וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטי ווייט חוגגת 90

שירות וואלה! סלבס | צילום: אימג’בנק – GettyImages

21.1.2012 / 11:00

בטי וייט חגגה השבוע יומולדת 90 והוכיחה לכולם שעם קצת רצון ויכולת, גם סבתא יכולה להיות מגה סטארית. קבלו 10 עובדות על הסבתא ההורסת של הוליווד. וואלה! סלבס לוהטת

בטי ווייט נולדה במדינת אילנוי ב-17 לינואר 1922. הוריה נתנו לה את השם בטי והקפידו להסביר לכולם ששמה הוא לא אליזבת' כפי שנהוג לחשוב. משום מה, היתה להם חרדה שמא יקראו לבתם הקטנטנה בשמות החיבה 'ליזה', 'אלי' או חס ושלום 'בת''. שנתיים אחרי שנולדה, בטי ומשפחתה עברו להתגורר בלוס אנג'לס. אמה היתה עקרת בית ואביה סוכן מוצרי חשמל מדלת לדלת.

בטי התחילה ללמוד בתיכון בוורלי הילס המפורסם שם החליטו חברי השכבה שלה להעניק לה את תואר "הבחורה הכי לוהטת".
כנראה שהתלמידים בתיכון הזה ידעו על מה הם מדברים. שנים אחרי למדו באותן כיתות גם: אנג'לינה ג'ולי, לני קרביץ (שנמצא בדרך לישראל), ניקולס קייג', דיוויד שווימר ועוד כמה שמות מפוצצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בייבי בטי איז בורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

בטי תמיד ידעה שהיא רוצה להצליח בהוליווד, אבל לא ממש ידעה איך עושים את זה. כשהיתה בת 18 לערך, החליטה שהיא רוצה להיות דוגמנית והצטלמה בעירום. היא אמנם דיגמנה בכמה תצוגות קטנות, אבל הרעיון נזנח במהרה.

כשוייט הבינה שלא תוכל לדגמן, פנתה לקריירה ברדיו, שם לא חשוב כמה את יפה, העיקר הוא שיש לך פה גדול ואת קורעת מצחוק. בטי היתה הסייד – קיק של לא מעט תכניות רדיו וזכתה להערכה רבה מצד קברניטי הרשת.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היום זה כבר לא נראה ככה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמה שנים אחרי, אף קיבלה תכנית רדיו בכיכובה, "התכנית של בטי וייט". התכנית זכתה לקהל מעריצים רב והפכה את בטי לסוג של כוכבת.

בשנת 54 בטי הנחתה טוק שואו בכיכובה "התכנית של בטי וואייט". התכנית כשלה והיא לא זכתה עליה לשום פרס, אבל היי, שנה אחרי, ב-1955 היא כבר זכתה בתואר הכבוד ראש עיריית הוליווד. גם זה משהו.

בטי וייט. Sasha, GettyImages
הכי יפה בשכבה, כן?/GettyImages, Sasha

7 שנים אחרי שהוכיחה שהיא יכולה להחזיק תכנית ויש לה בסיס מעריצים נלהב, בסוף שנות ה-40, וייט קיבלה הזדמנות ראשונה בטלוויזיה, לצדו של מנחה התכנית "הוליווד בטלוויזיה", אל ג'ארויס. כמה שנים אחרי, ג'ארויס פרש ו-וייט קיבלה את תפקיד המנחה.

בטי וייט. David Livingston, GettyImages
למי קראת ביאץ'?/GettyImages, David Livingston

בטי קיבלה הצעה לגלם את אמה של הלן האנט בסרט המקסים, "הכי טוב שיש" , וייט סירבה לתפקיד בעיקר בגלל האופן שבו דמותו של ג'ק ניקולסון מתנהגת לכלב של אחת הדמויות האחרות.

המהלך לא הפתיע אף אחד, היות ווייט ידועה כחובבת חיות, שאפילו כתבה ספר "אוהבת חיות". בשנת 1974 הצטרפה לדירקטוריון של גן החיות של לוס אנג'לס. בשנת 2008, תרמה לגן החיות כמעט מאה אלף דולר. אין צורך לנחור בבוז, במהלך השנים תרומותיה של וייט למען ארגוני בעלי החיים בארה"ב מסתכמות בלא מעט מיליונים.

בטי וייט. David Livingston, GettyImages
עכשיו אתם מבינים למה לא הלך לה בתעשיית הפורנו?/GettyImages, David Livingston

ווייט אולי אוהבת חיות, אבל היא גם אוהבת לאכול אותן. רשת הנקניקיות החביבה על השחקנית קראה לאחת הנקניקיות הכי טעימות שלהם "בטי העירומה". בטי כל כך התלהבה מהמחווה שבמשך תקופה ארוכה הנקניקייה הזו היתה כל מה שהיא אכלה. מאז היא כבר לא יכולה להצטלם בעירום.

בטי וייט עם סנדרה בולוק. Matt Sayles, AP
בואי סבתלה, את סיימת לדבר היום/AP, Matt Sayles

בין הסרטים שבטי הסכימה לככה בהם נמצא גם הסרט "ההצעה", לצידה של סנדרה בולוק. אחרי הצילומים, בהתאם לכללי הנימוס שקובעים כי על שחקן המשנה להתחנף עד כאב לשחקן הראשי, וייט ניסתה לפרגן לבולוק: "היא אחת הנשים הכי מדהימות שאי פעם פגשתי. חבל שהיא לא ממש יפה, אבל חוצמזה היא מושלמת".

אל דאגה, בטי לא מתה על עצמה עד כדי כך, היא מודעת למגרעות שלה ובגלל זה הודתה, רגע לפני שצילומי "בנות הזהב" התחילו, שהיא עברה ניתוח למתיחת פנים. אה כן, היא ידעה טוב מאד שהתכנית היתה על נשים מבוגרות שלא מפריע להם להזדקן.

בטי וייט. Kevin Winter, GettyImages
6 שחורים ובטי ווייט אחת. ראינו פעם סרט כזה, לא?/GettyImages, Kevin Winter

בטי היא השחקנית היחידה בהוליווד שזכתה בפרס האמי על תפקידה כמנחת שעשועון בשנות השישים. השעשועון אגב, נקרא "רק גברים".

בטי וייט. Frazer Harrison, GettyImages
הלו את שם עם האדום, בלי ידיים/GettyImages, Frazer Harrison

ווייט היא השריד האחרון שנשאר מקאסט "בנות הזהב", אחרי שביה ארטור, אסטל גטי ורו מקלנן הלכו לעולמן בשנים האחרונות. בראיונות שנעשו לאחר המוות של חברותיה, וייט טענה שנשארה לבד בעולם.

בעלה הראשון שירת בחיל האוויר, השניים התחתנו בשנת 1945 והתגרשו מיד אחרי החתונה. בעלה השני, היה סוכן שחקנים. הם התחתנו ב-1947, שנתיים אחרי כבר חתמו על הסכם הגירושים. בעלה השלישי של ווייט נפטר בשנת 1981 מסרטן הבטן. היא לא נשאה מעולם ולשניים לא היו ילדים.

בטי וייט. Angela Weiss, GettyImages
חשה מלכה. בצדק/GettyImages, Angela Weiss

לפני כשנתיים, קמפיין פייסבוק הצליח לגייס לא פחות מ-חצי מיליון תומכים, מה שגרם להפקת "סאטרדיי נייט לייב", להודיע שבטי בת ה-88, תנחה את התכנית ובכך תהיה האשה הכי מבוגרת שהנחתה את התכנית המצחיקה. התכנית המוערכת, שהוקלטה במרץ 2010, הפכה עד מהרה לתכנית עם הרייטינג הגבוה ביותר מזה שנתיים.

שנה אחרי, ווייט זכתה בפרס רגע ה"מה לעזאזל חשבת לעצמך", בטקס פרסי ה-MTV, על תפקידה בפרסומת של "סניקרס". היא ניצחה את מייגן פוקס.

90 שנים אחרי שנולדה, בטי אוטוטו סוגרת מאה שנים על הפלנטה, מה שחידד את חוש ההומור שלה. לאחרונה הודתה לרשויות כאשר הצהירה שהשחלות שלה זכו בתואר אתרים היסטוריים.

  • עוד באותו נושא:
  • בטי ווייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully