וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה חדשה: אנטי ליידי גאגא

שי פרץ | צילום: אימג'בנק - gettyimages

3.9.2011 / 11:31

תשכחו מהקוטג', תרגעו עם מחאת הדיור ותניחו למערכת הבריאות. רוצים חיים טובים יותר? רוצים סלבס מגניבים יותר? רוצים צדק חברתי? תגידו 'לא' לליידי גאגא.

בהתחלה זה היה נחמד. כוכבת חדשה נולדה מהשוליים והביאה איתה משב רוח רענן של מוסיקה פופית לא מתנצלת, חוש אופנתי מעורר תיאבון ואטיטיוד שעשה חשק להזדכות על נשמתך ולהיוולד בדמותה.
ליידי גאגא עטתה על עצמה וילון אמבטיה מפלסטיק, התקינה נייר דבק על הפטמות ויצאה מהבית עם חללית על הראש. אנחנו חווינו את זה כבריזה של רעננות על פנים מיוזעות מהתמוטטות העצבים של בריטני.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פלסטיק דול. גאגא עדיין מרעננת/מערכת וואלה!, צילום מסך

הגייז אימצו אותה, המעריצות חיקו אותה ועולם האופנה הפך אותה לאייקון. עם הזמן הליידי הבינה את הפוטנציאל הטמון בה והקצינה את דמותה בעוד כמה מעלות: עכשיו היא כבר לא מסתפקת בשמלות פלסטיק, פאות צבעוניות ואיפור טרה-ביזאר, אלא מכוונת גבוה יותר, הישר לבטן הרכה של כולנו. את נעלי העקב החליפו קביים מעוצבים של אלכסנדר מקווין, את הלימוזינה המירה בביצה שנישאה על כתפיהם של ארבעה גברים חסונים, ובמקום שמלות הערב הראוותניות עטתה הגאגא סטייק מדיום רייר. והרעננות בהתאמה, הוחלפה בקביעה כי מדובר בלא פחות מאוונגארד מהזן הטהור ביותר. היו שאמרו אמנות.

ליידי גאגא. GettyImages
מידיום-רייר. גאגא במיצג אומנותי מרגש/GettyImages

כשגם הטרללת האסתטית הזו זכתה למחיאות כפיים מהקונצנזוס, גאגא לא נרגעה והמציאה את עצמה מחדש, הפעם כאמא-מפלצת, דמות אמורפית נטולת אישיות. פשוט קונספט. רבים מיהרו לקבוע: גאונה. אחרי שהכתירה את עצמה למלכה, לאם כל המעריצים, הצעד הבא במדרגות לפסגת פירמידת הטירוף כבר לא היה כל כך ברור. הדבר היחיד שיכול היה להציל את הזמרת היה להרוג את ליידי גאגא, המותג שבלע אותה, ולחזור לבמות בגלגולה החדש: האלטר אגו, ג'ו קלדרון. ואכן, הבחור שהציג את עצמו כאקס של גאגא, הפציע כמה פעמים בקליפים שלה ואפילו על נשער של "ווג", אך הביקור המפתיע שלו בטקס פרסי הווידאו של רשת MTV היה הקש ששבר את גב הדיווה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פרובוקציה או אומנות? גאגא מושכת אש/מערכת וואלה!, צילום מסך

ושוב הלופ הגאגאי בשלו, משל היה שידור חוזר וכושל: תחילה כולם הופתעו מהחידוש, לאחר מכן הפליאה הפכה לחיוך ולבסוף הגיע שלב המיצוי. הכל קרה בתוך דקות, אגב. וכך בין רגע הפכה הזמרת המוכשרת מנישנוש מתקתק, לארוחת שמונה מנות מתישה עם קינוח שמותיר עוויתות של כאב במעיים. בדיעבד התברר שאנשי ההפקה התלוננו על כך שהזמרת לא יוצאת מהדמות גם כשהמצלמות כבות, יש מי שיקרא לזה טוטאליות, אבל כמו שזה נראה מפה, המינוח המקצועי הוא דווקא ניג'וס. עדי ראייה מספרים שהליידי נכנסה לשירותי הגברים, שיחקה בסטרפ-און שהותקן לה בתוך המכנסיים, הטרידה מינית את העוברים ושבים ובעיקר הוכיחה שעם קצת מאמץ, את עשויה אולי לזכות בתהילת עולם, אבל עם הרבה מאמץ, את בעיקר מקבלת את תואר הנודניקית הבינלאומית.
אז זהו, תם הקסם. בשעה שזמרות אחרות היו תולות את הסטילטו, מסירות את המסכה וחוזרות לשורשים, מלחמת ההתשה של גאגא נגד העולם עדיין בעיצומה ולצערנו הרב, אנחנו מפסידים.

רוצים להצטרף למחאה? בואו לפייסבוק שלנו

בריטני ספירס עם ליידי גאגא. Kevin Winter, GettyImages
ג'ו קלדרון מטריד את בריטני ספירס. ליידי גאגא בתחילתו של הסוף/GettyImages, Kevin Winter

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully