וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל אמדורסקי למען החירשים

וואלה! סלבס | צילום: ניר פקין

2.4.2012 / 0:03

אמדורסקי אמנם מתפרנסת דווקא מאלה ששומעים אותה, אבל אחרי היכרות עם בחור חירש, החליטה לפנק את קהילת החירשים בערב מיוחד במועדון הלילה שלה. וואלה! סלבס למען הקהילה

אירוני שדווקא מיכל אמדורסקי, זמרת המתפרנסת מיכולתם של אנשים לשמוע את המוזיקה שלה, החליטה להירתם למען קהילת החירשים בישראל ולהרים עבורם ערב מיוחד במועדון ה"קאן", בו נכנסה שותפה לאחרונה.

מיכל אמדורסקי. ניר פקין
הלו, בלי ידיים. אמדורסקי מלרלרת/ניר פקין

אמדורסקי, הכירה לאחרונה בחור חירש, שסיפר לה על מצוקתה של קהילת החירשים בישראל בכל הנוגע לבילויים. היות ומקומות הבילוי חשוכים, מה שמקשה על כבדי השמיעה לתקשר בשפת הסימנים, הרבה כבדי שמיעה נאלצים להישאר בבית בסופי השבוע.

מיכל אמדורסקי. ניר פקין
זו התנועה למי שרוצה הנחת סלבס, נכון?/ניר פקין

ליבה של אמדורסקי נמס וזו החליטה לעשות מעשה ולפנק את הקהילה בערב בילויים מיוחד, שיורכב במיוחד עבורם ולצורכיהם. כך למשל, התאורה במקום תהיה חזקה יותר, על שולחנות יונחו לוחות מחיקים, עליהם יוכלו המבלים לכתוב את הזמנותיהם, הדי.ג'יי יגביר את הבאסים ואפילו מאחורי הבאר יחכו ברמנים המתקשרים בשפת הסימנים.

מיכל אמדורסקי. ניר פקין
איך אומרים צ'יז בשפת הסימנים?/ניר פקין

לכבוד הערב המיוחד, שיפעל פעם בשבוע, מדי מוצאי שבת, צילמה הזמרת קליפ מיוחד שיופץ בפייסבוק וכולו בשפת הסימנים. לצורך המשימה למדה האמדורסקי כמה סימני ידיים ומחוות שיגרמו לחברי הקהילה להגיע לחגוג במקום המותאם במיוחד בשבילם.

מיכלי, איך אומרים בשפת הסימנים כפרה?
"לאחרונה נחשפתי למצוקת הבילויים של המגזר החירש במדינתנו, דרך בחור בשם שראל, מתורגמן לשפת הסימנים. שראל סיפר לי שבברים 'רגילים', קשה לחירשים לתקשר ואפילו להזמין שתיה, אז החלטנו יחד להפיק ערב מיוחד לכבודם, שיופעל אחת לשבוע. לצורך העניין תרמתי את הבר שלי ואפילו צילמנו הזמנה מושקעת. אני מקווה שהם יבואו ויהנו".

גם וואלה! סלבס יצאה לבלות במקום שהותאם במיוחד עבורה: לא היו שם אורות, מראות ומבלים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully