהלת בתחינה שתאפשר להם להיות מיחידי הסגולה המתקבלים למעון", נטען במכתב, "חיכו כולם בקוצר רוח לראות מה יוליד יום. השבוע התבשרנו על המשפחה שהצליחה לקבל את המקום הנכסף. הפלא ופלא - לא אחד מעשרות הילדים שמבקשים מאז תחילת השנה או אחד ממאות הילדים שניסו טרם פתיחתה. לגן שלנו התווספה בתה השנייה של הדוגמנית רותם סלע", כותבת אותה אמא במכתב הפומבי, "אותה דוגמנית שמרוויחה בחודש מה שרובנו מרוויחים בשנה, אותה דוגמנית אשר בעלה הוא הבעלים של חברת אופנה גדולה, מהמשפחות היחידות בישראל שניתן להגדירן כאלפיון עליון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלונה נגד סלע ברשת/מערכת וואלה!, צילום מסך

כותב הסטטוס המדובר, מספר על השיטה של אותה רשת גנים. "למי שלא יודע, השיטה של רשתות הגנים המסובסדים עובדת כך, שמי שמצליח לנצל את המערכת פעם אחת, יוכל להכניס את ילדיו הבאים ביתר קלות, כיוון שאחים קטנים של ילדים שכבר הצליחו להיכנס לגן מקבלים עדיפות בהרשמה", כתב והוסיף, "ככה, כנראה, גם הבת השנייה של רותם סלע הסתדרה, אני אומר כנראה כי משפחתה היא לא אוכלוסיית היעד של ויצו, אני לא באמת יודע איך היא הצליחה להתקבל לויצו בפעם השנייה", כתב ברשת.

"לצערי, אני יכול להוסיף ולספר גם, שבמכתב שקיבלתי ממשרד התמ"ת, המשרד ממשיך להתעלם מאחריותו לסיפור. אני אומר ממשיך להתעלם, כי כך אמר מבקר המדינה וגם משום שלדיון בכנסת האחראית מטעם התמ"ת בחרה שלא להגיע, ואפילו הכחישה במכתב ששלחה לי, שיש בכלל בעיה של רמאות בכניסה לגנים המסובסדים. חבל שהיא לא תיאמה את הגרסה עם העוזרת שלה, שכן הייתה בדיון בכנסת, והודתה שם שהמשרד מודע לבעיה ואולי מתישהו יחליט כן לעשות משהו". אופס.

התגובה: "בתה של דמות מפורסמת אינה סיבה להפלותה לרעה"

מרשת ויצו נמסר בתגובה כי "למעונות ויצו נרשמים מדי שנה עשרות אלפי ילדים ממגוון שכבות האוכלוסייה, המרכיבות את פניה של החברה הישראלית כולה. רשת המעונות המפוקחת שלנו מעניקה לכולם חינוך איכותי, לצד טיפול חם ומסור ואנו שמחים שהורים רבים מבקשים לרשום את ילדיהם למסגרות שלנו - אנו פועלים באופן מתמיד אל מול המדינה כדי להרחיבן לכלל ילדי ישראל".

"תהליך הקבלה של כל הילדים, ללא יוצא מן הכלל, נעשה בהתאם לקריטריונים ברורים של משרד הכלכלה ובפיקוח הדוק שלו. במקרה זה, בתה של רותם סלע לא התקבלה למעון בתקופת ההרשמה הראשונה, אולם היות ומשפחות שהתקבלו למעון ביטלו הרשמתן ברגע האחרון, נוצרו עשרה מקומות פנויים. כמתחייב מנהלי משרד הכלכלה ועל מנת למלא את המקומות שהתפנו, פנתה ויצו למשפחות שהופיעו ברשימת ההמתנה, לפי הסדר. כל המשפחות שהיו בתור לפני משפחת סלע דחו את ההצעה ולכן בתה, יחד עם תשעה ילדים נוספים שהיו ברשימה נכנסו ללמוד במעון. היותה של הבת של רותם, בתה של דמות מפורסמת אינה סיבה להפלותה לרעה".

עיריית תל אביב בתגובה: "ועדות הקבלה למעונות יום מתנהלים על פי קריטריונים שמפרסם משרד הכלכלה מדי שנה עיריית תל- אביב- יפו, איננה נוטלת חלק בועדות הקבלה למעונות היום, פרט למעונות בהם יש בקשות לרישום ילדים שעברו את חוק פעוטות בסיכון, ולהם יש קדימות בקבלה (באם יש מקום)".

סוכנות ADD המייצגת את סלע מסרה: "אין תגובה".


וואלה! סלבס לא הלכה לגן, אלא לגינה הציבורית.


רכלו על ההורים נגד רותם סלע בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully