וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רודריגו סותם ת'פה

19.11.2006 / 2:04

גורמים במשרד החוץ פקדו על גונזלס, היוצא למסע הסברה לאומי בספרד, שלא יבקר את תפקוד הממשלה במלחמה. הסיבה: רק לפני שבועיים הוא יצא כנגד הממשלה והצבא

לקראת טיסתו לספרד בשבוע הבא, רודריגו גונזלס, הרכש החדש של משרד החוץ, עבר תדריך מקיף שעיקרו סתימת פיות בנוגע לתפקוד הממשלה בעת המלחמה, כך נודע לוואלה!, על פי מקור המקורב למשרד החוץ.

ביום ראשון הבא יפתח גונזלס במסע הסברה בן שבוע הכולל ראיונות לתקשורת הספרדית ומפגשים עם הקהילה היהודית בספרד, מטעם משרד החוץ וקרן היסוד, שגייסו אותו לשירותם בעקבות הדברים שאמר בראיון ליסמין לוי, כתבת 'שבעה ימים' של 'ידיעות אחרונות' ב-27/10.

אם רודריגו יפעל על פי הנחיית משרד החוץ, יהיה זה בניגוד מוחלט לדעותיו האישיות כחייל מילואים קרבי שלחם בלבנון, אותן הביע בראיון עמו, כאשר הטיח האשמות רבות כלפי הצבא והממשלה, ואמר בין השאר: "הרמטכ"ל לדעתי לא הבין איך נלחמים", "אני לא אגיד למישהו להתפטר, אבל אם עשית טעות - תהיה גבר, קום ולך".

"זה יכול להיות מעצבן שעושים סתימת פיות"

"יש תכנים שלא מתאימים למקומות מסוימים", אמר רודריגו אמש (שבת) בשיחה עם כתבנו אדם סרור.

- בראיון לידיעות יצאת נגד הממשלה.
- "זה היה בתקופת זמן מסוימת, שהייתי חייב לפרוק הכל, הייתי במקום של כעס ורציתי לשפוך הכל. מה שסיפרתי פה זה לא בהכרח מה שאנשים בספרד צריכים לדעת ולשמוע. המטרה היא להראות לאנשים הללו שיש פה מדינה שחיה, נושמת ונלחמת על קיומה ולא כמו שהם תופסים אותנו כמדינה שרק נלחמת והורגת".

- כלומר תסתיר את האמת שלך.
- "זה באמת יכול להיות מעצבן שעושים - ואשתמש במילים גסות - סתימת פיות, אבל יש לנו מטרה והחבר'ה האלו מקצוענים ויודעים את העבודה והם מכוונים אותי איך לגרום למדינות אחרות להסתכל עלינו בעין אחרת".

- ואם ישאלו לדעתך האישית כחייל מילואים על התנהלות הממשלה והרמטכ"ל?
- "אגיד להם שלדעתי יכול להיות שנעשתה טעות, אבל אסביר שהמטרה הייתה צודקת, שקטונתי ושבשביל זה מקימים ועדה".

גם אחרי כמות נכבדת של הודעות וביפרים, טרם נתקבלה תגובת משרד החוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully