וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלבס נגד אנסטסיה מיכאלי

וואלה! סלבס

14.6.2012 / 12:31

לא מעט כוכבים הגיבו לדבריה של אנסטסיה מיכאלי לפיהם הומואים הם מסכנים ומתאבדים בגיל 40. אוחובסקי למשל מציע: "להושיט לה יד ולא להקיא עליה". וואלה! סלבס פה ג'ורה

כנראה שחברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי הגיעה למסקנה כי על מנת לקדם את מעמד האשה בישראל, יש צורך להקטין ולהשפיל מגזר אחר במדינה. במהלך דיון שהתקיים אתמול במסגרת ועדה לקידום מעמד האישה בישראל, מיכאלי נשמעה כשהיא משפילה את חברי הקהילה הגאה ומטיחה בה האשמות קשות, מבזות וטפשיות מאד.

חברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי במסיבת סילבסטר במלון שרתון תל אביב, דצמבר 2011. שי אוקנין
לא גאים בה. מיכאלי/שי אוקנין

"כשאני פותחת ערוץ 10 אני רואה תכניות בידור 'כמה זה נחמד להיות הומו'. רוב ההומואים זה חבר'ה שעוברים חוויה של הטרדות מיניות בגיל צעיר וזה הולך ומידרדר. הגיע הזמן לבדוק מאיפה לערוץ 10 יש זכות לעשות תכניות עם תוכן כזה. הילדים שלי רואים שזה נחמד ללבוש חצאיות ולהיות הומואים". בהמשך פינקה מיכאלי בעוד מסקנה אליה הגיעה: "מסכנים ההומואים. בסוף הם מתאבדים בגיל 40".

לא מעט דמויות בולטות בקהילה הגאה (חלקן אפילו עברו בשלום את גיל ה-40), החליטו שלא להישאר אדישים להאשמות וביוזמת וואלה! סלבס הסכימו להגיב לדברים הקשים של מיכאלי הבורה.

מיקי בוגנים

"‏כשאני שומע אנשים שמתבטאים כמו אנסטסיה מיכאלי, הרצון הראשוני שלי הוא לגחך בקול ולהגיד 'עוד אישה מטורפת שמנסה לעורר פרובוקציות', אבל לא. לא מהסיבה הפשוטה שבמדינת ישראל, אותה מדינה שלפני שבוע חגגה את חג הגאווה, עצוב ומפחיד לחשוב שיש עוד המון אנשים חשוכים ומסוכנים שכמותה. אני חושב שבדיוק בשבוע בו אנחנו יוצאים לרחובות וחוגגים את חג הגאווה, חשוב פי כמה וכמה להטיף לסובלנות ולקבלת האחר. וכן, בימים אלו גם אלימות מילולית היא אלימות וחשוב לשקול כל מילה שיוצאת מהפה, בטח מילים כמו אלו של אנסטסיה, שמזיקות לחברה שלמה ופוגעות באנשים שלא עשו דבר רע לאיש. צר לי על הגברת מיכאלי שאלו הן דעותיה ושהיא באמת מאמינה בהן ועוד יותר צר לי על ילדיה שצריכים לגדול עם חינוך שכזה. איך לומר בצורה עדינה, אנסטסיה מיכאלי את אישה חשוכה פרמיטיבית ומעוררת חלחלה ואני מקווה שיום יבוא ותביני את חומרת דברייך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מיקי בוגנים. נמרוד סונדרס
צילום: נמרוד סונדרס/נמרוד סונדרס

דנה אינטרנשיונל

"אתם בטוחים שזו אנסטסיה ולא הדמות של שני כהן ב"ארץ נהדרת"? כי זה נשמע כמו פארודיה. קשה לי להאמין שבכנסת ישראל בשנת 2012 יש מי שאומר דברים כאלה, אבל אם כן אני חושבת שהתגובה הטובה ביותר היא פשוט לא להגיב ולתת לדברים לדבר בעד עצמם. אלו דברים שמעידים יותר מהכל על בורות, רשעות ודרך חיים פרימיטיבית. ובעיקר כלל הדברים האלו מעידים עליה יותר מכל תגובה אחרת, אז אולי באמת הגיע הזמן לתת לדברים להיאמר והדברים עצמם הם התשובה הטובה ביותר לגבי מי היא אנסטסיה ואנשים כמוה שמחזיקים בדעות כאלו. אני חושבת שהתנפלות צפויה על הגברת מיכאלי רק תקטין את חומרת הדברים שלה ותפתח מקום לדיון שהוא בכלל לא לגיטימי. ועוד משפט אחרון: כשהגברת מיכאלי עברה תהליכי גיור, כנראה שכחו ללמד אותה שאהבת הזולת וכיבוד כל אדם שנברא בצלם אלוהים, זה אחד היסודות של היהדות שהיא ביקשה להיות חלק ממנה".

דנה אינטרנשיונל באירוויזיון. AP
צילום: AP/AP

אביעד קיסוס

"בעיקר מצער אותי שאנסטסיה מיכאלי, אישה שהרוויחה חלק גדול מהקרדיט שלה בזכות היותה אם מרובת ילדים, אינה חכמה ומשכילה דיה כדי להבין שאין קשר בין ניצול מיני ובין נטייה מינית. ואגב, אם היא התברכה בילד הומו, אני מחזק את ידיו. דבריה הם אלו שגורמים לי לחוש מנוצל".

אביעד קיסוס. נמרוד סונדרס
צילום: נמרוד סונדרס/נמרוד סונדרס

ירדנה ארזי

"מאכזב לדעת שגם בישראל של 2012 עדיין נשמעים קולות חשוכים וארסיים נגד הקהילה הגאה, בעיקר כשזה מגיע מפיה של חברת כנסת שאמורה להיות דמות ממלכתית. חברת הכנסת מיכאלי טועה ומטעה ובדרך עושה עוול גדול. אני מציעה לה לפגוש פעילים מהקהילה וללמוד מהם על הומואים ולסביות, בהם גם מעל גיל-40 שהצליחו להקים משפחות בדרך חדשה ולתפארת מדינת ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צילום: דניאל חכים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עברי לידר

"אם זה לא היה עצוב זה מצחיק. קודם כל אני מבין שנשארו לי שנתיים שזה אומר שאני צריך להזדרז ולהספיק את כל מה שאני עושה כי ה40 מתקרב ואני לומד מדבריה של הגברת שאני כנראה בגיל 40 אני אבין שזה הזמן להתאבד. מעניין מאיפה האינפורמציה הזו. זה נראה לי חבל . לפעמים החזות החיצונית של אנשים נורא מטעה. היא נראית אישה מודרנית מעולם נאור ואז אתה מבין שהיא לא מהעולם שלך, אלא מעולם אחר לגמרי וזה מצער. ועכשיו אם נתייחס לזה ברצינות, למרות שאני לא ממש יכול לקחת אותה ברצינות, הדבר שאני כן חושב שצריך להתייחס אליו היא העובדה שזה לא צריך להיות לגיטימי שאיש ציבור יגיד דברים כאלו ולא יאבד את עמדתו. אם זה היה קורה בארה"ב זה לא היה עובר בשקט שכזה. מדובר בהסתה איומה והבעיה עם הסתה שאי אפשר לדעת לאן היא תגיע. אנחנו מכירים את זה משחר ההיסטוריה ואתה אף פעם לא יכול לדעת איך היא תיגמר וזה לא לעניין שאנשים בתפקיד ציבורי לא לוקחים אחראיות על עצמם ועל הדברים שלהם".

עברי לידר בהופעה עם ההרכב TYP. נמרוד סונדרס
צילום: נמרוד סונדרס/נמרוד סונדרס

גל אוחובסקי

"קל מאוד לצרוח על אנסטסיה, אבל אני חושב שזאת תהיה טעות. הקשבתי לחלק מהדברים שלה, סוג הדיבור הזה, "הומואים הם בעצם מסכנים", מחזיר אותנו 30 שנה אחורה, לימים שבאמת רוב האוכלוסייה האמינה שהומואים הם חולים או פגועים. הדברים האלה של אנסטסיה, מיצגים את הדעות שעדין רווחות מאוד אצל הציבור שעלה מברית המועצות ב 30 השנה האחרונות, וזה קשור ליחס להומואים ברוסיה עצמה. זאת קהילה שצריך עדין לכבוש. לכן אני מציע לא לקלל את אנסטסיה, אלא להזמין אותה לשיחה ולנסות להסביר לה. הדברים שלה נובעים מבורות וחוסר ידע. באווירת האופוריה של אירועי הגאווה, אני מציע להושיט לה יד במקום להקיא עליה.

אני בטוח שבין העולים מחבר העמים יש הרבה אנשים נאורים ונחמדים. אבל כקבוצה, העמדות של הקהילה הזאת בנושא הלהטב"י הן הפחות נאורות בחברה הישראלית החילונית. זאת עובדה. והיא מתבטאת בהרבה הומופוביה שקיימת בעיתונות הישראלית בשפה הרוסית, בדבריה של מיכאלי, ואפילו בעובדה שאיש מהחכי"ם של "ישראל ביתנו" לא מיהר להגיב. למשל שר התיירות שנמצא בקשר מתמיד עם הקהילה.

אני לא חושב שניתן היה להבין מדברי שכל העולים מרוסיה הם הומופובים, כמו שלא כל החרדים הם הומופובים. אם מישהו הבין את זה, אני מהר להתנצל. אבל הממוצע של הקהילה הזאת, והשיח הפנימי שלה שונה מזה של הממוצע בחברה הישראלית. והגיע הזמן לתקן את זה".

גל אוחובסקי. דרור עינב
גל אוחובסקי/דרור עינב

הראל סקעת

"מה קורה במדינה שלי? נשיא אנס, ח"כים גזעניים להחריד, ועכשיו הבורה הנבערת. שפיכת מים לא מספיקה למשיכת תשומת לב? לא אשכח שטענה שאני מעודד זיהום במדינה, אחרי שראתה את הקליפ שצילמתי ל"מילים". אשה מסוכנת ובעיקר רעבה לתשומת לב. לי זה רק גורם להבין שיש לשנות את שיטת הבחירות במדינה, אם הציבור הרחב היה בוחר, ספק אם היתה דורכת בכנסת. מסכנה".

הראל סקעת. אביב חופי
צילום: אביב חופי/אביב חופי

עברי לידר

ניקול ראידמן

"עד היום ראיתי בך אדם שפוי ונאור ובין היתר חברה! במילותייך המבזות את מפלגת "ישראל ביתנו" ואת עקרונותיה, בהם אני מאמינה באופן אישי, אני רואה כפגיעה קשה בקהילה ההומו - לסבית הגאה בישראל.אני גאה בכך שיש לי חברים גאים, אנשים אמיתיים, מוכשרים ושאינם עברו שום התעללות מינית. מילותיך פגעו בליבי עד מאוד ואיני מתכוונת להיות איתך יותר בכל קשר חברי או ידידותי כל שהוא. אני מאחלת לך שילדיך יגדלו להיות יותר פיכחים ממך וללא דעות קדומות ושלפחות אחד מבניך יהיה הומו גאה! ושתמשיכי להיות גאה בו. מקווה שתמצאי לנכון להתנצל בפני הקהילה הגאה. דבריך לא ראויים לחברת הכנסת ולאזרח במדינה מערבית ודמוקרטית! צר לי".

ניקול ראידמן. ניר פקין
צילום: ניר פקין/ניר פקין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully