וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליחות קטלנית

פיני אסקל

25.4.2007 / 3:03

"מלחמת הצהובונים", עוסקת בקרב עקוב מדיו בין מערכות עיתוני הרכילות של ניו-יורק. פיני אסקל עושה בוצ'צ'ו

כמה קילומטרים מערבית לוואלה! סלבס, נמצאת ניו-יורק, שם אפשר לקבל עוד הצצה לעולם הזוהר. "מלחמת הצהובונים" מביאה קרב עיתונאי עתיק-יומין על סיפור טוב בין צהובוני העיר. מהרגע בו פוקחים את עיניהם הכתבים והעורכים ועד הרגע בו יורד העיתון לדפוס, עולם שלם של פתיתי מידע פועל בחוץ.

רגע, לא היינו כבר בסרט הזה? הרי הוליווד עמוסה בסרטי קולנוע שהביאו את סיפורו של העיתונאי האמיץ במלחמה, סיפור התאהבותם של העורך והעיתונאית, הסקופים שהפילו ראשי ממשלה, הצדק שעשה עיתונאי זה או אחר, או שקריו של עיתונאי אחר או זה. אם כן, מה הניוז?

האקסטרה בסדרה מגיע דווקא מהפן האנושי של הפרינט, גם באמצעות סיפורם האישי של כתבי השטח. קרי ברק מ"דיילי ניוז" צועד בכל יום קילומטרים עם תיק אוכל שחור ושיער מאפיר, בשם המילה הכתובה, כדי להביא ציטוט קטן שישדרג את האייטם. הסדרה מלווה אותו בהישגים הקטנים המלווים בתסכולים ובמודעות עצמית גבוהה ("עם כל הכבוד למטפלת הגנבת של דה-נירו, זה עדיין לא רצח משולש בברונקס").

"מלחמת הצהובונים" מחייה את החרדה התמידית והבסיסית החולפת במוחו של כל עיתונאי. היא מוכיחה שלא רק בעמודי החדשות של העיתונים הגדולים יש ערך למילה וכותרת, אלא גם בצהובונים. ולא, הם לא פוחדים רק מהתביעות, אלא מגלים אחריות רבה ושיקול-דעת אמיתי, בניסיון להביא את הכותרת הנכונה ביותר ועדיין למנוע נזק במקרים רגישים, למשל גזענות, כדי להירדם טוב יותר בלילה.

"מלחמת הצהובונים", יס דוקו, ימי ג', 23:10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully