וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפורסמים חושפים: "עברתי התעללות מינית"

וואלה! סלבס

19.11.2013 / 12:38

אתם מכירים אותם כאנשים יפים ונוצצים - אך מתברר שבנוסף, הם לא פחות אמיצים. וואלה! סלבס מצאה כמה מהכוכבים הגדולים בעולם, שחוו בעבר אלימות מינית והסכימו לדבר על כך

השבוע נחשף כי אייל גולן הוא הזמר החשוד כמעורב בפרשת הקטינות - מה שמרעיש כבר ימים ארוכים את הציבור בישראל, שהזדעזע לגלות על הקשר המיני שכביכול נוצר בין הצעירות הקטינות לזמר המבוגר ופמלייתו.

עם זאת, שמם של כמה אנשים מפורסמים נקשר גם בהקשר ההפוך - של ניצול מיני לרעה. זה קרה למלכת היופי הישראלית והזוכה בתואר "מיס עולם", לינור אברג'יל, שעברה אונס עוד לפני שקיבלה את התואר הנכסף בסוף שנות התשעים - וגם לכמה כוכבי ענק הוליוודיים, גברים ונשים בהם אופרה ווינפרי ומדונה, שהיו חזקים ובטוחים מספיק בכדי לחשוף את הטראומה הקשה אל מול העולם.

וואלה! סלבס בחרה להביא בפניכם את הסיפורים של כמה מהאנשים המוכרים בעולם, שהוכיחו שלמרות המעשה הנורא והחוויה הקשה, הם הצליחו להתחזק ולשמש כדוגמה ראויה לנשים ולגברים שעברו סיוט דומה ברחבי הגלובוס.

"קרע ממני את הבגדים" # הסיפור של פמלה אנדרסון

פמלה אנדרסון. GettyImages
פמלה אנדרסון/GettyImages

מי שעיטרה לא פעם את העמודים הנוצצים של פלייבוי ופרצה לתודעה ככוכבת "משמר המפרץ", פמלה אנדרסון, היתה קורבן אונס. אנדרסון בת ה-46, חוותה את הטראומה כשהיתה נערה צעירה בקנדה והיא מעידה כי זו למעשה היתה החוויה המינית הראשונה שלה. "אחרי המעשה, הגבר פשוט ברח בצעקות 'מה עשיתי?'. הרגשתי שזה כמו קעקוע על המצח, שכולם ידעו מה קרה לי", שחזרה.

אנדרסון עברה את החוויה הקשה פעם נוספת, כשבחור שאיתו נפגשה כשהיתה בת טיפש-עשרה כלא אותה עירומה מחוץ לביתה, אחרי שקרע ממנה את הבגדים באלימות.

"לא האמינו לי" # הסיפור של אופרה ווינפרי

אופרה ווינפרי. Frederick M. Brown, GettyImages
אופרה ווינפרי/GettyImages, Frederick M. Brown

האישה העשירה ביותר בתעשייה, אולי עושה רושם של גברת חזקה בת 59 - אבל כשהיתה צעירה, עברה כמה חוויות טראומטיות. ווינפרי סיפרה כי בגיל תשע נותרה בבית לבדה במשך שעות ארוכות (כי אמה היתה הורה יחיד ופרנסה אותה), בן דודה בן ה-19 אנס אותה. מקרה דומה התרחש כאשר אופרה היתה בת 13 - מה שגרם לה לברוח מהבית. על המעשים המזעזעים, ווינפרי סיפרה רק עשור אחר כך, אך לדבריה, איש לא האמין לדברים או תמך בה. כלומר, עד שהפכה לאחת הנשים המפורסמות בעולם.

"הרגשתי מחולל" # הסיפור של קרלוס סנטנה

קרלוס סנטנה. GettyImages
קרלוס סנטנה/GettyImages

היום ממרומי גיל 66, אליל הגיטרה קרלוס סנטנה כבר לא מתבייש לספר על ההתעללות המינית שעבר כילד במקסיקו. סנטנה, סיפר כי זה קרה אחרי הפעם הראשונה שבה התאהב בילדה בת גילו, 11. חבר של אביו, ראה איך הוא מתבונן בילדה ולפי עדותו - סטר לו. "אחר כך הוא שפשף אותי בכל מיני מקומות בגופי. הרגשתי מחולל, אבל ידעתי שזה לא קרה באשמתי ואני עדיין טהור", סיפר.

תחת איומי סכין # הסיפור של מדונה

רק לאחרונה, מלכת הפופ בת ה-55 שחזרה כי עברה אונס אלים במיוחד לפני כ-35 שנים, כצעירה בודדה בניו יורק. "זה היה על גג בניין בניו יורק, כשהוא מאיים עליי ומצמיד אל גופי סכין", סיפרה מדונה על האונס הברוטאלי - שמאז שמה לעצמה למטרה לפעול למען העצמת נשים והטיפה לפתיחות מינית גם באמצעות היצירה שלה. "זה עשה אותי אדם חזקה יותר, זה הפך אותי לשורדת", הסבירה בעבר.

"הרגשתי חסרת ערך" # הסיפור של מרי ג'יי בלייג'

מרי ג'יי בלייג'. Frazer Harrison, GettyImages
מרי ג'יי בלייג'/GettyImages, Frazer Harrison

זמרת הארנ'בי האהובה, נאנסה כשהיתה ילדה תמימה בת חמש, על ידי קרוב משפחה. שנים אחר כך, הכוכבת בת ה-42, העידה שרגע לפני המעשה הקשה, הרגישה ש"אני לא מאמינה שהאדם הזה עומד לעשות לי דברים רעים. זה ליווה אותי לאורך כל חיי".

בלייג' העידה כי האשמה שחשה, כיוון שחשבה שהמעשה התרחש באשמתה, גרמה לה להאמין שהיא חסרת ערך. "זה גדול ממני, לא היה לי כבוד עצמי, שנאתי את עצמי, חשבתי שאני מכוערת", סיפרה, "עברתי אלכוהול, סמים, סקס, הכל רק כדי להרגיש טוב יותר". כיום, מלבד המוזיקה, הזמרת עומדת בראש עמותה להעצמת נשים.

הרשיעה את האשם # הסיפור של טרי האצ'ר

כוכבת "עקרות בית נואשות" ואחד מסרטי ג'יימס בונד, גילתה כי בין הגילאים חמש לשמונה, עברה כמה מקרי תקיפה מינית על ידי דודה - שנהג לאסוף אותה מבית הספר. על המעשים הקשים, האצ'ר הסכימה לספר רק אחרי שגילו שנים אחר כך כי אותו קרוב משפחה, הטריד מינית ילדה בת 14 - מה שהביא את הנערה לשים קץ לחייה. אחרי ששיתפה את הדברים עם בית המשפט, סייעה בהרשעתו של הגבר, שנשלח למאסר. כיום, כשהיא בת 48, השחקנית משתפת במקרה הקשה שלה בחופשיות, על מנת לחזק קורבנות של מעשים דומים.

"הוא חדר לתוכי" # הסיפור של אקסל רוז

אקסל רוז, 2002. AP
אקסל רוז, 2002/AP

סולן "גאנז אנד רוזס" בן ה-51, הוא אולי כבר לא אליל הרוק הקשוח שהיה אי אז באייטיז - אבל מתברר שגם תקופת השיא בקריירה שלו לוותה בסיוטים ופחדים, שנבעו מהתעללות מינית כשהיה ילד רך בן כשנתיים. באמצעות טיפול פסיכולוגי מורכב, רוז הצליח לגלות שאביו הביולוגי נהג לפגוע בו מינית ולאנוס אותו, מה שגרם לפגיעה פיזית ברגליו ולכך שאמו ברחה מהאיש ואף התחתנה מחדש במהרה.

"מעולם לא קיבלתי את זה. ראיתי איך מתנהגים לנשים, איך התפיסה של סקס מעוותת", סיפר בראיון, "הומופוב? יש לי בעיה בגלל שאבי חדר אליי לגוף כשהייתי ילד. יש לי בעיה עם זה".

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully