וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: רשמים מהאלבום החדש של נינט

עינב שיף

26.3.2009 / 11:42

לידי מערכת וואלה! תרבות הגיע דיסק עם סקיצות ל-8 שירים של נינט טייב מהאלבום החדש. לא התאפקנו והיינו חייבים לספר לכולם ולא - אנחנו לא צוחקים

3 שנים אחרי אלבום הבכורה, "יחפה", הגיע לוואלה! תרבות דיסק ובו סקיצות לשמונה שירים מתוך האלבום החדש בעברית של נינט טייב, שצפוי לצאת לקראת הקיץ (ולא, אנחנו לא צינים מדובר בדיסק אמיתי).

טרם ידוע מי חתום על אילו מהטקסטים, אך לפי הפרסומים האחרונים, גם נינט נמנית עם רשימת הכותבים באלבום. מפיק האלבום על פי אותם פרסומים הוא ברוך בן יצחק מרוקפור. למרות הפיתוי, בחרנו שלא להעלות את השירים לרשת. בכל זאת – מדובר בחצי עבודה בלבד. אבל לא התאפקנו ואנחנו מביאים לכם רשמים ראשונים מאותם שירים, כולל שורות המפתח העיקריות. שמות השירים מבוססים על התמה המרכזית של כל טקסט והם אינם שמות השירים.

שיר 1 - "מי האישה"

שורות בולטות: "מי האישה המחזיקה ברשותה עבדים וזונות", "המדפים שלה תמיד ריקים/מול תמונה ישנה היא מורטת שערות/איך נתנה לזה לקרות/ מיהי הנובחת שנוברת לה מתחת לאדם ואדמה", "בשקט זוחלת על גחונה/ היא לא תגנוב/ היא רק תשאיל את חייך/ את חייך /את חייך", "כן כולנו אנשים וכולם אכן טועים אבל לך לא מגיע שאסלח, לא לא לא, לא לא לא"

על השיר: השפעות מוזיקליות ברורות של אליוט סמית' וג'ף באקלי. הטקסט מופנה אל אישה עלומה, אך ייתכן שזהו שיר של נינט על עצמה, שמתחיל בסגנון מאד אינטימי ומתפתח להמנון נינט טיפוסי.

שיר 2 - "לא תקחו את השלווה שלי"

שורות בולטות: "אני מחכה לך איפה שאת/ תמיד עוצרת/ מסדרת בשבילך את כל התנועה", "מפזרת ערפל שתוכלי לראות/ מחפשת לך מקום שתוכלי לישון/ או הו", "לאט תצעדי בראש מורם/ אל תפחדי לצעוק לכולם/ לא תיקחו לי את השלווה שלי לעולם/ לא תיקחו את השלווה שלי לעולם/ לא תיקחו לי את השלווה שלי לעולם"

על השיר: שוב תנועה בין הפריטה העדינה לפזמון שבו נינט מתפרצת לכיוון ההמנון. הטקסט מכוון ככל הנראה לעיסוק התקשורתי בנינט ("לא תיקחו את השלווה שלי לעולם"). הסיום חוזר לבית הראשון בפורמט שמאד מזכיר את אביב גפן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

שיר 3 – "טי די די די די"

שורות בולטות: "אני שולחת אותך לדרכך/ תהיי איפה שתהיי/ אני אוהבת אותך למרות שאת אולי לא /רציתי שנשלים/ שנתווכח על איזו כוס קפה/ אבל קשה לך איתי וכך היה תמיד/ טי די די די די די/ טי די די די די די /די די די /אני שולחת אותך מדרכי/ תהיי איפה שתהיי/ אני רואה אותך למרות שאת אולי לא/ בודקת כמה התקדמת...לא התעניינת בהכל/ רק על עצמך רצית לשאול", "תמיד היית החזקה/ אפילו ביום ההוא שרצית לבכות/ פנייך אצילות/ עינייך טובעות/ אל תוך קרקעית ים יגונך/העיקר תמשיכי לחייך"

על השיר: לחן פשוט עם טוויסט ה"טי די די די" בפזמון, שספק אם ייכנס לגרסה הסופית. טקסטים בשפה כזו "פנייך אצילות/עינייך טובעות" בדרך כלל עוסקים באמא או סבתא והמילים הקשות שבו – "לא התעניינת בהכל/רק על עצמך רצית לשאול" – מצביע אולי על קרע של נינט עם אחת הנשים הקרובות בחייה?

שיר 4 – "לא מפחדת לחיות"

"אם אני אלך/ סוף סוף אני אלך/ לא תמצא אותי/ גם אם תחפור מתחת לאדמה/ גם אם תשכיר מסוק/ הזמן לא כואב לי/ אני לא מפחדת/ לחיות/ אני פורחת/ גם אם נדמה לך שלא/ אני כן". "אם אצעק חזק עד שאחתוך את שלוותך/ תישאר איתי/ או תהפוך משוגע/ כי כבר נמאס לך/ או תהפוך משוגע איתי/ יההההה" "אני לא מפחדת לחיות/ אני פורחת/ גם אם נדמה לך שלא/ יש לי חדשות בשבילך – אני כן/ אני כן/ אני כןןןן"

על השיר: טקסט כן על פרידות ועזיבה, על רקע שילוב של פריטות אקוסטיות וחשמליות. השפעת הג'ף באקלי מתחזקת, במה שנראה כמו שיר שמופנה ליהודה לוי.

שיר 5 – "הכלה מסוממת"

שורות בולטות: "יה!/ הכלה מסוממת/ אי אפשר לעבור/ היא מחכה לו בגשם/ מחפשת מיסתור/ הכבישים חסומים/ אנשים בפינה/ מבשרים מרחוק שהייתה תאונה/ איך היא תמצא/ חליפה לבנה/ הכאב משוגעעעעעעעעע/היא רוצה להגיע לקוסם מארץ עוץ/ בשמלה מלוכלכת/ המרדף מעייף/ הכלה חזקה/ היא רוצה לכשף זה הלילה שלה/ אה!!", "הכלה מאושרת/ומותר לעבור/האורחים כבר הגיעו/יש בורקס ועוף"

על השיר: הפנייה הצפויה של נינט לכיוון הרוק הנשי, כשהטקסט מקצין בהתאם לשינוי ברמת הדיסטורשן. האווירה בשיר סוריאליסטית מעט, בעלת קריצות לעיסוק התקשורתי בנושא החתונה של נינט ויהודה לוי.

שיר 6 – "אין מי שיציל"

"שני מעברים/ מפרידים ביני/ לבין התום שלי/ הוא קורא לי לנקות אותי/ ואין מי שיציל אין מי שיציל/ אותי", "רק מכונית אחת/ מפרידה ביני/ לבין החופש/ הוא קורא לי לחבק אותי", "ואין אף אחד קרוב/ אין מי שיציל", "שוקעת בכבדות/ לא יכול להיות שזה קרה לי/לא יכול להיות/ לא שומעת כלום/ לא שומעת כלום/עכשיו"

על השיר: מילים מורבידיות על רקע פריטה שמזכירה את ריף הפתיחה של “Human on the Inside" של הפריטנדרס. הלחן מכוון היטב לשעות שלפני השקיעה או לשיר האחרון שלפני שתיים בלילה בגלגלצ. השיר שבו נינט חוזרת לכיוון הבלדות הכוחניות של היהודים, כפי שעשתה בכוכב נולד.

שיר 7 - "תאהב את הפחד"

שורות בולטות: "תאהב את הפחד/ תשקה אותו/ תן לו לאכול שיגדל"/ ותן לו ללכת/ תנשק מרחוק/ תן לו ללכת/תשחרר/ שיילך ויבוא".

על השיר: נינט לא שרה כאן, אלא קול גברי לא מזוהה. לפי ההתאמה לקו המוזיקלי והטקסטואלי של האלבום ייתכן ומדובר בשיר שנינט עתידה לבצע באלבום והוא ניתן לה כדי שתתרשם ותחליט אם לקחת על עצמה, ואולי אפילו מדובר בדואט עתידי.

שיר 8 - "אין במי להאמין"

שורות בולטות: "היא אומרת אין טעם רק תביט בי עכשיו ותבין / אין במי להאמין/ אין במי להאמין/ אין טעם לצרוח/ אף אחד לא יבוא/ היא אומרת/ הפעם תהיה חזק כי אני כבר לא/ לא רוצה לשמוע על כאב/ שפוצע את הלב/ אז תחזיק את היד שלי עכשיו/ רק תחזיק/ תעשה שזה יפסיק/ עשה שזה יפסיק /והוא מלטף הלוואי שיכולתי לסבול במקומך/ את אומרת אין טעם/ עם סכין בתוכי שחותך וחותך/ אם אתה לא יכול לשמוע/ הכאב שפוצע את הלב

על השיר: הקטע המתקדם ביותר בדיסק הסקיצות מבחינת התיאום בין המלודיה להפקת השירה של נינט, עם רגעי קלידים ברקע והשפעה חזקה של “Don’t Panic" של קולדפליי. הטקסט מפתיע באתאיזם שבו, אך משתלב היטב עם הפגנת הכאב של שאר הסקיצות. דווקא כאן נינט מכוונת נכון בין השירה למלודיה, אך עדיין, כמו בכל שאר השירים כאן - דרושה יד חזקה של מפיק מוזיקלי.

  • עוד באותו נושא:
  • נינט טייב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully