וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוחי דנקנר נכנס לעסקי הנפט

נתן שבע

17.1.2010 / 12:21

אי.די.בי פיתוח הודיעה על הסכם עם חברת נויה חיפוש נפט וגז, שהינה החברה השולטת במניות מודיעין אנרגיה. מניית נויה עלתה ב-41%

חלום גילוי הנפט והגז מלהיב גם את נוחי דנקנר שחובר לצחי סולטן במודיעין העוסקת בתחום. אי.די.בי פיתוח הודיעה אתמול בלילה על הסכם עם בעלת השליטה (95%) בחברת נויה חיפושי נפט וגז, שהינה בעלת השליטה (75%) בשותף הכללי במודיעין-אנרגיה שותפות מוגבלת, העוסקת בתחום חיפושי הנפט והגז, ושנסחרת בבורסה.

על פי ההסכם, תרכוש אי.די.בי מהמוכרת מחצית מהחזקותיה בנויה (47.5%) וכן מחצית מהחזקותיה של המוכרת ביחידות השתתפות וכתבי אופציה של מודיעין, וזאת בתמורה כוללת שסכומה אינו מהותי לחברה. נויה הינה חברה בבעלותו המלאה של צחי סולטן המשמש גם כיו"ר כלל פיננסים חיתום מקבוצת אי.די.בי.

בהסכם ניתנה לאי.ד.בי. אופציה לרכוש מחצית מניירות ערך נוספים של מודיעין, ככל שיירכשו על ידי המוכרת עד מועד השלמת ההסכם. השלמת ההסכם מותנית בקיומם של תנאים מתלים שונים, ובכללם קבלת אישור הממונה על הגבלים עסקיים, ככל שיידרש. אם לא יתקיים אחד התנאים המתלים עד ל-31 בדצמבר 2010, לכל אחד מהצדדים תהיה זכות לבטל את ההסכם. במועד השלמת ההסכם יחתמו הצדדים על הסכם בעלי מניות בהתאם לעקרונות שנקבעו בהסכם.

אי.די. בי מציינת עוד כי מודיעין בוחנת אפשרות להגיש במהלך השבוע הקרוב לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, בקשה לקבלת רישיון או רישיונות לחיפושי נפט בים התיכון לרבות ביחד עם שותפים. מודיעין הודיעה בחודשים האחרונים על חתימה על הסכם לרכישת 15% מרישיון צורים בים המלח ב-150 אלף דולר וכן על רכישת 15% מרישיון שרית באשדוד ב-120 אלף דולר.

מודיעין היא שותפות נפט לא פעילה הנמצאת ברשימת השימור בגלל גירעון של 3 מיליון שקל בהון העצמי לעומת דרישת המינימום של הבורסה להון עצמי של 4 מיליון שקל. באחרונה פעלה החברה לגיוס הון על מנת להגדיל את הונה העצמי ולחזור להיסחר בבורסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully