וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושיאשווילי VS גלר

15.1.2007 / 17:12

השחקן-מפיק טוען כי "יזם והגה את הרעיון לתוכנית של גלר" ודורש כפיצוי 750 אלף דולר מגלר וקופרמן הפקות

ערב גמר התוכנית 'מחפשים את היורש של [[אורי גלר]]', טוען [[זבולון מושיאשווילי]] (ששי מ'שמש' - א"ס) במכתב ששלח לגלר, 'קשת' ו'קופרמן הפקות' כי הוא "יזם והגה את הרעיון לתוכנית שבמרכזה אורי גלר, קיים שיחות והתכתבויות רבות, ואף חבר אל ’מעין הפקות’ שהציגה בפני סוכן האמנים שי נשר את הפורמט המוצע". בעקבות כך דורש מושיאשווילי מ'קשת' ו'קופרמן הפקות' סכום של 750 אלף דולר באמצעות פרקליטו עו"ד שלמה הרדי.

לאחר שניסה במשך שנתיים להציע לחברות הפקה ולגופים משדרים, פנה מושיאשווילי לחגית פרבר, מנכ"ל 'מעיין הפקות', שתריץ את העניינים קדימה.

כשהיה ברור למושיאשווילי כי הדברים הולכים להסתדר "החלה קשת, לתדהמתו הרבה, בפרסום קדימונים לתוכנית, והסתבר לו כי היא הולכת להיות מופקת ומשודרת תוך כדי ’עקיפתו’ ותוך התעלמות ממנו ומזכויותיו, באמצעות קופרמן הפקות", כך נכתב.

"פעלתם שלא בתום לב והתעשרתם שלא כדין על חשבונו", טוען עו"ד הרדי, "תוך שימוש בקניין הרוחני ובזכויות היוצרים שלו – לאחר שהשקיע בפורמט התוכנית כספים, מיומנות, מחשבה וכישרון רבים".

"מעל שנתיים אני בקשר עם אורי", סיפר מושיאשווילי לוואלה!, "היה בי רצון עז לבנות לו פורמט טלוויזיוני ולקדם את המגעים לגבי הפורמט בתור מפיק. במשך שנה קיבלנו הרבה סירובים ממשרדי הפקה ולבסוף התחברנו לחגית פרבר שקידמה את זה מול קשת עד שבסופו של דבר הסכימו במרץ השנה. קיבלנו אור ירוק, חתמנו על חוזה, עבדנו מול כל הגורמים ואז לאט לאט הפסיקו לחזור לחגית. פתאום ראינו פרומואים והבנו שהתוכנית עולה ועוקפים אותנו.

"בשלב זה התחלתי לדבר עם הגורמים ולא קיבלנו תגובה מקשת ומאורי. החלטתי להוכיח אותו ולתבוע. הוא שקרן ואני מוכן להישבע על כך, הבאתי לו הכל ליד. הוא טוען שהוא מקבל מאות מיילים הצעות לתוכניות טלוויזיה, אז איך זה שעד היום הוא רק התארח בתוכניות האלו ולא הגיש בעצמו? הוא לקח לי את הכפית ולא השאיר לי מה לאכול".

חגית פרבר נגד קשת ושי נשר

בנוסף למושיאשווילי, גם חגית פרבר, מנכ"ל 'מעיין הפקות', שמנסה בשנתיים האחרונות לקדם את הקונספט של מושיאשווילי ולוי, שוקלת את צעדיה לגבי תביעה סיפרה לוואלה!: "מ-2004 אני מנסה לקדם את הקונספט. בין 2004 2006 ניסו זבולון ושגיב לקדם את העניינים מול אורי גלר. ב-2006 פנו אלי שאנסה שוב להחיות את הקונספט. הייתי אמורה לקבל 90 אחוז מההפקה והם 10 אחוזים.

"פניתי לשי נשר מחברת 'רוני הפקות' ועניינתי אותו לגבי אורי גלר", סיפרה פרבר לוואלה!, "הוא נשמע נלהב וחשב שזה יעבוד. היו לנו מספר פגישות לי ולנשר, הוא ביקש ממני להעביר את התכתובות שהיו לי עם גלר, לראות עד כמה זה רציני.

"בפנייה שלי היו התכתבויות ישירות עם אורי גלר באמצעות שיפי (שטרנג, הנציג שלו בארץ - א"ס). בהתכתבויות קיבלתי אור ירוק לשווק את הקונספט לגוף משדר. תיארתי לו שמדובר בפריים טיים בערוץ 2. בפגישות עם נשר ליבנו את הקונספט שהבאתי לקונספט של מחפשים לאורי גלר יורש.

"בשיחת טלפון שהייתה לי עם גלר סיפרתי לו על הקונספט. הרעיון מצא חן בעיניו. ניכר היה שזו פנייה שמעניינת אותו ושהוא סמך עליי. בעקבות שיחת הטלפון, גלר שלח את המייל עם אור ירוק לשיווק הקונספט וטען כי ברגע שיהיה גוף משדר ייחתם החוזה.

"נשר ביקש ממני שאשלח לו את המסמך. הסברתי לו שצריך גוף משדר כדי לחתום חוזה. הוא וידא אתי שאני והוא קשורים בהסכם של 50 אחוז לכל צד בהפקה - זה היה סיכום בעל פה ויש לי עדים. הוא פגש את ניר ומאז הכל נשאר עמום. נשר לא מכחיש שנפגש אתו וישב על התוכנית.

"מצאתי את עצמי מחוץ לתמונה, ניסיתי להתקשר לאבי ניר ולא חזרו אלי ומאז ועד היום אני בייאוש מוחלט והמומה מכל ההתנהלות. ניזוקתי גם ברמה רגשית וגם מהרמה הכספית. הוא לקח את הרעיון שלי ואת ההפקה שלי. לגלר, לדעתי, פחות אפשר לבוא אליו בטענות.

"אני שוקלת את צעדיי. אני לא תובעת את אורי גלר כי קשת הם אלו שפנו אליו. גם הדוקומנטרי שעשו על אורי גלר זה סיכום תוכן של מה שאמרתי לגלר. אמרתי לו שאבוא עם צוות והוא הזמין אותי ללונדון. הוא סיפר לי על החומרים שיש לו וקבענו שנעשה דוקומנטרי לפני המתחילה התוכנית".

לידי וואלה! הגיעו התכתבויות בין גלר לפרבר ובין נשר לפרבר, החושפות כי אכן פרבר אכן קיבלה אור ירוק מגלר וכי בינה לבין נשר אכן הייתה התקשרות כעניין גלר.

תגובות

מ'קופרמן הפקות' הפנו אותנו לקבל את תגובת 'קשת'.

מ'קשת' נמסר בתגובה: "פורמט התוכנית אורי גלר מחפש יורש הינו פורמט מקורי פרי פיתוחם של חברת קופרמן הפקות ושידורי קשת".

תגובת עו"ד רון גזית, המייצג את אורי גלר: "הטענה חסרת שחר. לעולם לא היה הסכם בין גלר לאיש הזה. הייתה התכתבות ראשונית לחלוטין שהוא ניסה להציע רעיונות ב-2004. הרעיונות שהציע לא דומים בכלל לקונספט שמוצג עכשיו והרעיונות נדחו על הסף על ידי אורי גלר. היו מגעים ראשוניים שלא הבשילו לידי הסכם. כל התוכנית היא רעיון שהגו קופרמן וקשת. אורי לא גילה עניין ברעיונות של זבולון. זה בסוף ייגמר בתביעה שלנו כנגדו על הוצאת דיבה".

בתגובה לדבריה של פרבר, אמר שי נשר: "כל מה שחגית פרבר אמרה - לא היו דברים מעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully