וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי גנב ממי: קרן פלס vs זמר חרדי

דודי טל

25.10.2011 / 11:13

קרן פלס השמיעה לקהל שלה באחת ההופעות שיר שסבתה נהגה לשיר לה בילדותה, ורגע לפני שעמדה להקליט אותו, התברר לה שזמר חרדי כבר הפך את הסונג ללהיט. וואלה! סלבס ראש בראש

באחת ההופעות שלה לפני שנה, החליטה קרן פלס לשתף את הקהל שלה בחוויות ילדות, אז היא סיפרה להם שכמה ימים לפני ההופעה היא נזכרה בלחן של שיר שסבתה נהגה לשיר לה, אז היא רצה הביתה וכתבה לו מילים. פלס ביקשה מהקהל לנסות את השיר עליהם ולאחר ששרה את השיר ששמו "כתובתי", היא גם הסבירה לקהל שמדובר בשיר חתונה שהוא גם שיר פרידה. עד כאן הכל מקסים.

אבל הנה החלק המעניין: לפני מספר ימים פרסם מעריץ על קיר הפייסבוק של הזמרת לינק מיטיוב ובו שיר של זמר חרדי בשם מידד טסה, שנקרא "בן אדם", וכתב :"היי קרן, את חייבת לשמוע משהו. שמעתי את הפזמון של השיר הזה, זה לא מזכיר לך איזה "שיר"? יש עילה לתביעה?" פלס בתגובה כתבה: "גדול! 'כתובתי' עוד לא הוקלט וכבר נגנב".

מבירור שערכה וואלה! סלבס, מתברר כי מדובר בלחן רומני עתיק ושני הזמרים, במקרה או שלא, העתיקו את הלחן. השאלה המתבקשת היא: מי היה שם קודם: האם פלס שמעה את הזמר החרדי והעתיקה, או שמא זה הזמר החרדי ששמע את פלס והשאיל ממנה את הלחן?

ולהלן שלב התגובות:
אסף דרעי מנהלה של קרן פלס: היצירה המוסיקלית "כתובתי" שנכתבה לפני כשנתייים שואבת השראה משיר עם רומני עתיק שסבתה של קרן שמעה מאמה כתינוקת בבוקרשט. כל המשפחה נרגשת לשמוע שהשיר כבר זוכה לתהודה תקשורתית, למרות היותו קטע קישור פארודי בהופעה שמעולם לא הוקלט".

אביעד גיל בשמו של מידד טסה: "אנחנו שמענו את השיר לפני שנה בידיעה שמדובר בשיר אלבני ונכנסנו לאולפן להקליט אותו. הטענה הזו על שיר שהוא "השראה" משיר רומני היא מצחיקה, אבל אנחנו לא נפתח במלחמות קרדיטים. חבל שלא יודעים לפרגן".

וואלה! סלבס תמיד מפרגנת. ברומנית.

אז מי לדעתכם עשה את זה קודם? בואו לדבר על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • קרן פלס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully